Sami Khedira mødte pressen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det var i dag blevet Sami Khediras tur til at møde spansk presse forud for morgendagens returkamp i Copa del Rey mod Valencia.
Her fortalte han om, at spillerne har haft en snak indbyrdes for at få løst de spillemæssige problemer og han mener at holdet er på rette vej:
- Vi var i en svær situation, men vi har talt sammen og set de ting, som gik dårligt. Nu er vi på rette vej. Når resultaterne ikke er gode, må man snakke sammen. Vi har set de ting, som vi gjorde dårligt og vi har arbejdet hårdt i de seneste uger for at rette op på det. Hvis vi fortsætter sådan, vil vi få gode resultater i fremtiden.
Sami Khedira er selv storspillende i øjeblikket og han har følgende formel til at opnå bedre resultater:
- Vi skal spille mere kompakt, især defensivt, for vi indkasserede for mange lette mål. Og forleden så vi fantastisk opspil fra Özil, Di Maria og Cristiano. Vi har taget ved lære af det, som træneren siger til os. Nu spiller vi bedre og viljen kommer holdet til gode. Der kan godt have været spillere, som ikke var på deres højeste niveau.
Khedira er selv klar over, at han er inde i en god periode:
- Jeg befinder mig i et perfekt øjeblik. Men for mig er det vigtigere at træneren og mine holdkammerater er tilfredse med mig. Det overrasker mig, at pressen taler godt om mig og er sympatiske.
Selv om Real Madrid kommer til Valencia med en føring på 2-0 og netop har vundet med 5-0 på samme bane, maner Khedira til besindighed:
- Vi har vundet 2-0 og det er et godt og beroligende resultat, men ikke et sikkert resultat. Vi skal forsøge at få scoret et mål. Vi er nødt til at starte forfra, som om at der stod 0-0. Weekendens kamp er overstået. Valencia er et godt hold og det bliver en svær kamp.
Sami Khedira vil ikke bruge tid på at spekulere i en eventuel semifinale-modstander og han vil heller ikke ind i dommer-polemikken:
- Det er ikke mit arbejde at snakke om dommerne, men der er ikke stor forskel på Tyskland og Spanien.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen