Officielt: Kovacic er ny Real Madrid-spiller

10 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid har netop offentliggjort, at man har købet Mateo Kovacic i Inter.

Han kommer til Real Madrid på en kontrakt af 6 års varighed og den 21-årige kroat menes at koste i omegnen af 30 millioner €.

Han præsenteres på Estadio Santiago Bernabéu i morgen kl. 13.00.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #2 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Officielt: Kovacic er ny Real Madrid-spiller
Det glæder mig sindsygt meget, det var på den centrale midtbane jeg virkelig har savnet et indkøb. Den er ligesom løst på alle de andre pladser, ja enda fulgt ud, hvis de Geal også kommer.

Synd at Kovacic ikke nåede at deltage i optakten, men på den anden side så har han set os spille.

10 år 11 måneder siden #3 af Thomaskjensen
Må indrømme jeg ikke ved hvem han er, men tjek denne;

Jeg kan godt lide hvad jeg ser :))

• MNH92
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #4 af MNH92
Er yderst positiv omkring denne handel, syntes det er rigtigt godt set af Perez. Jeg syntes den mand er præcis hvad vi står og mangler, og ikke mindst at han er den perfekte løsning. Måske en anelse dyr, men manden havde trods alt også kontrakt indtil 2019. Og det syntes jeg af mange grunde, her får i dem:

1) Sidste sæson led vi utroligt meget, da Modric blev skadet, og Kroos skulle stå for alt det opbyggende spil, på trods af det faktum at manden i forvejen var træt.

2) Som spilletype minder han utroligt meget om Modric, han lægger for det meste langt nede i banen og bygger spillet op, som man blandt andet så i træningskampene mod Real Madrid og Bayern fornyligt. Han er ikke en decideret offensiv midtbane spiller, men er derimod en central midtbane spiller. Han har et glimrende overblik, er god til både lange og korte afleveringer, han har et utroligt drive med bolden, er i det hele taget også en mand med fart, også kan han også godt stå imod defensivt. Alt i alt: Modric V2. Dog dårligere, men han er trods alt kun 21.

3) Den tredje grund vil jeg starte med dette spørgsmål: Hvem skulle stå for denne rolle, hvis Modric bliver skadet?

Isco og for den sags skyld også James, syntes jeg står for svagt i forhold til defensive færdigheder. Og så er jeg også rimelig sikker på at begge spillere nok skal få massere af spilletid i løbet af en lang sæson.

Og resten af vores midtbanespillere (Casemiro, Silva og Illaramendi) syntes jeg på ingen måde kan tage denne rolle på sig. Jeg syntes som så mange andre at Illaramendi skal sparkes langt langt væk. Silva skal udlejes og se hvad det føre til, også skal Casemiro stå for rollen som stabilisator, hvilket jeg syntes han er god nok til at kunne gøre, når dette bliver nødvendigt. Syntes ikke han har vist offensive kvaliteter, som skulle give forhåbninger om at han ville kunne tage Modric's rolle på sig.

4) Derudover syntes jeg ikke, som så mange andre, at det var en defensiv midtbane spiller vi har behov for. Da Modric blev skadet i sidste sæson, var det netop en spiller som ham vi manglede, ikke en defensiv midt.

5) Hvad var alternativerne? Ville Verratti, Pogba, og hvad der ellers er blevet nævnt, være tilfredse med at sidde på bænken i mange kampe, det tror jeg ikke. Og ville nogen af jer seriøst have Kroos eller Modric på bænken? Jeg syntes Kovacic er den perfekte løsning, på et af de problemer som var medvirkende til at koste os mesterskabet.

6) Derudover kan Kovacic læne sig op af Modric, lærer den spanske kultur og integrere sig ordentligt på holdet, og han skal nok skal få sine chancer. Også kan han senere (forhåbentligt) tage overfor Modric.

10 år 11 måneder siden #5 af Thomaskjensen
På YT minder hans omgang med bolden om en viss Mr. fra Barcelona eller er jeg helt ude at cykle ?

Det jeg sagner er dog at hans defensive kvaliteter, men at sige han skal konkurere med badebolten Imm ?

Leveret af Kunena Forum