Flere La Fábrica-hold lukkes

11 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid har besluttet at lukke Real Madrid C og flere andre filial-hold til den kommende sæson og dermed står man nu med en bunke spillere, som man skal have fundet nye klubber til.

Dermed er det gået stærkt ned af bakke for Real Madrid C, som man i 2012 købte en plads i La Segunda B til for 190.000 €; en plads man i øvrigt forsvarede ihærdigt og kun Real Madrid Castillas nedrykning fra Liga Adelante gjorde, at man igen var at finde i Tercera División året efter.

Nu er det altså slut med Real Madrid C og træner José Aurelio Gay, mens Zinedine Zidane nu skal vælge hvilke af spillerne, som skal oprykkes til Real Madrid Castilla-holdet.

Udover Real Madrid C bliver også Real Madrid Juvenil C nedlagt og det samme kan komme til at gøre sig gældende for Real Madrid Juvenil B, men lukningen af holdene får også betydning for trænernes mulighed for at rykke op i systemet.

Eksempelvis kan den ekstremt talentfulde Ramis fra Real Madrid Juvenil A se frem til sin fjerde sæson for holdet, hvis han fortsætter i klubben. Han er ved flere lejligheder blevet forbigået, når holdene i kategorien over Juvenil A skulle have ny træner.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #2 af Jelle
Besvaret af Jelle på emne Flere La Fábrica-hold lukkes
Til Siempre eller hvem der ellers er sat ekstra godt ind i tingende:
Er lukningen en ren faliterklæring? (I så fald, hvorfor vælger man at 'give op'?)
eller er det en omstrukturering med et reelt formål? (I så fald hvad?)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

11 år 1 måned siden #3 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Flere La Fábrica-hold lukkes

Jelle skrev: Til Siempre eller hvem der ellers er sat ekstra godt ind i tingende:
Er lukningen en ren faliterklæring? (I så fald, hvorfor vælger man at 'give op'?)
eller er det en omstrukturering med et reelt formål? (I så fald hvad?)

Tror personligt det en genialitet, da Juvenil B og Real C lyder som en overdosis af nyttesløse hold. Nu har man få hold hvor der KUN er plads til talenter, der rent faktisk har potentiale og man kan nu sætte fokus udelukkende på dem.

MEEN jeg ikke ekspert så det er bare formodninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, andreashn

11 år 1 måned siden #4 af Vinícius
Sq da sikkert for at oprette en ny klub eller indgå aftaler med satellitklubber i forskellige lande, som mod økonomisk støtte støvsuger markedet for talenter, hvor Real Madrid har forkøbsret for at omgås reglerne, som fældede Barcelona.

Eller også fordi vi fremover køber os til talenter, uanset pris. Der er ingen prestige i mindre hold - formentlig kun udgifter, og Florentino er meget økonomisk.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

11 år 1 måned siden #5 af raul7=kongen
Det kan egentlig godt bekymre mig lidt.

Dels har C-holdet været en mulighed for at teste eksempelvis målmænd på senior-niveau. Man kan trods alt kun give ét talent fuldt spilletid hos Castilla, hvorfor det alene er et argument. I de senere år, hvor man på mange hold har kørt med én central angriber er det samme egentlig tilfældet. Omvendt bruger man Juvenil A til de mest åbenlyse ungdomsspillere, som man ikke vælger at teste på Castilla.

Omvendt virker det som om at man vurderer det bedre kan svare sig at satse fuldt ud på Juvenil A - som også deltager i Youth League - måske, fordi man simpelthen vurderer at niveauet alligevel er bedre i deres række? Det er trods alt ikke utænkeligt.

Det er trods alt interessant, at følgende navne har optrådt på C-holdet. Det gælder udlejede som Lucas Vasquez, Omar Mascarell, samt førsteholdsspillerne i denne sæson(inklusiv et par Castilla-folk) Pacheco, Arbeloa, Casillas, Medran og De Tomas - for ikke at tale om solgte Morata, Callejon og Diego Lopez. Dermed ikke sagt at de ikke kunne have opnået det samme uden C-holdet, men det er altså en række prominente navne man har haft inde omkring holdet.

EDIT: At man nedlægger 3. holdet for de 16-18.-årige har jeg ikke den store holdning til. Der burde to hold være nok.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved raul7=kongen.

11 år 1 måned siden #6 af JimmyBroe
Apropos Lucas Vazquez. Jeg mindes ikke at have læst noget om hans nylige skifte? Han blevet solgt for 1,76mio. £, til Espanyol, hvor han (som kongen skriver) var udlejet, i den netop afsluttet sæson.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 1 måned siden #7 af Siempre Madrid
Jeg tror ikke, at der kan være tvivl om, at det til dels sker ud fra et økonomisk perspektiv, at man lukker Real Madrid C og Real Madrid Juvenil C (samt måske Juvenil B). Det er nok ikke rentabelt nok i forhold til videresalg eller til at dygtiggøre spillerne til at træde ind på førsteholdet.

I stedet vil man nok fokusere indsatsen mod Juvenil A og Real Madrid Castilla, som begge har været gode til at udvikle spillere.

Og så tror jeg, at man vil komme til at se meget mere til udlejninger af de største talenter til andre klubber. Det har trods alt vist sig, at det er meget lettere lige at få et ophold i Leverkusen eller Porto end det er at træde ind fra Castilla-holdet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

Leveret af Kunena Forum