Anførerdebatten raser

11 år 3 uger siden #1 af Administrationen

Med udsigten til afgangen af både Iker Casillas og Sergio Ramos, så står Real Madrid snart uden to af truppens anførere.

Derfor er debatten nu i gang omkring, hvem der bør overtage det i Spanien særdeles prestigefyldte erhverv.

Lige nu peger det på, at Marcelo bliver primæranfører med Cristiano Ronaldo som viceanfører.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Græskmønt
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #2 af Græskmønt
Besvaret af Græskmønt på emne Anførerdebatten raser
Er anføreren i RM ikke altid spilleren, der har været længst i klubben? Så er der vel ikke meget at diskutere..

11 år 3 uger siden #3 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Anførerdebatten raser

Græskmønt skrev: Er anføreren i RM ikke altid spilleren, der har været længst i klubben? Så er der vel ikke meget at diskutere..

Det er netop derfor, at der er meget at diskutere, da Marcelo dermed vil blive den fremtidige kaptajn.

Han slår mig dog ikke som anførertypen, ihvertfald ikke på permanent basis.

11 år 3 uger siden #4 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Anførerdebatten raser
Det handler nok også om at for at traditionen ville give mening, så havde man spillere, der har været der i rigtig mange år og som har opnået en sindsyg høj status i klubben. Her går man af med alle profiler på engang og så giver det ikke mening at have Pepe og Marcelo som kaptajner, der ikke har opnået særlig meget. Dette er konsekvensen af den konstante udskiftning af spillere.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #5 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Anførerdebatten raser
Hvis man kan have en målmand som anfører, som ikke aner en disse om, hvad der foregår ude på banen eller hvad der bliver sagt, så kan man vel også have Marcelo på posten. Kan ikke se problemet - naturligvis skal man holde fast i den tradition, som man har valgt at køre med i klubben. Jeg gætter da også på, at det vil give nogle negative tanker fra Marcelo-lejren, hvis han bliver direkte fravalgt på trods af hans anciennitet.

Desuden ser jeg heller intet problem I at have Ronaldo som anfører/viceanfører. Tro det eller ej, så er han altså en holdspiller. Klapper altid alle spillere på skulderen til en kamp og løber ind som den sidste og så videre. At han meget gerne vil score mål og vifter med armene i frustation, hvis det ikke går efter hans hoved, er grundet hans uhørte vindermentalitet og hans plads som angriber, men det har ingen sammenhæng med, at han ikke skulle kunne være diplomatisk foran sine holdkammerater. Jeg tror faktisk, han egner sig rigtig godt.

11 år 3 uger siden #6 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Anførerdebatten raser
Jeg er heller ikke imod tanken om at Ronaldo skulle blive en del af anfører teamet, det giver automatisk en del mere ansvar og - ifølge mig - ville det måske hjælpe en del på Ronaldos til tider dårlige attitude på banen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 3 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

11 år 3 uger siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Anførerdebatten raser

Græskmønt skrev: Er anføreren i RM ikke altid spilleren, der har været længst i klubben? Så er der vel ikke meget at diskutere..

Nyheden her inkluderer desværre ikke, at alternativet, som der diskuteres i øjeblikket, er at ændre strukturen og muligvis gøre Ronaldo til den primære anfører.

Ronaldo virker ikke oplagt som anfører, hvis man ikke læner sig op af statistikkerne, men der er desværre ikke nogen oplagt anfører i truppen længere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 3 uger siden #8 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Anførerdebatten raser

BBB skrev:

Nyheden her inkluderer desværre ikke, at alternativet, som der diskuteres i øjeblikket, er at ændre strukturen og muligvis gøre Ronaldo til den primære anfører.

Ronaldo virker ikke oplagt som anfører, hvis man ikke læner sig op af statistikkerne, men der er desværre ikke nogen oplagt anfører i truppen længere.

Længe leve Pepe. Han er en anfører.

Leveret af Kunena Forum