Marca: Ingen vej tilbage med Sergio Ramos
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ifølge spanske Marca er der nu ikke længere nogen vej udenom: Sergio Ramos er fast besluttet på at forlade Real Madrid denne sommer.
Den spanske sportsavis har ellers indtil nu baseret deres artikler på, at der fortsat var forhandlinger i gang mellem parterne, men i dagens udgave er beslutningen uigenkaldelig og Marca mener, at det ikke længere kun er et spørgsmål om penge, men også en dyb skuffelse over, at Real Madrid har draget Sergio Ramos´ dedikation i tvivl.
Sergio Ramos har intet ønske om at blive udsat for tilhængernes forfølgelse, sådan som det er hændt for Iker Casillas over de seneste sæsoner og derfor ønsker han at trække stikket nu og søge nye udfordringer, hvilket efter al sandsynlighed kommer til at ske i Manchester United.
Sergio Ramos har været i Real Madrid i 10 sæsoner og har derfor legende-status i klubben, men alligevel er 55% af de adspurgte i en meningsmåling i AS indstillet på et salg af den spanske landsholdsforsvarer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Casper HN
- Gæst
-
Når det er sagt, så er jeg dyb af forundring over ledelsen i RM. At de ikke kan håndtere et forløb som dette bedre er bekymrende. Selvfølgelig skal man ikke sprænge lønrammer, hierarki mv. for Ramos, men at efterlade en så central spiller med det indtryk, at man mener han er illoyal og ikke bekymrer sig om RM er uprofessionelt og unødigt.
Hvis Barcelona vinder mesterskabet vil jeg med det samme tænke, om det var fordi at ledelsen brugte sommeren 15 på at skabe dårlig stemning og uro... Dette ligner det største selvmål i mands minde, og jeg kan godt forstå, hvis popcornene er fundet frem i Barcelona.
Florentino Pérez
- Storken
- Gæst
-
Men han bidrager jo med så meget mere, end blot forsvarsspil: Fart, teknik, gode afleveringer, power og målfarlighed. Og så er han Real Madrids reeller anfører og kulturbærer, i sin bedste alder!
Jeg kan virkelig ikke forstå, at så mange Madridistas tilsyneladende bare tænker: "Dur ikk'; VÆK!"
Som Real-fan ville jeg være lidt nervøs over fremtiden. Ramos på vej væk, Cristiano + flere profiler er ved at komme op i årene, og værst af alt, så virker ledelsen utroligt inkompetente og skaber unødigt påstyr.
@ m_linding
Popcornene har længe været fundet frem i denne sag. :-)
www.marca.com/en/2015/06/16/en/football/...drid/1434440033.html
Jeg tror ikke, at der er nogle Real Madrid-fans, der er nervøse over fremtiden i denne henseende. Jeg er snarere fortrøstningsfuld!
Abefar skrev: Jeg tror ikke Ramos skifter, men uanset hvad vil det ikke hjælpe på stemningen. Ramos er (som jeg ser det) hjertet i Real Madrid. Fjerner man ham mister man så meget mere end en af verdens bedste CB.
Som Real-fan ville jeg være lidt nervøs over fremtiden. Ramos på vej væk, Cristiano + flere profiler er ved at komme op i årene, og værst af alt, så virker ledelsen utroligt inkompetente og skaber unødigt påstyr.
@ m_linding
Det er nok snarere omvendt. Med den unge trup, vi kan præstere, hvor flere af spillerne formentlig bliver top3 i verden på deres position, så er der alt mulig grund til at være fortrøstningsfuld. Jeg ville snarere være urolig som Barca-fan - det er længe siden jeg har set noget produktivt komme ud af jeres "fantastiske" akademi ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Abefar skrev: Jeg tror ikke Ramos skifter, men uanset hvad vil det ikke hjælpe på stemningen. Ramos er (som jeg ser det) hjertet i Real Madrid. Fjerner man ham mister man så meget mere end en af verdens bedste CB.
@ m_linding
Det er nok snarere omvendt. Med den unge trup, vi kan præstere, hvor flere af spillerne formentlig bliver top3 i verden på deres position, så er der alt mulig grund til at være fortrøstningsfuld. Jeg ville snarere være urolig som Barca-fan - det er længe siden jeg har set noget produktivt komme ud af jeres "fantastiske" akademi ;-)
De er spanske mestre. Er det ikke svar nok? Vi har måske de 11 bedste spillere i verden (i min optik - på ingen måde), men det giver os ikke titler. Hvorfor skal der altid kastes med mudder? Ja ja, så var der en mindre stikpille, men den var da berretiget! Vores ledelse er fandens inkompetente, og vores legender og bærende spillere i klubben er fortid indenfor max. 2 år. Der bliver piftet af vores kaptajn til hver kamp, vores vice kaptajn er der kæmpe kaos omkring, og Ronaldo er ikke en glad mand, og forståeligt nok.
Real Madrid er et stort kaos, og det er til at brække sig over. Sidste sommer inden transfervinduet startede sad vi alle med følelsen af, at der kun skulle små ændringer til, da vi allerede havde den bedste træner og trup. Vi gentager os selv sæson efter sæson, og lige få titler får vi.
Det er så inkompetent det der bliver foretaget, og det kan simpelthen ikke siges nok. Vi står markant svækket, og skylden er vores egen.
Undskyld det går ud over dig, men du har godt nok også kørt nogle personlige debatter for tiden :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- daffy
- Gæst
-
Ramos har tilsyneladende delt os fans i to: For eller imod Ramos.
Selv er jeg på Ramos’ side. Ikke så meget, fordi jeg kan lide ham som spiller og person, men fordi han tager fat i roden af en af de betændte blomster, der nogle gange gør det svært at forsvare sin kærlighed til Real Madrid: Nemlig ledelsen.
Sergio Ramos beder om en løn, der ligger på niveau med de vigtigste spillere i truppen. Ramos er qua hans ancinitet anfører, men selv uden båndet på armen, er han i min optik vigtig nok til at få et lønhop. Her tænker jeg både på hans kvaliteter som spiller og hans ditto som forgangsmand. Ja,han laver dumheder - nævn mig en spiller, der ikke gør det, men han er vel alt andet lige en af de bedste på sin plads. Og jeg mener, at en Ramos er mindst lige så vigtig hvis ikke vigtigere som langt størstedelen af de spillere, der ligger over ham på lønskalaen.
Angribere sælger billetter, forsvarer vinder titler. Sådan siger amerikanerne, og selv om det ikke helt er sandheden i Madrid, hvoren giftig, giftig offensiv ofte vil kunne bære, at et par mål går ind mod os, så er der dog alligvel en pointe, og det mener jeg, ledelsens (Perez’) logik fuldstændig undervurderer, når man laver en politik om at belønne spillere ud fra deres position på banen i stedet for værdi for holdet. Ramos bør have ros for at tage problematikken op, men i stedet hænges han ud i medier som nærig, grisk og uden kærlighed til klubben. Vi snakker altså om vores anfører her.
Jeg mener helt reelt, det er en kæmpe problem for Real Madrid, at man behandler spillere på den måde. Hvilket signal er det man sender til kommende spillere? Vil de største forsvarsstjerner acceptere det skøre lønsystem bare fordi vi er Real Madrid. Tør man skrive under på et kontrakt med et galehus, der uden videre smider sine mest trofaste (igen målt på år i klubben) for løverne på den måde.
Jeg har det sgu skidt med den her sag. Vi skal nok få erstattet Ramos, hvis han smutter, men hele eftermælet i det her… øv!.
Det er blot min mening, helt fair hvis andre ser anderledes på det :)
Pelle skrev:
@ m_linding
Selvfølgelig er der kommende store spillere i vente for Real Madrid. Isco, James, Varane mv. Jeg tænkte dog mere på de bærende spillere i truppen: Casillas (34), Pepe (32), Modric (30), Cristiano (30), Ramos (29).
Dvs. selve stammen er ikke helt ung længere, og det kan blive et problem, især med tanke på hvor inkompetent ledelsen har handlet og ageret. Derfor ville jeg personligt være lidt nervøs som Real-fan, som var min pointe. :-)
La Masia har haft en tilbagegang som er velkendt af offentligheden de seneste 3-4 år. Jeg håber og tror på at Laporta vinder valget, så han kan få styr på den del af Barcelona igen. Dog er jeg ikke så nervøs igen - faktisk ser det ret lovende ud pt. Man ved dog aldrig i sidste ende som Real og Barca-fans - alt kan vende op og ned på få måneder i disse klubber.