Paris SG-interesse i Karim Benzema
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Pelle skrev: Zlatan til 15 mio. euro - hvor får du det tal fra? Er det igen spillerens nuværende markedsværdi, du henholder dig til?
Jeg er ikke helt klar over hvad man ellers skulle forholde sig til, end netop markedsværdien?
Vi kan tage udgangspunkt i www.transfermarkt.de/zlatan-ibrahimovic/profil/spieler/3455 der vurderede Zlatan til netop 15 mio i januar 15 (har en stærkt nedadgående kurve pga alder) . Mener du det er for lavt et estimat for denne 33 årige svensker og hvad vil du mener det korrekte estimat skulle ligge på
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Neye skrev:
Pelle skrev: Zlatan til 15 mio. euro - hvor får du det tal fra? Er det igen spillerens nuværende markedsværdi, du henholder dig til?
Jeg er ikke helt klar over hvad man ellers skulle forholde sig til, end netop markedsværdien?
Vi kan tage udgangspunkt i www.transfermarkt.de/zlatan-ibrahimovic/profil/spieler/3455 der vurderede Zlatan til netop 15 mio i januar 15 (har en stærkt nedadgående kurve pga alder) . Mener du det er for lavt et estimat for denne 33 årige svensker og hvad vil du mener det korrekte estimat skulle ligge på
Er der virkelig nogen, som tager transfermarkt seriøst, når der skal vurderes spillerpriser!?
Altså, en spiller er jo for pokker det værd, som en klub vil betale for ham. Transfermarkt er god underholdning, men det er ikke en prisliste, som diverse sportsdirektører tager med sig til forhandlinger med andre klubber.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Derudover er der også spillerens frikøbsklausul at tage hensyn til. Jeg skal indrømme, at jeg ikke ved, hvad den ligger på for Zlatan. Men for Carlos Bacca, som vurderes til 17,5 mio. euro på transfermarkt, ligger den angiveligt på 30 mio. euro.
Hvis Zlatan skippes retur til A.C. Milan (hvilket jeg ikke kan se ske, når de lige har erhvervet sig to gode angribere), så vil jeg tro, at han ryger for i omegnen af de 20 mio. euro.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Siempre Madrid skrev:
Neye skrev:
Er der virkelig nogen, som tager transfermarkt seriøst, når der skal vurderes spillerpriser!?
Altså, en spiller er jo for pokker det værd, som en klub vil betale for ham. Transfermarkt er god underholdning, men det er ikke en prisliste, som diverse sportsdirektører tager med sig til forhandlinger med andre klubber.
Selvfølgelig udtrykker sådanne sites ikke en listepris men netop en markedspris og er et estimat vurderet på en række faktorer de endda offentliggør. Det ændre nu ikke på, at det estimat er langt bedre end folks "synsninger". Personligt synes jeg bedst om www.football-observatory.com/IMG/pdf/mr06_eng.pdf men her er Zlatan røget helt ud af top 100
Pelle skrev: Manden er lige fyldt 33 for 4 dage siden. Derudover er hans PSGs ubestridte stjerne. Kombineret med det faktum, at PSG ikke er tvunget til at sælge, så vil jeg vurdere ham til en pris på omkring 20 mio. euro. Men husk nu på, at der er så sindssygt mange faktorer i spil ud over, hvad Transfermarkt opgiver af estimeret værdi på spilleren. Ikke mindst den købende klub. Stod Real Madrid klar med et bud på svenskeren, kan jeg garantere dig, at prisen ville få et nyk opad. Blot for at tage et eksempel.
Derudover er der også spillerens frikøbsklausul at tage hensyn til. Jeg skal indrømme, at jeg ikke ved, hvad den ligger på for Zlatan. Men for Carlos Bacca, som vurderes til 17,5 mio. euro på transfermarkt, ligger den angiveligt på 30 mio. euro.
Hvis Zlatan skippes retur til A.C. Milan (hvilket jeg ikke kan se ske, når de lige har erhvervet sig to gode angribere), så vil jeg tro, at han ryger for i omegnen af de 20 mio. euro.
Der er rigtig mange faktorer i spil men personligt synes jeg de sites der laver de her estimater, er langt mere troværdige end folks synsniger. Personligt tror jeg det mest anerkendte site er: www.football-observatory.com/IMG/pdf/mr06_eng.pdf og her fprmår Zlatan ikke engang at komme på top 100. Så jeg er ret overbevist om, at Transfermark rammer ret præcist.
Du har helt ret i, at en klub kan have et særligt ønske om en speciel spiller, hvorfor de er villige til at betale mere for den enkelte spiller. Det kan påvirke spillerens pris ved an handel. Det samme kan ske hvis flere klubber melder deres interesse og der opstår en "krig" om spilleren. Det er sådan et marked fungerer men udgangspunktet er markedsværdien og de faktorer man vælger at bygge sit estimat på......
- Storken
- Gæst
-
www.football-observatory.com/IMG/pdf/wp93_fra.pdf
Fandt dog deres estimat her d. 6.1.15:
www.football-observatory.com/Valeurs-de-...si-devant-Ronaldo-et
hvor han d. 6.1.15 er placeret som nr. 141 til en markedsværdi på 17 mio € (ikke helt vildt forskelligt fra Transfermarkt)
På side 2 her: www.football-observatory.com/IMG/pdf/mr06_eng.pdf kan man se hvilke kriterier der ligges til grund for estimatet
Men som skrevet, ét er et estimat noget andet er hvad man reelt bliver afsat til. Jeg tror ikke Zlatan kan få ret meget mere ud af det end 15 mio € men det skulle da ikke undre mig, om der var nogen der var villig til at give mere af deres helt egne grunde men det vil jeg nu se førend jeg bliver overbevist
Storken skrev: Jeg har engang set en undersøgelse af Transfermarkt's vurderinger sammenlignet med de faktiske transfersummer. Det viste sig, at de unge spillere blev købt væsentligt dyrere end Transfermarkt værdiansætte dem til. Derimod skete der et skift omkring 29-30 års alderen. Herfra var transfersummerne lavere end Transfermarkt's vurderinger.
Det ser faktisk ud til at være rigtigt set. Især hvis man sammenligner med "CIES Football Observatory Monthly Report"