Cristiano Ronaldo har kun scoret 299 mål
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Madridista.dk kunne i går fortælle nyheden om, at Cristiano Ronaldo med sine to mål i opgøret mod Valencia nåede op på 300 mål i sin professionelle karriere.
Det var ikke helt korrekt. I nyheden, som vi hentede på Marca, tog vi nemlig ikke højde for, at de stadig godskriver Cristiano Ronaldo det mål, som Real Madrid scorede mod Real Sociedad på Anoeta den 18. september 2010, hvor Cristiano Ronaldos frispark ramte Pepe, som i stedet officielt blev noteret for scoringen.
Marca har aldrig anerkendt, at målet officielt blev tildelt Pepe, men Madridista.dk vælger at følge de officielle registreringer og derfor er det foreløbig "kun" blevet til 299 mål.
I kan gense målet i nedenstående klip (efter 1:35 minutter) og selv vurdere, om I synes Marca har en sag:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 10-Tallet
- Gæst
-
Pepe forsøger tydeligvis at undgå at røre bolden, og dermed undgå indflydelse. I den optik burde Cristiano Ronaldo tilskrives målet.
Men det er mere besværligt at bedømme om bolden ville have gået i mål såfremt Pepe ikke havde rørt bolden, hvorfor det er iorden at Pepe tilskrives målet.
- UltimateCR7
- Gæst
-
Ved 2.24 herunder:
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Men skulle vi prøve at holde diskussionen rent om Cristiano Ronaldo og om scoringen skal tilskrives ham, uden at inddrage alle mulige andre spilleres scoringer?
Jeg mener: Verden har set rigeligt med Messi/Cristiano Ronaldo-sammenligninger, har den ikke?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Lyndrup13
- Gæst
-
- UltimateCR7
- Gæst
-
- Tobiasillas
- Gæst
-
Marca valet at kreditere Ronaldo for målet mod sociedad mens messis mål har Marca valgt at kreditere som selvmål.UltimateCR7 skrev: Nu er det ikke fordi jeg sammenligner de to spillere, men derimod de to situationer. Det tror jeg vi kan blive enige om. Det er to situationer der minder meget om hinanden, kunne selvfølgelig have taget et andet eksempel op, men det var hvad jeg først kom i tanke om.
Jeg mener begge situationer er ens og burde erklæres som selvmål i det ene og pepe som målscore i det andet.