Trofeo Bernabéu-sejr i sidste test

10 år 11 måneder siden #25 af Pelle

FranciscoISCO skrev:

M_linding skrev:

FranciscoISCO skrev:

M_linding skrev:

FranciscoISCO skrev:

M_linding skrev: At spille offensivt er at investere i at score, og komme frem til flere chancer end modstanderen. At være offensiv er at være målsøgende - det kan man være på mange forskellige måder.

At holde på bolden og køre den rundt i trekanter - uden at turde afslutte, af frygt for at modstanderen får bolden - er så defensivt som noget kan være.

Når man møder en idiot som Pep, så er der ingen grund til at give ham det han vil have. Man skal bare vise at man er bedre, ved at slå ham. Færdig arbejde;-) Jeg nød at se Bayern køre bolden nytteløst rundt, imens Pep tabte håret på sidelinien. Og 5-0 taler for sig selv.

Når det så er sagt, så håber og tror jeg, at holdet har fået en anden selvforståelse nu. Dengang så Bayern lidt uhyggelige ud ift. Real Madrid - i CL-sammenhæng - og det påvirkede taktikken. Men som vi så i bl.a. oktober måned, så er denne trup så stærk, at man bør gå efter at kontrollere alle kampe, med minimum 50 % boldbesiddelse. Også mod Bayern og Barcelona. Mod engelske hold bør det slet ikke være en udfordring.

Det er jo ikke for ingenting, at man fylder truppen op med teknisk stærke boldspillere, og Bale:)

Haha, nej, bl.a. er det jo fremragende marketing (Bale) ;) Oh no i didn't!

Er faktisk helt enig med dig. Overordnet så nød jeg også Bayern-kampene, hvor Pep netop blev udstillet som en 'idiot'... Men jeg tvivler stadig på, at vi kunne have lykkes så godt med det, hvis vi ikke havde så meget tur i den, som vi havde, og hvis vi havde mødt et Bayern hold, som var i momentum. Altså, var sandheden måske ikke den, at held og perfekt timing gik op i en højere enhed for Ancelotti, således at han i disse kampe kom afsted med en taktik, som mere eller mindre var nøjagtig den samme, som den Mourinho i flere omgange fik skæld ud for ikke at få noget ud af, i de første Real Mourinho-Barca møder?... Altså selvfølgelig lige minus alt den fodboldmæssige sabortage - terror-attituden - som i den grad gav bagslag på flere punkter.

Overstående er også bare spekulationer, dem behøver vi såmænd heller ikke gå mere op i. Jeg håber som dig, at vi tager tråden op hvor vi slap den engang i december/januar-måned. Det spil vi bl.a. så i oktober, dét drømmer jeg stadig forholdsvis fugtige drømme om at få lov til at se igen! 3-1 kampen mod Barca vil altid være den reference jeg vil lave, som eksempel på med hvilken instilling jeg føler det her Real-hold bør måde alle holde... Alle hold.

Vi er sikkert ganske enige...:)

Jeg vil dog lige pointere, at i kampene mod Bayern var der en klar idé med, hvad holdet ville med bolden også. Det var jo ikke en kamp hvor Real bare lossede bolden væk Der var målsøgende intentioner hver gang de var på bolden, og kæderne rykkede hurtigt frem, imens Isco og Benzema sugede boldene til sig og gav medspillerne et par sekunder til at komme i offensive positioner. Man spillede sådan set på, at bruge egne styrker og eliminere modstanderens ditto - det er vel netop det Real Madrid skal...(?)

Og næste sæson har vi (bør vi ha) den mest boldsikre midtbane i Europa. Den skal man selvfølgelig bruge, til at være i boldbesiddelse, og spille sig ud af genpresset.

Ahh ja, det er helt rart at genleve:)

Vi er enige, ja :) Er dog i tvivl om, at Isco var med i Bayern-kampene? Hvilket måske er en bagatel, for sådan du beskriver sammenligningen af kampene, den er jo ganske korrekt. Ville dog meget gerne have Isco på holdkortet ;) Om man vælger Isco eller Bale, siger jo nok også ret så meget om hvordan man gerne vil spille?

At holdet bør være spilstyrende, og at alt andet vil være lidt som at bede en telefon om at riste brød, det er vi fuldstændig enige i ;)

Isco spillede på venstrekanten, og var muligvis den bedste af alle! ;-) Uden overdrivelse..

I Bayern-kampene?? Arhhhh, også i Tyskland? :)

Såvidt jeg husker kom Bale tilbage fra sygdom/skade, og erstattede Isco til returopgøret i München.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #26 af Dios

Roesen7 skrev:

Dios skrev:

Inspektøren skrev:

Vigtigste af alt, så håber jeg bare ikke vi pakker os, hvis modstanderne hedder Bayern og Barca. Det kan jeg simpelthen ikke tåle.

Det ville ikke overraske mig, overhovedet, hvis det skete. Det er trods alt Benitez, vi snakker om.
Men det ville være så spild af talent og potentiale, hvis han gør det.

Jeg håber personligt, at vi spiller på samme måde, som vi gjorde i sidste sæson, dog med en langt stærkere defensiv organisation. Her skal især Ramos og Marcelo forbedre sig, hvis det skal lykkedes.

For at forblive positiv, så husker jeg tilbage til vores 0-4 nederlag imod Liverpool. Alle troede Liverpool ville stille sig ned, men de brugte os istedet som træningskegler og ydmygede os engang for alle. Jeg kender faktisk ikke meget til Benitez, men jeg har dannet mig et indtryk af at han står for kedelig fodbold. Mest af alt, fordi denne information kommer fra en nær ven, som følger engelsk og italiensk fodbold tæt grundet hans arbejde. Men som min kammerat og jeg også har talt om før, så handlede det måske mere om tilvænning af klubben og den trup han havde. I Liverpool går man ikke op i spillet så meget som i andre klubber. Der skal bare fightes og vinde. Napoli er en utrolig middelmådig klub, og ja jeg sagde det igen ;) Jeg fik engang 10 brugere på nakken, fordi de absolut ikke mente Napoli var en middelmådig klub, men en af verdens bedste, eller noget i den stil :D. Dog en ukendt klub i min verden :D

Jeg kan da huske de gode gamle dage med Valencia med Benitez ved roret. De spillede som de næsten også gør det idag, og altid har gjort når det kører for dem. Så jeg prøver at huske tilbage på Valencia tiden og kampen imod Liverpool :)

Hvem har hacket Dios profil? Han plejer at være meget negativt indstillet overfor træner som Mourinho og Benitez og det er nu andet indlæg jeg læser, hvor han omtaler en eller begge af deres spillestil positivt. Jeg står så alene med mine holdninger til dem nu. Jeg har vel kun Falster fyren og ham ved man alligevel aldrig helt hvor man har.. ;-)

Haha din tosse :D

Ret skal jo være ret. Mourinho gjorde Real Madrid til det bedste omstillingshold i verden, men det er jo ikke ens betydende med at vi var et af verdens bedste hold :D Og hvis jeg skal være negativ, så vil Benitez stadig være langt nede på listen over mulige træneremner, hvis det stod til mig :) Jeg bliver bare nødt til at være åbensindet til at starte med, for ellers bliver det en lang sæson.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 11 måneder siden #27 af M_linding
Det bør nu også være en menneskeret for alle spillere og trænere der kommer til klubben, at de får minimum 4-5 måneder til at vise hvad de kan;)

10 år 11 måneder siden #28 af Roesen7

Dios skrev:

Roesen7 skrev:

Dios skrev:

Inspektøren skrev:

Vigtigste af alt, så håber jeg bare ikke vi pakker os, hvis modstanderne hedder Bayern og Barca. Det kan jeg simpelthen ikke tåle.

Det ville ikke overraske mig, overhovedet, hvis det skete. Det er trods alt Benitez, vi snakker om.
Men det ville være så spild af talent og potentiale, hvis han gør det.

Jeg håber personligt, at vi spiller på samme måde, som vi gjorde i sidste sæson, dog med en langt stærkere defensiv organisation. Her skal især Ramos og Marcelo forbedre sig, hvis det skal lykkedes.

For at forblive positiv, så husker jeg tilbage til vores 0-4 nederlag imod Liverpool. Alle troede Liverpool ville stille sig ned, men de brugte os istedet som træningskegler og ydmygede os engang for alle. Jeg kender faktisk ikke meget til Benitez, men jeg har dannet mig et indtryk af at han står for kedelig fodbold. Mest af alt, fordi denne information kommer fra en nær ven, som følger engelsk og italiensk fodbold tæt grundet hans arbejde. Men som min kammerat og jeg også har talt om før, så handlede det måske mere om tilvænning af klubben og den trup han havde. I Liverpool går man ikke op i spillet så meget som i andre klubber. Der skal bare fightes og vinde. Napoli er en utrolig middelmådig klub, og ja jeg sagde det igen ;) Jeg fik engang 10 brugere på nakken, fordi de absolut ikke mente Napoli var en middelmådig klub, men en af verdens bedste, eller noget i den stil :D. Dog en ukendt klub i min verden :D

Jeg kan da huske de gode gamle dage med Valencia med Benitez ved roret. De spillede som de næsten også gør det idag, og altid har gjort når det kører for dem. Så jeg prøver at huske tilbage på Valencia tiden og kampen imod Liverpool :)

Hvem har hacket Dios profil? Han plejer at være meget negativt indstillet overfor træner som Mourinho og Benitez og det er nu andet indlæg jeg læser, hvor han omtaler en eller begge af deres spillestil positivt. Jeg står så alene med mine holdninger til dem nu. Jeg har vel kun Falster fyren og ham ved man alligevel aldrig helt hvor man har.. ;-)

Haha din tosse :D

Ret skal jo være ret. Mourinho gjorde Real Madrid til det bedste omstillingshold i verden, men det er jo ikke ens betydende med at vi var et af verdens bedste hold :D Og hvis jeg skal være negativ, så vil Benitez stadig være langt nede på listen over mulige træneremner, hvis det stod til mig :) Jeg bliver bare nødt til at være åbensindet til at starte med, for ellers bliver det en lang sæson.

Jeg tror vi er enige om rigtige mange ting, når det gælder Real Madrid. Og det her er endnu en. Både Benitez og Mourinho er gode trænere, men umiddelbart ikke mine favoritter når det kommer til spillestil. Men som du skriver, så skal Benitez selvfølgelig have em chance. Mit forrige indlæg var derfor også skrevet lidt med et glimt i øjet, som du sikkert også fornemmede :-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum