Trofeo Bernabéu-sejr i sidste test
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid fik en resultatmæssig god sidste test, da holdet i går slog Galatasaray med 2-1 i Trofeo Bernabéu-kampen.
Spillemæssigt var det så som så med Real Madrid, men holdet fik i det mindste vist, at man er godt på vej til at kunne stå kompakt og have sammenhæng mellem linjerne, mens man offensivt kom til at mangle det sidste touch i går, men der var alligevel en del positive momenter at tage med. Eksempelvis viste Jesé at han er på vej tilbage og han havde flere gode aktioner.
Mens offensiven havde problemer med at ramme målet, var der anderledes pondus i defensivens offensive indslag. Således var det Nacho, som nåede højest på et hjørnespark fra Modric og så kunne den spanske forsvare heade Real Madrid foran efter 18 minutters spil. Efterfølgende var der tilløb til flere mål, men især Cristiano Ronaldo skal have snøret støvlerne anderledes til weekendens kamp, hvis hans normalt høje scorings-snit skal holdes.
I anden halvleg faldt intensiteten og det gav Sneijder muligheden for at udligne efter en hurtig kontra, men Marcelo havde gemt det bedste til sidst og han sikrede tilskuerne en lækkerbidsken at gå hjem i seng på, da han tog sagen i egen hånd og kronede en udmærket indsats med kampens detalje og det afgørende mål.
Real Madrid indleder sæsonen på søndag med udekampen mod Sporting Gijón.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
Jeg tror aldrig, jeg har set Ronaldo så uskarp før. Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set den mand stå inde i straffesparksfeltet midt for målet helt fri og bare skal score og så alligevel smadre bolden mindst 200 meter over målet.
PS: Var det bare mig eller blev Bale piftet (delvis piften) fra banen ved hans udskiftning? Det er tidligt i sæsonen, vi skal til at have disse ting kørende.. Men han spillede nu heller ikke en fantastisk kamp - men det var der nu ingen på de offensive pladser som gjorde. Specielt Cheryshev var elendig igen. Han viser intet - eller lykkes i hvert fald ikke med det.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
FigoJensen skrev: Specielt Cheryshev var elendig igen. Han viser intet - eller lykkes i hvert fald ikke med det.
Kig ordenligt efter. Hvis man forventer, at han som offensiv spiller konstant skal sætte et par mænd af, og placere den ene bold efter den anden oppe i krydset, så bliver man klart skuffet, især på det her tidspunkt. Hav dog lidt tålmodighed, ved godt at jeg sætter det hele lidt på spidsen, men synes godt nok, at det er rystende tidligt i mandens karriere på førsteholdet, at man begynder at bruge ord som elendig...
Jeg synes Cheryshev har vist lovende takter, isærdeleshed på det mentale plan. I de kampe jeg har set, er han kommet ind med en gejst og selvtillid, som i den grad har imponeret mig. Han sætter gang i tingene med sin ukuelige optimisme, han prøver og prøver, og har da også lykkes med en ting eller to... Lidt samme indtryk sidder jeg tilbage med efter Jesés preseason, og derfor har jeg altså fine forventninger til de tos kommende sæson.
Altid Real Madrid.
- FigoJensen
- Gæst
-
FranciscoISCO skrev:
FigoJensen skrev: Specielt Cheryshev var elendig igen. Han viser intet - eller lykkes i hvert fald ikke med det.
Kig ordenligt efter. Hvis man forventer, at han som offensiv spiller konstant skal sætte et par mænd af, og placere den ene bold efter den anden oppe i krydset, så bliver man klart skuffet, især på det her tidspunkt. Hav dog lidt tålmodighed, ved godt at jeg sætter det hele lidt på spidsen, men synes godt nok, at det er rystende tidligt i mandens karriere på førsteholdet, at man begynder at bruge ord som elendig...
Jeg synes Cheryshev har vist lovende takter, isærdeleshed på det mentale plan. I de kampe jeg har set, er han kommet ind med en gejst og selvtillid, som i den grad har imponeret mig. Han sætter gang i tingene med sin ukuelige optimisme, han prøver og prøver, og har da også lykkes med en ting eller to... Lidt samme indtryk sidder jeg tilbage med efter Jesés preseason, og derfor har jeg altså fine forventninger til de tos kommende sæson.
Det forventer jeg naturligvis ikke. Men jeg forventer, at han tager de rigtige beslutninger og dribler på de rigtige tidspunkter.
Jeg kan ikke mindes at have set ham vinde en duel over for en forsvarer i en 2-3 kampe nu - bevares han har ikke fået særlig mange minutter. Han skal have ros for at tage initiativ og forsøge at udfordre, men når det ikke lykkes, så falder det lidt til jorden.
Jeg ved ikke om det er tidligt at være efter ham. Jeg ser på Real Madrid som en helhed, og de skal være klar fra dag 1 i sæsonen.
Der er ikke plads til "svage" spillere. Beklager. Selvfølgelig skal unge spillere have tid til at lære osv., men det er ikke første gang han er inde over Real holdet. Også før udlejningen i Villereal fik han chancen, hvorefter han blev udlejet. Jeg synes personligt han skulle udlejes en sæson mere, da jeg ikke føler, han har det som skal til, for at have en plads på holdet. Når sæsonen går i gang og hvis han stadig er i truppen, så bliver det yderst småt med minutter til ham, det tror jeg helt bestemt.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
FigoJensen skrev:
FranciscoISCO skrev:
Det forventer jeg naturligvis ikke. Men jeg forventer, at han tager de rigtige beslutninger og dribler på de rigtige tidspunkter.
Jeg kan ikke mindes at have set ham vinde en duel over for en forsvarer i en 2-3 kampe nu - bevares han har ikke fået særlig mange minutter. Han skal have ros for at tage initiativ og forsøge at udfordre, men når det ikke lykkes, så falder det lidt til jorden.
Jeg ved ikke om det er tidligt at være efter ham. Jeg ser på Real Madrid som en helhed, og de skal være klar fra dag 1 i sæsonen.
Der er ikke plads til "svage" spillere. Selvfølgelig skal unge spillerede have tid til at lære osv., men det er ikke første gang han er inde over Real holdet. Også før udlejningen i Villereal fik han chancen, hvorfor han blev udlejet. Jeg synes personligt han skulle udlejes en sæson mere, da jeg ikke føler, han har det som skal til, for at have en plads på holdet. Når sæsonen går i gang og hvis han stadig er i truppen, så bliver det yderst småt med minutter til ham, det tror jeg helt bestemt.
Helt ærligt... Han har snuset lidt til holdet, inden han blev lejet ud, helt nøjagtigt står han tilskrevet for én enkelt officiel kamp for førsteholdet - hvor mange minutter ved jeg dog ikke...
Den der med, at hele holdet skal være klar fra dag ét af, og at der ikke skulle være plads til 'svage' spillere, den er måske en tand for hård til min smag. Vi har en bred trup, med stort potentielle, de 11-14 af de vigtigste spillere må meget gerne være oppe i et højt gear allerede nu, men der må bestemt også gerne være plads til udviklingspotentiale. Det er jo ikke ham der skal hive pointene ind allerede nu, du siger jo også selv, at det nok bliver småt med minutterne. Se det som en lidt længeresigtet investering, talentet det rækker jo til den bedste spanske liga, det viste han jo allerede i sidste sæson.
Altid Real Madrid.
- Johnson
- Gæst
-
Det er dog tydeligt at man er gået væk fra det koncept med ansættelsen af Benitez. Vi skal igen til at spille hurtigt, direkte omstillngspil hvor vores mest atletiske spillere kan folde sig ud. Når man kigger på truppen giver det vel egentlig også god mening. Cristiano, Bale og Benzema har ikke deres spidskompetencer i de små rum. Derudover har vi købt en ny raket i form af Danilo som bliver værdifuld på kontra. Det så vi prøver på igår. Jeg tror også at Kovacic hurtigt vil skubbe Isco væk fra holdet da hans hurtige drive frem ad banen passer bedre i forhold til at sætte BBC i scene, end Iscos finurlige driblinger.
Det kan man sagtens begræde fordi Isco er helt sikkert én af de mest seværdige spillere i verden, men ingen er over holdet og hvis holdet som det er sammensat idag spiller bedre uden Isco så må det være sådan. Mit bud er stadig at Isco bliver solgt inden transfervinduet er ovre. Vi kan også kigge på den resterende del af truppen: Spillere som Cheryshev og Vasquez er ligeledes hurtige spillere der fungerer bedst i omstillingsspillet. Det ser altså ud som om at man endelig har en plan med holdet. Det tror jeg er nødvendigt hvis vi skal vinde titler.
Jeg regner ikke med og håber ikke på, at klubben er så vanvittig at de sælger Spaniens største talent, uanset spillestil.
Jeg er her stadig XOXO
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Johnson skrev: Der var også en del positive takter ved den kamp. Man så ret tydeligt i første halvleg hvad Benitez gerne vil med holdet. Højt presspil langt fremme på banen. Hurtige omstilliger hvor vi skiftevis sender vores raketter afsted. Jeg kan godt lide at et hold spiller med et klart koncept, som man løbende kan forfine. Derudover så passer dette hurtige omstillingsspil til de typer vi har på holdet. Ronaldo, Bale, Benzema, Jese, Danilo og Kovacic. Problemet er bare at det hurtige omstillingsspil passer mindre godt til en spiller som Isco, hvilket også var tydeligt i første halvleg igår. Det er en del af et større problem som Real Madrid har: At der ikke er en gennemgående fodboldfilosofi der gennemsyrer holdet uanset træner. Vi havde en fantastisk træner i Ancelotti der ynder at samle mange boldsikre spillere der kan dominere modstanderen ved boldbesiddende fodbold, dog mere direkte og besnærende end Barcas spillestil. Den slags fodbold nåede sit højedepunkt da Bale var ude med en skade. Dér så vi konstellationen Modric, Kroos, James og Isco folde sig helt ud
Det er dog tydeligt at man er gået væk fra det koncept med ansættelsen af Benitez. Vi skal igen til at spille hurtigt, direkte omstillngspil hvor vores mest atletiske spillere kan folde sig ud. Når man kigger på truppen giver det vel egentlig også god mening. Cristiano, Bale og Benzema har ikke deres spidskompetencer i de små rum. Derudover har vi købt en ny raket i form af Danilo som bliver værdifuld på kontra. Det så vi prøver på igår. Jeg tror også at Kovacic hurtigt vil skubbe Isco væk fra holdet da hans hurtige drive frem ad banen passer bedre i forhold til at sætte BBC i scene, end Iscos finurlige driblinger.
Det kan man sagtens begræde fordi Isco er helt sikkert én af de mest seværdige spillere i verden, men ingen er over holdet og hvis holdet som det er sammensat idag spiller bedre uden Isco så må det være sådan. Mit bud er stadig at Isco bliver solgt inden transfervinduet er ovre. Vi kan også kigge på den resterende del af truppen: Spillere som Cheryshev og Vasquez er ligeledes hurtige spillere der fungerer bedst i omstillingsspillet. Det ser altså ud som om at man endelig har en plan med holdet. Det tror jeg er nødvendigt hvis vi skal vinde titler.
Rigtigt godt indlæg. Tror at du har ret i mange ting; noget af det er desværre en smule trist læsning for mit vedkommende. Jeg var rigtig glad for Ancelottis stil, og derfor ked af, at han fik urimelig kort snor, som jeg føler det. Som du selv siger, så fungerede Ancelottis Real Madrid allerbedst, i den periode hvor Bale var ude. Det hold nåede op på et niveau, som er det bedste jeg nogensinde har set noget Real-hold præstere. Isco-Kroos-Modric-James konstellationen var suveræn.
Næste sæson kommer vi helt sikkert til at opleve, et Real Madrid hold som vil være noget mere direkte i stilen. Logisk når man kigger på spillermaterialet, helt sikkert. Men Isco, Modric, Kroos og James er jo stadig en del af truppen, hvoraf alle hører under den kategori af spillere, som er lidt mere 'tålmodig' i boldomgangen, James måske i lidt mindre grad end de andre, men manden er jo bestemt heller ikke en af raketterne i truppen. Vi har enormt meget kvalitet i truppen, og enormt meget varieret kvalitet. Jeg tror ikke, at vi bliver et omstillingshold, som i Mourinho-tiden, men vi bliver i højere grad et omstillingshold end i Ancelotti-tiden. Jeg tror, at Benitez' hold kommer til at lægge et sted imellem. Og så tror jeg i øvrigt ikke at Isco forsvinder, i hvert fald ikke i dette vindue. Han har været ganske velbenyttet her i opstarten, og bestemt også været i stand til at brillere, i nogle af de kampe han trods alt har fået for Benitez' Real Madrid. Kommer Benitez overhovedet til at låse sig helt fast på ét bestemt system? Eller vil han tilpasse systemet efter modstanderen? Hvis ja til sidstnævnte, så bliver der muligvis ikke plads til Isco, hvis vi møder Bayern, men det vil der så til gengæld være i andre sammenhænge.
Men når man nu endelig skal tage snakken om Iscos eventuelle afgang, så er jeg da glad for, at det er en mere kvalificeret en af slagsen, tak for det ;)
Altid Real Madrid.
- Brylle
- Gæst
-
Det tror jeg simpelthen ikke er en holdbar plan mod størstedelen af holdene i La Liga. For at kunne sende raketter afsted og spille direkte, så kræver det, at der er meget plads i bagrummet, men når modstanderen dukker op med Benzema, Ronaldo og Bale til at flyve fremad, så tror jeg virkelig ikke, at mange hold vil tillade denne plads. Det ved Benitez også, og derfor tror jeg ikke, at vi kommer til at se en stil kun præget af omstillinger. Her bliver Isco, Modric og James vigtige. Vi behøver nemlig ikke samtlige midtbane- og angrebsspillere for at spille direkte med omstillingerne. Når det ikke lykkes, så er det op til de kreative folk at skabe noget og lukke modstandernes forsvar op.Johnson skrev: Der var også en del positive takter ved den kamp. Man så ret tydeligt i første halvleg hvad Benitez gerne vil med holdet. Højt presspil langt fremme på banen. Hurtige omstilliger hvor vi skiftevis sender vores raketter afsted. Jeg kan godt lide at et hold spiller med et klart koncept, som man løbende kan forfine. Derudover så passer dette hurtige omstillingsspil til de typer vi har på holdet. Ronaldo, Bale, Benzema, Jese, Danilo og Kovacic. Problemet er bare at det hurtige omstillingsspil passer mindre godt til en spiller som Isco, hvilket også var tydeligt i første halvleg igår. Det er en del af et større problem som Real Madrid har: At der ikke er en gennemgående fodboldfilosofi der gennemsyrer holdet uanset træner. Vi havde en fantastisk træner i Ancelotti der ynder at samle mange boldsikre spillere der kan dominere modstanderen ved boldbesiddende fodbold, dog mere direkte og besnærende end Barcas spillestil. Den slags fodbold nåede sit højedepunkt da Bale var ude med en skade. Dér så vi konstellationen Modric, Kroos, James og Isco folde sig helt ud
Som FranciscoIsco også er inde på, så bliver det nok varieret meget i forhold til modstanderen, hvilket jo passer perfekt i forhold til ønsket om at ville rotere løbende i sæsonen, så alle holdes friske. Det er også langt farligere for modstanderne, hvis de ikke har en klar ide om hvordan vi kommer til at spille fra kamp til kamp.
Jeg er spændt på at se, hvad der sker i sæsonens første kampe i hvert fald. Der er mange spørgsmål, som skal besvares.
Ancelotti derimod skabte det total modsatte. Dertil skal det så også siges, at holdet oftest virkede handlingslammet og kedeligt i visse perioder, og det rigtig gode spil ikke varede specielt længe ift. de mange måneder Ancelotti alligevel fik. Der blev for meget boldsspil uden at søge målet.
Kan man derimod skabe holdet som besidder begge facetter, så er jeg solgt. Jupp Heynckes gjorde det for Bayern, og Jürgen Klopp for Dortmund. Det hurtige sikre pasningsspil kombineret med de lyn hurtige og farlige omstillinger, krydret med det benhårde arbejdsraseri.
Måske er det noget af en forventning jeg har mig til Benitez, da det er det jeg håber/forventer. Egentlig er han selv uden om det. Han kunne jo bare have lavet vær med at sige alt det rigtige på hans pressekonferencer/interviews :D
Jeg håber selvfølgelig på titler til Real Madrid, men jeg håber Benitez får udnyttet det potentiale som han har til rådighed. Vi har IMO verdens bedste trup. Det kunne da være bedre, men det kan det altid. Når man har spillere som Kroos, Modric og Isco på den centrale midtbane, så går man vel ikke væk fra at have bolden? Det håber jeg ihvertfald ikke.
Vigtigste af alt, så håber jeg bare ikke vi pakker os, hvis modstanderne hedder Bayern og Barca. Det kan jeg simpelthen ikke tåle.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Florentino Pérez
- Inspektøren
- Gæst
-
Vigtigste af alt, så håber jeg bare ikke vi pakker os, hvis modstanderne hedder Bayern og Barca. Det kan jeg simpelthen ikke tåle.
Det ville ikke overraske mig, overhovedet, hvis det skete. Det er trods alt Benitez, vi snakker om.
Men det ville være så spild af talent og potentiale, hvis han gør det.
Jeg håber personligt, at vi spiller på samme måde, som vi gjorde i sidste sæson, dog med en langt stærkere defensiv organisation. Her skal især Ramos og Marcelo forbedre sig, hvis det skal lykkedes.