Marca: Ingen vej tilbage med Sergio Ramos
- Moohh
- Gæst
-
Casillas - De Gea
Pepe - Varane, mens der også findes en masse andre spændende unge midterforsvarer derude.
Modric - Verratti/Kovacic/Pogba
Ronaldo - Hazard/Depay/El Shaarawy eller vores egen Jese, hvis han finder det gode spil frem igen
Ramos - Varane igen, han står klar til at tage over
Hans kommende makker kunne være landsholdskammerat Zouma, som også er utrolig talentfuld. Marquinhos er spændende. Eller måske en helt tredje.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl 7
- Gæst
-
Dios skrev:
Pelle skrev:
Abefar skrev: Jeg tror ikke Ramos skifter, men uanset hvad vil det ikke hjælpe på stemningen. Ramos er (som jeg ser det) hjertet i Real Madrid. Fjerner man ham mister man så meget mere end en af verdens bedste CB.
Som Real-fan ville jeg være lidt nervøs over fremtiden. Ramos på vej væk, Cristiano + flere profiler er ved at komme op i årene, og værst af alt, så virker ledelsen utroligt inkompetente og skaber unødigt påstyr.
@ m_linding
Popcornene har længe været fundet frem i denne sag. :-)
Det er nok snarere omvendt. Med den unge trup, vi kan præstere, hvor flere af spillerne formentlig bliver top3 i verden på deres position, så er der alt mulig grund til at være fortrøstningsfuld. Jeg ville snarere være urolig som Barca-fan - det er længe siden jeg har set noget produktivt komme ud af jeres "fantastiske" akademi ;-)
De er spanske mestre. Er det ikke svar nok? Vi har måske de 11 bedste spillere i verden (i min optik - på ingen måde), men det giver os ikke titler. Hvorfor skal der altid kastes med mudder? Ja ja, så var der en mindre stikpille, men den var da berretiget! Vores ledelse er fandens inkompetente, og vores legender og bærende spillere i klubben er fortid indenfor max. 2 år. Der bliver piftet af vores kaptajn til hver kamp, vores vice kaptajn er der kæmpe kaos omkring, og Ronaldo er ikke en glad mand, og forståeligt nok.
Real Madrid er et stort kaos, og det er til at brække sig over. Sidste sommer inden transfervinduet startede sad vi alle med følelsen af, at der kun skulle små ændringer til, da vi allerede havde den bedste træner og trup. Vi gentager os selv sæson efter sæson, og lige få titler får vi.
Det er så inkompetent det der bliver foretaget, og det kan simpelthen ikke siges nok. Vi står markant svækket, og skylden er vores egen.
Undskyld det går ud over dig, men du har godt nok også kørt nogle personlige debatter for tiden :D
Ej, jeg bliver næsten helt ked af det, når du "lader det gå ud over mig". Jeg kan bare ikke se logikken i det, du skriver?
Abefar nævner problemstillingen i, at de bærende kræfter snart skal videre. Den problemstilling er jeg bare ikke enig i, for jeg mener faktisk, at vi - modsat Barcelona - er dækket ind på rigtig mange pladser, når det kommer til unge spillere. Vi har De Gea (forhåbentlig!), Varane, Danilo, Carvajal, Kroos, Isco, James, (Bale), Jesé og har samtidig været hurtigt ude og gafle en masse supertalenter, som udlejes til andre klubber, hvor de kan fortsætte deres fremgang. Jeg tror helt alvorligt, at vi går en lys fremtid i møde. Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det kræver en bedre/dygtigere ledelse. Jeg synes bare ikke, at Perez pludselig bliver en skod præsident fordi han ikke vil løfte Ramos til det dobbelte i løn i løbet af en enkelt sommer.
Hvad angår min stikpille til Barcelona - hvornår er det nu blevet forbudt? Vi er da trods alt på et Real Madrid forum, og her må man da forvente, at der kan blive affyret lidt skyts mod ærkerivalen. Jeg beklager, hvis det er for meget for dig - men så burde du nok mig indad istedet ;-)
Ja, Barca har lige vundet ligaen - og? Det har jo ikke noget med deres akademi at gøre. Barca er på mange måder blevet ligesom Real Madrid, hvor man køber spillere (Neymar, Suarez, Pogba, Ter Stegen, m.v) frem for at avle dem selv. Min stikpille var rettet mod deres akademi, som jeg ikke længere ser som en force hos Barca. Faktisk mener jeg, at det er på niveau med vores. Når man så kigger på flere af spillerne, som også har en høj alder, så vil jeg være mindst ligeså urolig som Barca fan - hvis ikke mere. Vi har trods alt brugte de sidste to sæsoner på at få indkøbt og indlemmet unge talenter, som forhåbentlig bliver i Real Madrid i en masse år.
Sidst, men ikke mindst. Du bliver ved med at henholde dig til det med ledelsen og at vi står svækket, osv. Men det er da vi da fuldstændig enige i? Jeg forstår bare ikke, hvorfor du bringer det ind i denne debat, når det reelt set ikke var det, det handlede om. Ledelsen skal tage sig sammen og finde en aftale med Ramos. Jeg håber inderligt, at han bliver. Men hvis manden selv vil væk, så skal han naturligvis have lov :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Raúl 7
- Gæst
-
Perez bliver ikke en "skod" præsident af at sælge Ramos nej. Han var allerede sportsligt en dårlig præsident i sin første periode hvor han smed del Bosque og Makelele på porten. Hentede den ene forfærdelige træner efter den anden. Ikke formåede at hente en ordentlig defensiv midt. Tænkte for meget på penge og havde for lidt forstand på sporten. I sin 2. periode har han så tilraget sig endnu større magt, og gjort det utroligt svært for andre at stille op til præsidentvalget. Han fyrer Ancelotti, som må betegnes som en kritisabel beslutning at best. Truppen har problemer med lægestaben. Senest har man hyret en physio der ikke har nogle papirer på sin uddannelse, og nu er Perez ved at smide Ramos på porten, som er den største kulturbærer på holdet, og efter Casillas afgang er den perfekte nye anfører.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Derudover:
Det er ikke Perez der er i gang med at smide Ramos på porten. Ramos er i gang med at smide sig selv på porten. Hvis han bliver solgt, er det fordi han har presset sig selv ud og ikke fordi klubben har presset ham ud.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Det lader til at du kun bringer de dårlige ting op. Din fodboldhukommelse er ikke skarp.
Derudover:
Det er ikke Perez der er i gang med at smide Ramos på porten. Ramos er i gang med at smide sig selv på porten. Hvis han bliver solgt, er det fordi han har presset sig selv ud og ikke fordi klubben har presset ham ud.
Ahh, Kassow, det er godt nok en firkantet (og konkluderende) måde at stille dilemmaet op på. Der er mange flere facetter til den her sag end du stiller op ovenover.
Og så må jeg også sige, at det er noget af en udmelding, at kalde en anden brugers fodboldhukommelse for "ikke så skarp" efter han egentlig har påpeget en masse meget kritisable beslutninger. Så nu hvor han "kun bringer de dårlige ting op", vil jeg gerne opfordre dig til at agere modvægt og forklare de rigtige beslutninger du mener der er blevet truffet, og dermed også hvorfor de måtte vægte højere end de negative.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Omvendt bringer de folk, der er pro-Ramos, jo også kun de dårlige ting omkring Perez og Real Madrid ledelsen i spil. Der skal ikke herske tvivl om, at jeg ikke er udpræget fan af manden, men jeg synes bare ikke, at man kan sætte det op sort/hvidt. Det mener jeg egentlig, at begge parter gør i øjeblikket, når vi diskuterer sagen herinde.
Raul 7: Du nævner rigtig mange af de ting, der gør, at jeg aldrig bliver fan af Perez. Men omvendt er jeg også sikker på, at ingen af os sofa-debattører er i nærheden af at kende bare den halve sandhed omkring den der Ramos vs. Perez konflikt. Derfor er det for letkøbt bare at svine Real Madrids ledelse til, jeg tror der er mange andre faktorer, der spiller ind :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: @Jaken
Omvendt bringer de folk, der er pro-Ramos, jo også kun de dårlige ting omkring Perez og Real Madrid ledelsen i spil
Enig. Det har du ret i. Dérfor savner jeg også en modvægt fra den anden lejr i form af argumenter og eksempler på det modsatte, men det mener jeg egentlig ikke at der har været, udover postulater om at Ramos selv er ude om det.
Logikken er, at jeg synes det er så barnligt og uværdigt, at blande Barcelona ind i billeget. Ja vi har alle forstået at Abefar er Barcelona fan, og ja det var da en stikpille, men så må du da forholde dig til den, og argumentere din sag udfra de kriterier der bliver stillet. Det er da alt for nemt, og i mine øjne barnligt at vende den om, og se på Barcelona's problemer, når det ikke er det sagen handler om, og når det på ingen måder er argumentation for de fordele du åbenbart mener der er ift. de problemstillinger abefar nævner.
Har han ret i, at de bærende kræfter på holdet snart er fortid? Nuvel, så har vi masser af kommende stjerner på holdet (forhåbentlig), men hvor er logikken i, at bringe Barcelona's ungdomsakademi ind i billedet, og oven i købet når de pt. allerede står langt bedre end os, og oven i købet lige er blevet spanske mestre?
Jeg kan bare ikke se, eller forstå hvordan det hjælper på de problemer for Real Madrid ved at pege fingre af Barcelona?
Nu spørger jeg måske dumt, men hvornår blev Perez en god præsident? Jeg mener, at for han kan blive en dårlig præsident ved ikke at give Ramos en fordobling af sin løn, hvis vi skal tro aviserne, så skal han jo have været en god præsident inden, og det mener jeg på ingen måder han har været. Jeg er da helt enig i, at Ramos ikke skal have en fordobling af sin løn, men mon dog der skulle gå 10 år før Ramos kun gik efter pengene i Real Madrid. Mon dog han som 29 årig skulle sikre sig økonomisk, og være så pengegrisk som der er tale om. Det er lidt ligesom når Bush udtaler, at U.S.A. har ageret efter bogen, og der ingenting er at komme efter. Det lyder bare forkert, og sandsynligheden for det er forkert er rimelig stor.
Som sagt, så er det aldrig forbudt at komme med en stikpille imod Barca lejren, men jeg forstår ikke hvorfor man har trangen til det i sådan en situation. Faktisk forstår jeg slet ikke argumentet at bare fordi, vi er Real Madrid så er det per automatik i orden, eller det bliver ihvertfald retfærdiggjort på den måde.
At de har vundet ligaen har intet med deres akademi at gøre, og derfor synes jeg også det i første omgang var komisk, at du overhovedet skulle nævne deres akademi, da det jo intet havde med sagen at gøre. Abefar nævnte det ikke, men det gjorde du?
Abefar nævnte vores inkompetente ledelse, så derfor skrev jeg om det :) Jeg svare jo ikke bare i vest når der bliver spurgt i øst ;D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Abefar skrev:
Pelle skrev:
Abefar skrev: Jeg tror ikke Ramos skifter, men uanset hvad vil det ikke hjælpe på stemningen. Ramos er (som jeg ser det) hjertet i Real Madrid. Fjerner man ham mister man så meget mere end en af verdens bedste CB.
Som Real-fan ville jeg være lidt nervøs over fremtiden. Ramos på vej væk, Cristiano + flere profiler er ved at komme op i årene, og værst af alt, så virker ledelsen utroligt inkompetente og skaber unødigt påstyr.
@ m_linding
Popcornene har længe været fundet frem i denne sag. :-)
Det er nok snarere omvendt. Med den unge trup, vi kan præstere, hvor flere af spillerne formentlig bliver top3 i verden på deres position, så er der alt mulig grund til at være fortrøstningsfuld. Jeg ville snarere være urolig som Barca-fan - det er længe siden jeg har set noget produktivt komme ud af jeres "fantastiske" akademi ;-)
Selvfølgelig er der kommende store spillere i vente for Real Madrid. Isco, James, Varane mv. Jeg tænkte dog mere på de bærende spillere i truppen: Casillas (34), Pepe (32), Modric (30), Cristiano (30), Ramos (29).
Dvs. selve stammen er ikke helt ung længere, og det kan blive et problem, især med tanke på hvor inkompetent ledelsen har handlet og ageret. Derfor ville jeg personligt være lidt nervøs som Real-fan, som var min pointe. :-)
La Masia har haft en tilbagegang som er velkendt af offentligheden de seneste 3-4 år. Jeg håber og tror på at Laporta vinder valget, så han kan få styr på den del af Barcelona igen. Dog er jeg ikke så nervøs igen - faktisk ser det ret lovende ud pt. Man ved dog aldrig i sidste ende som Real og Barca-fans - alt kan vende op og ned på få måneder i disse klubber.
Det er altså mere end 3-4 år siden. La Masia havde en gylden årrække fra lang tid siden og nu det ikke mere imponerende end hvad La Fabrica bringer. Det må alle se i øjnene nu.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jaken skrev: Ahh, Kassow, det er godt nok en firkantet (og konkluderende) måde at stille dilemmaet op på. Der er mange flere facetter til den her sag end du stiller op ovenover.
Og så må jeg også sige, at det er noget af en udmelding, at kalde en anden brugers fodboldhukommelse for "ikke så skarp" efter han egentlig har påpeget en masse meget kritisable beslutninger. Så nu hvor han "kun bringer de dårlige ting op", vil jeg gerne opfordre dig til at agere modvægt og forklare de rigtige beslutninger du mener der er blevet truffet, og dermed også hvorfor de måtte vægte højere end de negative.
Har aldrig sagt at tingene var firkantet stillet op. Jeg prøvede at gøre op med at det ikke var så sort-hvidt, som det blev fremstillet. Perez har netop ikke kun taget dårlige beslutninger, hvilket jeg også så tydeligt fik skrevet. Hvis man kun kan huske de dårlige beslutninger, så har man ikke den skarpeste hukommelse. Jeg huske ren Perez der købte en Isco, en Varane, en Ramos, en Zidane osv. osv. Jeg husker en Perez der solgte di Maria til 3x den pris vi burde have fået og en Özil på det helt rette tidspunkt osv. osv.
Der er så meget i samtalen om Perez, der ikke er sort hvidt, men samtalen om Ramos er meget simpel: Han gik i medierne og truede med at smutte fordi han ville have flere penge, og den sag kører stadig. Den skulle han have taget indbyrdes i klubben. Perez har gjort det eneste rigtige at forklare, at der nok skal tales kontrakt. Det bliver der formentlig så snart Ramos har fået ilt til hovedet igen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Der er så meget i samtalen om Perez, der ikke er sort hvidt, men samtalen om Ramos er meget simpel: Han gik i medierne og truede med at smutte fordi han ville have flere penge, og den sag kører stadig. Den skulle han have taget indbyrdes i klubben. Perez har gjort det eneste rigtige at forklare, at der nok skal tales kontrakt. Det bliver der formentlig så snart Ramos har fået ilt til hovedet igen.
Det er lige præcis hvad jeg mener med firkantet og konkluderende. Der er flere udlægninger af den sag.
Hvis man så skal diskutere Perez’ tid som præsident, har jeg vanskeligt ved at fremhæve andet end det meget lukrative salg af Di Maria og klubbens øget medieprofil som ”gode bedrifter". Købene af Isco, Ramos, Varane og Zidane finder jeg vanskelige at kreditere Perez synderlig meget for (qua. klubbens størrelse, spillernes profil og priserne).
Skal man så derimod fremhæve de mere negative sider, så er der lidt mere at tage fat på. Utallige træneransættelser, stærkt upopulære fyringer af Del Bosque og Ancelotti, ufattelig få trofæer, et utal af voldsomt dyre og voldsomt mange spillerindkøb, magtkampe, undermineringer af både trænere og spillere, uværdig behandling af koryfæer (Del Bosque, Redondo, Hierro, Raul, Guti), ufine mediekampagner mod spillere (Robben, Sneijder, Di Maria, Özil, Ramos) og flere mildest talt tvivlsomme sportslige beslutninger (Makelele, Ramos, etc.). Og så er der ikke engang taget fat på lægeproblematikken.
Så ja, jeg har i hvert fald overordentlig svært ved at se hvordan det negative ikke skulle overtrumfe det positive. Meget svært endda...