Florentino Pérez: Gør hvad der skal gøres for at hente Pogba
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der har været forbavsende roligt på transfermarkedet fra Real Madrids side denne sommer, men traditionen tro plejer der at ske noget i august måned og der kan også være noget stort under opsejling.
Ifølge catalanske Sport insisterer Florentino Pérez på, at man henter Paul Pogba i Juventus og han skal have været ganske bestemt i sit krav til sine nærmeste:
“Gør hvad der skal gøres for at købe ham!”, skal Real Madrid-præsidenten have sagt til blandt andre José Ángel Sánchez og Zinedine Zidane. Sidstnævnte har i løbet af foråret ført flere samtaler med den franske midtbanespiller, ligesom Varane og Benzema har benyttet landsholds-samlingerne til at fortælle om Real Madrid.
Og selv om Juventus denne sommer allerede har sagt farvel til flere markante profiler, nemlig Carlos Tévez og senest Arturo Vidal, så kan et gigantisk bud fra Real Madrid blive svært at takke nej til.
Real Madrid skal dog fortsat sluge et par kameler, for dels skal man forhandle med Persona non Grata, Mino Raiola, dels skal man ud over prisen til Juventus også betale 15 millioner € for at løskøbe franskmanden af virksomheden Oualid Tranazefti, som ejer en marketingrettighederne på Pogba.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der kan ikke være nogen tvivl om at vi har brug for en ekstra midtbanespiller, som direkte kan erstatte/rotere/spille med Modric og Kroos. Men hvis det bliver Pogba, så skal Florentino godt nok bryde endnu en vanvittig transfersum.
Florentino Pérez
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
-
Sahinovic skrev: Spændende.
Der kan ikke være nogen tvivl om at vi har brug for en ekstra midtbanespiller, som direkte kan erstatte/rotere/spille med Modric og Kroos. Men hvis det bliver Pogba, så skal Florentino godt nok bryde endnu en vanvittig transfersum.
Vi har Isco, Modric, Kroos, Jamés, Casemiro og Lucas Silva til de tre midtbanepladser. Jeg tror vi er loaded nok, syntes du ikke :) ?
- FigoJensen
- Gæst
-
Pelle skrev: Endnu et typisk Florentino-køb, hvis det realiseres. Det er ikke Pogba, der er behov for. Men Perez har hørt rygtet om, at Barca arbejder på ham - så vil han have fingrene i ham. Jeg forstår det ikke!
Og det ved du bare, fordi han har fortalt dig det? ... ;-)
- FigoJensen
- Gæst
-
Inspektøren skrev:
Sahinovic skrev: Spændende.
Vi har Isco, Modric, Kroos, Jamés, Casemiro og Lucas Silva til de tre midtbanepladser. Jeg tror vi er loaded nok, syntes du ikke :) ?
Mindst en af dem er jo væk inden transfervinduet smækker i må man formode.
Vi så jo alle sammen sidste år, hvordan Real Madrid godt kan blive ramt på midtbanen, hvilket givetvis kostede trofæer på trods af at Isco, Modric, Kroos, James, Khedira, Illaramendi og Silva var i truppen. Så det kan bestemt ikke skade med en mand mere på positionen. Det svære bliver jo selvfølgelig at få dem til at acceptere en bænkeplads, da alle ikke kan spille naturligvis.
Som udgangspunkt er skader en del af fodbold, og man bliver svækket når en profil er skadet. Sådan er det bare, og det er ens for alle hold.
Jeg har intet imod at der hentes en erstatning for Lucas Silva (som snart rejser), men hvis Rafa holder hele truppen varm, så er den næsten proppet med kvalitet. Og så ville det hjælpe gevaldigt, hvis han fattede at Illarra er en defensiv spiller, der kan være til gavn som 6'er men ikke som 8'er.
Noget andet er, at Pogbas pris er helt ude af proportion og derfor vel nok det dårligste indkøb man kan gøre pt.
Skulle jeg pege på udefrakommende forstærkninger til den centrale/defensive midtbane, skulle det være en der er lidt under niveau med Modric og Kroos men samtidig noget over det niveau vores øvrige defensive/centrale reserver har, så kunne det være en mand som Matuidi fra PSG.
FigoJensen skrev:
Pelle skrev: Endnu et typisk Florentino-køb, hvis det realiseres. Det er ikke Pogba, der er behov for. Men Perez har hørt rygtet om, at Barca arbejder på ham - så vil han have fingrene i ham. Jeg forstår det ikke!
Og det ved du bare, fordi han har fortalt dig det? ... ;-)
Ja, jeg talte med Perez i lørdags. Han havde forsøgt at få fat på mig i nogle dage, så jeg tænkte, at nu måtte jeg hellere ringe tilbage. Og her afslørede han så det hele for mig. Inkl. Hvordan han planlægger at overtage verdensherredømmet. Det skændtes vi lidt over.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Men man kunne sagtens forestille sig der ankom en ny midtbanespiller. Lucas Silva udlejes med al sandsynlighed, da jeg tror Benítez hellere beholder Casemiro. Hertil kommer historien fra i går, en artikel der også er at finde her på siden, hvor Benítez angiveligt har bedt Illara om at finde en ny klub. Så vil Real stå tilbage med: Kroos, Modric, James, Isco og Casemiro som midtbanespillere. I en 4-4-2 vil James nok rykkes ud på venstrekanten og Bale på højre (eller omvendt). Pointen er i hvert fald at hvis der sælges/udlejes to, SKAL vi have en ny mand ind. Pogba er skide dyr, og skal stort set spille samtlige kampe, hvorfor jeg også mere er tilbøjelig til midtbanespillere som: Matuidi (tidligere nævnt), Moutinho (ikke en ægte defensiv midtbanespiller (som vi nok mest har brug for) men en spilstyrende), Javi Martinez (ville være ondt), Thiago (igen mere spilstyrende, dog nok umulig grundet hans Barca-DNA), Verratti (har været nævnt mange gange, han vil kræve mere spilletid end de andre, men et næsten perfekt match i mine øjne), Gundogan (har lige forlænget med Dortmund så sker nok ikke) osv... Pointen er, som tidligere nævnt, spillere der ligger stedet mellem vores startere og nuværende udskiftere. Disse spillere vil alle kunne hæve kvaliteten på midtbanen massivt, uden at skabe splid, som man kunne forestille sig ville følge med Pogba, grundet at alle de stjerner vil spille alle kampe. Spillere som disse ville sikre et rotationssystem fyldt med kvalitet, hvor Kroos og/eller Modric ikke bliver flade efter 4-5 måneder, hvilket også ville forebygge eventuelle skader.