Rafa Benítez og historien om æslet, faderen og sønnen

10 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Rafa Benítez mødte i dag spansk presse forud for morgendagens kamp mod Betis.

Her sagde han følgende:

Om indkøb:

- Jeg er koncentreret om kampen mod Betis, ikke mod transfervinduet. Grænsen er 25 spillere og truppen er rigtig god. Vi har gjort vores evaluering og den er klar, men min prioritet er Betis, som er et godt hold.

James:

- Efter et VM og et Copa America skal man give pause til spillerne. Og James kom derudover senere tilbage end sine holdkammerater. Derfor spillede han i Gijón ikke af tekniske årsager og mere er der ikke i den sag. Man kan ikke skabe en debat om en spiller, der ikke kommer i kamp, fordi han er kommet sent tilbage til optakten. Jeg kan kun stille med 11 mand, man kan ikke starte en debat hver gang en spiller ikke starter inde eller der sker det ene eller det andet.

Benzema:

- Efter tre uger har han fortsat ikke den samme kamprytme til at spille alle minutter. Det er logisk at det at træne individuelt ikke er det samme som at træne med hele holdet. Vi må se, om han starter inde og hvor meget han spiller eller om han kommer ind senere....

Benzemas karakteristika:

- Jeg bryder mig ikke om at tale om konkrete spillere, men Karim er en angriber, som gør næsten alting godt. Han har stor kvalitet, men han skal ind i en fast rytme, men det er både hans og vores arbejde og vi vil hjælpe ham. Vi har givet ham det mål at han skal score 20-25 mål, give assists og hjælpe defensivt.

Bale:

- Jeg kan forstå, at der i øjeblikket er mange medier og at de skal lave historier....I Bales tilfælde ser det ud til at være en spiller, som er hurtig, som kan sætte folk af, som er god med hovedet og som har et godt spark, som er problemet. For mig er det en sensation at have så gode spillere.

Bale som 10er:

- Jeg er nødt til at have en offensiv gruppe med stor kvalitet. Vi har mange spillere med kvalitet og jeg respekterer dem alle. Man er nødt til at samle spillerne på den bedst mulige måde. Jeg skal behandle spillerne på den bedst mulige måde for at få størst mulighed for at vinde. Efter mere end 20 år som træner analyserer jeg alle kampe og jeg kan ikke give en spiller en særskilt garanti for, at han spiller samme position i alle kampe. Jeg giver dem frihed lige nu, men det er lige meget. Hvis jeg ikke giver dem frihed, så siger man at jeg fastlåser dem. Hvis jeg giver dem frihed, så er holdet ude af balance...Den, som vil skabe debat, får debat.

- Det er som historien med æslet, faren og sønnen. Der kommer en mand og hans dreng gående med et æsel, da en mand kommer forbi og siger: Hvorfor sætter du dig ikke op på æslet, når du har det. Faderen giver ham ret og sætter sig op på æslet. Derefter kommer der endnu en mand og spørger: Hvordan kan en far tillade sig at lade det stakkels barn gå....”. Faderen springer ned fra æslet og sætter drengen op på æslet, da der kommer endnu en mand, som siger: ”Hvordan kan denne unge og friske dreng tillade sig at sidde på æslet, når faderen burde sidde der og han gå ved siden af....”. Definition: Du kan aldrig stille alle tilfredse og uanset hvad du gør, giver det debat.

BBC er faste startere?

- Jeg vil forsøge at sørge for, at det hold som går på banen, er det stærkest mulige. Hvis det er med Bale, Cristiano og Benzema, så spiller de. Hvis Denis og Lucas Vázquez skal spille, så spiller de. Jeg er her ikke for at vinde første kamp, men for at vinde mesterskabet til sidst.

Træt af kritikken:

- Jeg var overrasket over analysen, som man lavede efter kampen, for vi havde masser af chancer, pres og positions-spil. Målet er ikke at vinde den første kamp og få masser af roser. Man skal forbedre tingene, men vi er på rette spor. At spille 0-0 i Gijón og så blive kaldt defensiv. Jeg ved ikke, om I har adgang til statistikkerne, men vi var det hold, som afsluttede mest i første spillerunde. Jeg er kommet tilbage fra udlandet og jeg ved ikke om jeg har misset noget, men at angribe er at komme frem, skabe muligheder og det gjorde vi mod Sporting.

Betis:

- Jeg forventer et rigtig godt hold, som ønsker at give et godt indtryk...I første omgang forventer vi et hold ligesom Sporting, et hold med store drømme, som er villige til at kæmpe for det.

CL-gruppen:

- Det er ikke en let gruppe, Paris SG er et fantastisk hold, som forstærker sig hvert år. Shakhtar har erfaring og gode spillere med mange brasilianere...Malmö er ikke så stærke, men de er mestre i deres land. Det er helt sikkert ikke nogen let pulje.

De Gea-Van Gaal:

- Jeg er ikke den, som skal dømme andre trænere. Hvis jeg ikke snakker om De Gea, så skal jeg heller ikke snakke om andre trænere.

Dani Ceballos:

- Det er et spørgsmål til Pepe Mel (Betis-træner, red.). Han er en god spiller, men det er et spørgsmål til Pepe Mel.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Jeg kan godt begynde at blive lidt bekymret for Rafa Benítez. Ikke fordi han har gjort det dårligt og han har jo også fuldkommen ret i det, som han siger på dagens pressemøde, men jeg synes allerede nu at man kan tyde en uheldig stemning mellem ham og pressen og det har før slået selv den bedste træner ihjel i klubben.

BBC, gør alle en tjeneste og scor en masse mål i morgen og i de kommende uger!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #3 af Storken

Siempre Madrid skrev: Jeg kan godt begynde at blive lidt bekymret for Rafa Benítez. Ikke fordi han har gjort det dårligt og han har jo også fuldkommen ret i det, som han siger på dagens pressemøde, men jeg synes allerede nu at man kan tyde en uheldig stemning mellem ham og pressen og det har før slået selv den bedste træner ihjel i klubben.

Denne tendens er ikke ny. Rafa har ligeledes haft et dårligt forhold til pressen i sine tidligere klubber. Han har en vane med at tale ned til journalisterne, hvis de stiller et spørgsmål, som han synes er dumt. Respekt går begge veje.

10 år 11 måneder siden #4 af Fondo_Sur

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev: Jeg kan godt begynde at blive lidt bekymret for Rafa Benítez. Ikke fordi han har gjort det dårligt og han har jo også fuldkommen ret i det, som han siger på dagens pressemøde, men jeg synes allerede nu at man kan tyde en uheldig stemning mellem ham og pressen og det har før slået selv den bedste træner ihjel i klubben.

Denne tendens er ikke ny. Rafa har ligeledes haft et dårligt forhold til pressen i sine tidligere klubber. Han har en vane med at tale ned til journalisterne, hvis de stiller et spørgsmål, som han synes er dumt. Respekt går begge veje.

Trænere med stor status giver vel en vis ro. Benitez er ikke ligeså velanset som mange andre toptrænere, så derfor er det KUN resultater han skal fokusere på - ellers kan han forvente storm fra balladebladet over dem alle (Marca).

Leveret af Kunena Forum