Rafa Benítez: Ingen spillere har krævet en bestemt position
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Rafa Benítez er i dag blevet interviewet af Real Madrid og Madridista.dk bringer her en oversættelse af de interessante synspunkter fra vores nye træner.
Real Madrids spillestil:
- Som jeg sagde på dagen for min præsentation, så vil spillerne i store træk være afgørende for, hvordan vi spiller. Vi har offensive spillere, og derfor vil vores tanke være at spille offensivt. Man skal kunne skelne mellem spille-model og system. Mange tror, at spillernes position på banen, 4-4-2, 4-3-3, er en spille-model og sådan er det ikke. Vores model baserer sig på at spille offensiv fodbold, hele tiden at have bolden så tit som muligt og at angribe ved at flytte bolden hurtigt, med fokus på ikke at miste balancen mellem forsvar og angreb, at have en positiv aggressivitet og vænne sig til diverse systemer, hvis det er nødvendigt. Vi forsøger at indarbejde vores fodbold, men vi skal også have kapacitet til at udøve andre alternativer, hvis det er mere korrekt. Det er forskellen mellem spille-model, hovedsageligt offensivt i vores tilfælde, og spille-system, som bliver spillernes position på banen.
Ændring af pladserne mellem spillerne:
- Fra første øjeblik har både min tekniske stab og jeg selv fulgt spillerne og været i kontakt med dem. Derfor kan jeg i første omgang fortælle, at alle har stillet sig til disposition for at arbejde, Sergio, Iker, Cristiano, Bale, Pepe, Varane....I sidste ende har de alle være eksemplariske. Det første jeg har gjort er at lytte for at få at vide, hvad der er gået godt og skidt sidste år, for at få deres holdninger, hvad der ifølge deres meninger kan forbedres og det, som de gerne ville have at der blev gjort. Det samme har jeg gjort med alle trænere og professionelle i klubben og med al denne information indsamlet, afgør vi det bedste for holdet og for hver enkelt. Jeg har i alle set en rigtig god disposition og vi har videreformidlet at de får alle de trænere klar til de ting, som de måtte ønske. Derudover er vi i kontakt med de skadede spillere for at vinde al den tid vi kan før vi påbegynder træningen. I forhold til hvem der skal spille og hvor, så må jeg sige, at vi skal stå sammen, træne sammen og derefter afgør vi det. I modsætning til hvad der bliver sagt, så vil Iker, Sergio, Cristiano, Isco, Bale ikke forlange at spille her eller der, blandt andet fordi vi stadig skal afgøre det mest rigtige system for at forsøge at udnytte det maksimale potentiale hos hver spillere. De skal være tilpasse på banen for at kunne give det bedste af dem selv.
Bliver der nogen indkøb?'
- Selvfølgelig. Danilo og Casemiro, for eksempel, er spillere som vil blive vigtige og klubben arbejder hver eneste dag for at forsøge at hæve niveauet på holdet med nye spillere, som kan hjælpe os med at imødegå målene, men lad mig sige at med den nuværende trup er det fantastisk svært. Dette hold har vundet alt og vist, hvilket niveau de har. Tilhængerne kan være sikre på, at denne trup har konkurrence-niveau, som denne klub kræver.
Fornemmelsen efter tilbagekomsten.
- Jeg husker, at denne dag snakkede man om tilbagekomsten af ”en mand af huset”, om virkeliggørelsen af en drøm, om at jeg vendte hjem og sådanne ting og jeg må sige, at det er en blanding af alt dette. Ved præsentationen fik jeg minder om alle de træninger, som jeg lavde på den lille jordbane, som lå hvor La Esquina del Bernabéu ligger i dag, de tilbragte timer i styrketræningsrummet, som lå under en af hovedindgangene, køreturene ad La Castellana efter at have forladt træningen i det gamle træningsanlæg for at komme hurtigt til stadion og tage de første skridt til Tercer Anfiteatro for at se førsteholdets ”Remontadas”. Mange minder, som lige kom på et sekund og som tillader en at tage klubbens udvikling og storhed i betragtning.
Anlægget i Valdebebas:
- Heldigvis eller uheldigvis har jeg via min erfaring og alder set mange og rigtig gode trænings-anlæg. Ciudad Real Madrid i Valdebebas er spektakulært. Kvaliteten af banerne, omklædningsrummene, styrketrænings-rummene, kontorerne, bolig-komplekset til førsteholdet og til La Cantera, mange detaljer som der er tænkt på til mindste detalje for at give bekvemmelighed og professionalitet til de ansatte, som man har hentet.
Ferier:
- For nogle dage siden ringede en engelsk træner og ven til mig for at snakke og han sagde: ”Det er fars dag, men vi er altid på arbejde”. Og sådan er det på sin vis. Efter nogle år ude, forsøger jeg at være sammen med min kone og døtre al den tid, som jeg kan. Men på samme tid organiserer jeg med mit hold al det arbejde til mindste detalje til dette nye eventyr. Vi mødes og snakker med de ansvarlige for de forskellige afdelinger for at lytte og videregive vores ideer og begynde at træffe afgørelser. Lige fra funktionaliteten afAnalyse-afdelingen over det nødvendige materiel til rejsen til Australien og Asien, til de spillere, som skal med....
Turen til Australien og Asien:
- Den går jeg i møde med stor forventning og med ansvarlighed for at repræsentere denne klub i verden. Vi er bevidste om, hvad Real Madrid betyder for millioner af fans på alle kontinenter. Real Madrids storhed fører til muligheder for disse scenarier, som er vante for klubber i elite-fodbold, men herudover tillader det mig også at henvise til erfaringen. På andre hold har vi lavet lignende rejser og organisationen er afgørende, hvordan vi skal prioritere de sportslige aspekter. Anlæggene og betingelserne for træningerne er afgørende for os. Vi forsøger at reducere rejsetiden hver dag, at give pauser mellem aftaler med sponsorer....
Spillere under genoptræning:
- Jeg bekymrer mig om, at alle de skadede er klar snarest muligt. Kommunikation og koordination er fundamentalt mellem lægestaben, fysioterapeuterne, fysiske trænere og trænerstaben. De fysiske trænere arbejder som en enhed og dialogen med lægestaben sker på daglig basis, de deler al information og kendskab som de har, for at spillerne er i bedst mulig form. Ændringerne skaber altid rystelser, men vi ønsker alle det bedste for klubben, for at alt fungerer korrekt.
Optimist:
- Det vil jeg gerne være. I hele mit arbejdsliv har jeg haft det hel at have kapaciteter omkring mig. Vi ved, hvad vi ønsker og vi ved hvordan vi skal agere i forhold til forskellige situationer. Real Madrid er en stor klub, som har et stort hold, maksimale krav og de tiltrækker sig opmærksomhed fra hele verden, og derfor vil vi forsøge at gøre tingene i fælles forståelse, med normalitet og så bliver alt meget enklere. Man har skrevet kontrakt med mig for at bære ansvaret og det vil jeg gøre, vi vil forsøge at skabe et sammenhold af arbejde, som tillader os at opnå resultaterne. Derfor er jeg optimist, fordi vi har medierne, kapaciteten, viljen og dedikationen, som vil hjælpe os til at nå vores mål.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Grande Rafa!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Når det så er sagt, så mener jeg, at det er for tidligt at spå om, at "ham her bliver vi tilfredse med". Der er SÅ mange faktorer, der skal gå op i en højere enhed, og vi skal igen have fundet det ekstraordinære frem i vores spil.
Hvis Rafa kan skabe det sammenhold, som han nævner, så måske. Personligt giver jeg bare ikke meget for de ord, før vi ser det anvendt på banen. Jeg håber. Jeg håber virkelig med alt, hvad jeg har. Men samtidig frygter jeg fremtiden og i særdeleshed den kommende sæson.
Første prioritet må være at få ro i og omkring klubben. Der er alt for mange negative historier i øjeblikket. Lad os få manet dem til jorden i det kommende transfervindue, og lad os så derefter se, om holdet kommer til at leve op til Rafas flotte ord.
"Maybe they hate me because I'm too good."