Periodista Digital: Benítez anmoder igen om Llorente

10 år 11 måneder siden #13 af FranciscoISCO

Sebberg skrev:

Dios skrev:

Pelle skrev:

DarioGomez skrev: Lewandowski?

Han er god ja, men ikke bedre end Benzema - Bayern vil tage sig godt betalt, og så vil han da ikke rejse for at være andetvalg i Madrid?

Der findes bedre bud - også end Llorente - ærgrer mig faktisk lidt, at vi ikke hentede Negredo sidste sommer; og i år Vietto.

Tag ikke fejl, jeg elsker også vores franskmand, men Lewa er altså et niveau over Benzema. Lewandowski kan alt det, Benzema kan. Og så er han bare langt mere målfarlig og fylder mere i feltet. Jeg er kæmpe fan af manden, men det bliver umuligt at hente ham. For ikke at tale om den situation, der vil opstå med to verdensklasse 9'ere i klubben. Higuain/Benzema om igen.

Og dog.

Min opfattelse er, at Benzema er langt bedre med bolden end Lewandowski. Benzema indgår også langt bedre i spillet end Lewandowski, og har en bedre forståelse for spillet. Det ville jeg egentlig lige baggrundstjekke, og faktisk er Benzema ikke bare bedre med bolden end jeg troede, men han scorede næsten ligeså mange mål på færre minutter end Lewandowski sidste sæson. 15 imod 17 :) Højt overraskende synes jeg.

Lewandowski er en bedre boksspiller og bedre individualist, men han kan langtfra det samme som Benzema!

Faktisk ville jeg være bange for, at Real Madrid med Ronaldo på holdet ville gøre Lewandowski til en dårligere fodboldspiller. For han har langt flere skud på mål end Benzema har, hvor sidstnævnte har langt flere pasninger, boldberøringer, key passes og selvfølgelig assist.

Og udover det. Jeg er så træt af at se sammenligner mellem Benzemas mål og andre angribere. Det sker altid uden at nævne den måldifference, som holdene har.

Det er ganske korrekt, at sidste sæsons mål og assiststats ser således ud:
Lewandowski – mål: 17 (topscorer) - assists: 5
Benzema – mål: 15 – assist: 10

Men er det ikke værd at nævne, at Real Madrid scorede 118 mål sidste sæson, mens Bayern Munchen scorede 80? Nu er der naturligvis flere faktorer, men skulle man virkelig være statistisk anlagt, så ville Lewandowski i samme antal kampe som Benzema score 26 mål. Det er næsten dobbelt af franskmanden.

Vi er vel enige om, at det rent faktisk er spillerne som står for deres respektive klubbers måltal?

Reals og Bayerns måltal, fra sidste sæson, kan afspejle mange ting, de afspejler vel også kvaliteten af deres offensive spillere? Hvis Benzema spiller en god sæson, som angriber i Real, så vil dette vel også kunne afspejles på Real Madrids måltal...

Hvis Real Madrids måltotal, fra sidste sæson, skal sige noget som helst, så er det vel, at vi har de offensive spillere, som vi skal bruge? ;)

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum