Rafa Benítez: Nye spillere skal være stærkere end de nuværende

11 år 1 dag siden #1 af Siempre Madrid

Det var naturligvis en tilfreds Rafa Benítez, som i dag efter kampen mod AC Milan gjorde status over turen til Australien og Kina.

På pressemødet sagde Real Madrid-træneren følgende:

Vurdering af turen:

- Jeg mener, at det har været meget positivt, det eneste jeg kan gøre er at rose spillerne for deres attitude og for deres spil.

Analyse af dagens kamp:

- Vi mødte et Milan-hold, som ikke havde været på en rejse (fra Guangzhou til Shanghai, red.), som har været her i 7 dage og som havde en god rytme. Herudover samspillet mellem Isco og Jesé, hvor jeg mener at med de to på banen fra anden halvlegs start, kunne vi presse dem mere og have bolden i højere grad.

De mulige forstærkninger:

- Jeg holder fast i det, jeg har sagt hele tiden, at det er for tidligt og at man skal fortsætte med at arbejde. Langsomt kommer der en klarhed over tingene. Det er en god trup, som skal fortsætte med at arbejde og hvis der kommer nogen, er de velkomne. Men de skal være bedre end dem, vi har i forvejen. De snakke, som jeg har med José Ángel Sánchez og præsidenten bliver mellem os.

De seneste ord fra Van Gaal (om at De Gea-situationen ikke er god for hverken spiller eller klubberne, red.):

- Det er et spørgsmål til Van Gaal, ikke til mig.

Førstemålmand, Keylor eller Casilla:

- I første halvleg var Keylor på mål og i anden halvleg var det Casilla. Jeg havde en god målmand i første halvleg og en anden god målmand efter pausen og en tredje målmand ventende på bænken, som er Pacheco.

Det nye Real Madrid:

- Jeg mener, at vi kendte holdets karakteristika, kampånd og kvalitet og det har vi set i mange faser af denne tur og jeg har insisteret på det defensive arbejde, som vi ønskede at justere. Det er klart, at der er meget at arbejde med men når vi ikke har indkasseret mål og vi har set holdet give få chancer væk til modstanderne og fortsat scorer mål, så er det rigtig positivt. Mærket er spillerne, som gør en forskel, jeg giver dem nogle ideer, som de udfører. Vi har haft gode faser i dag, når man tager i betragtning, at det var sidste kamp i den luftfugtighed og med alt det arbejde.

Dine ideer med holdet:

- Jeg kan godt lide at arbejde med hele truppen, for at de alle udvikler sig og man ikke mangler opmærksomhed på nogen. Det er klart, at der er spillere som er vigtigere end andre, men vi ønsker at arbejde for, at de spillere som ikke er så vigtige i dag, bliver det i løbet af sæsonen.

Bales præstationer:

- Han har været rigtig god i forhold til hvordan holdet spiller, deltager han mere eller mindre, men han jagter rummene, han bevæger sig mellem kæderne, udnytter sin hovedspils-styrke....Han er en anderledes spiller i pasnings-spillet, men han giver os vigtig styrke i front.

Besked til tilhængerne:

- Vi vil arbejde med lyst og drømme og fra nu af vil spillernes kvalitet være det, som gør forskellen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 dag siden #2 af Kassow-Rossing
Rafael Benítez <3 Mere og mere for hver dag, der går.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 1 dag siden ved Kassow-Rossing.

11 år 1 dag siden #3 af ChrillRM14
Holdet kan kun overraske mig i den forstående sæson, og det er ikke fordi, at jeg har en forudtaget negativ holdning til Benitez' Madrid, men mere fordi, jeg synes der er så mange spændende ubekendte i forhold til, hvordan vi kommer til at spille, når først de rigtige turneringer går igang.

Men stor cadeau til ham indtil videre!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Leveret af Kunena Forum