Et hattrick fra at være historisk
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Cristiano Ronaldo scorede for 33. gang i sin tid som Real Madrid-spiller mindst 3 mål i en kamp og dermed kom han et skridt tættere på at blive den mest scorende spiller i Real Madrids 113-årige historie.
Den portugisiske verdensstjerne er netop nu på 321 scoringer og han mangler altså blot to mål for at udligne Raúls rekord og dermed et hattrick for at overtage rekorden selv.
Den rekord kan Cristiano Ronaldo tage i weekenden, hvor Granada kommer på besøg på Estadio Santiago Bernabéu. Sidste år vandt Real Madrid det opgør med 9-1 efter 5 Cristiano Ronaldo-scoringer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- FigoJensen
- Gæst
-
Der kommer aldrig en som ham igen, og det skal man huske på, når man brokker sig over hans attitude nogle gange. Det er helt uhørt fra fodboldverdenen at se sådan en spiller med hans scorings-snit.
Florentino Pérez
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sahinovic skrev: Havde nu foretrukket Raúl siddende på den trone, men ja fair nok.
Jeg kan SLET ikke følge den tankegang. Rekorder er til for at blive stukket, så forhåbentlig er Raúl snart overhalet og forhåbentlig er Cristiano Ronaldo snart overhalet.
Bliver Raúl og Cristiano Ronaldo mindre mindeværdige af det? Overhovedet ikke!
Siempre Madrid skrev:
Sahinovic skrev: Havde nu foretrukket Raúl siddende på den trone, men ja fair nok.
Jeg kan SLET ikke følge den tankegang. Rekorder er til for at blive stukket, så forhåbentlig er Raúl snart overhalet og forhåbentlig er Cristiano Ronaldo snart overhalet.
Jeg foretrækker nu bare at kalde Raúl, som den mest scorende spiller for Real Madrid, grundet hans personlighed og at jeg ser ham som et større klubikon end Ronaldo, titlen har trods alt en stor betydning.
Men jeg har ligeså meget respekt, for at Ronaldo er den der kommer til at overtage denne titel.
Florentino Pérez
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sahinovic skrev:
Siempre Madrid skrev:
Jeg foretrækker nu bare at kalde Raúl, som den mest scorende spiller for Real Madrid, grundet hans personlighed og at jeg ser ham som et større klubikon end Ronaldo, titlen har trods alt en stor betydning.
Men jeg har ligeså meget respekt, for at Ronaldo er den der kommer til at overtage denne titel.
Vi er helt enige om, at titlen er særdeles betydningsfuld, men at Raúl lige i den disciplin bliver degraderet til toer, gør ikke at han på andre parametre fortsat vil være helt i top. Raúl er Raúl og det kan intet ændre på.
- Inspektøren
- Gæst
-
Rául er symbolet på Real Madrid: Ydmyghed og storhed. Ingen over og ingen ved siden af.
Derudover så er der også den store forskel på Raúl og CR7, at den ene ikke gik op i individuel hæder, mens den anden netop gør. Var Raúl besat, som CR7, af personlige rekorder og hæder (FIFA Ballon D'or og Pichichi), så er jeg også sikker på, at han ville kunne lave flere tap-ins mål end han gjorde mod Granada, Espanyol, Almeria, Las Palmas, Gijon, Levante osv. ligesom CR7.
Raúl, Alfredo di Stéfano og Ikér er mine øjne de tre største legender der har spillet for Real Madrid. Der skal mere til end rekorder, før CR7 kommer i samme bås som de nævnte spillere.
Edit. Han kunne passende starte med f.eks. at ændre sin måde at fejre en scoring på. Især fordi de fleste af de mål, som han scorer, er kommet som resultat af et godt team-work og ikke af individuelle kvaliteter fra ham selv: Løb dog for helvede over til spilleren der har lagt den målgivende aflevering der gjorde, at du kunne prikke den ind med din fod, i stedet for at begynde på al det selviscenesættelse, som om du lige har taget et helt hold alene.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Inspektøren skrev: CR7 kommer til at slå samtlige rekorder i Champions League og La Liga, men han vil aldrig blive den største nr. 7 for Real Madrid.
Rául er symbolet på Real Madrid: Ydmyghed og storhed. Ingen over og ingen ved siden af.
Derudover så er der også den store forskel på Raúl og CR7, at den ene ikke gik op i individuel hæder, mens den anden netop gør. Var Raúl besat, som CR7, af personlige rekorder og hæder (FIFA Ballon D'or og Pichichi), så er jeg også sikker på, at han ville kunne lave flere tap-ins mål end han gjorde mod Granada, Espanyol, Almeria, Las Palmas, Gijon, Levante osv. ligesom CR7.
Raúl, Alfredo di Stéfano og Ikér er mine øjne de tre største legender der har spillet for Real Madrid. Der skal mere til end rekorder, før CR7 kommer i samme bås som de nævnte spillere.
Edit. Han kunne passende starte med f.eks. at ændre sin måde at fejre en scoring på. Især fordi de fleste af de mål, som han scorer, er kommet som resultat af et godt team-work og ikke af individuelle kvaliteter fra ham selv: Løb dog for helvede over til spilleren der har lagt den målgivende aflevering der gjorde, at du kunne prikke den ind med din fod, i stedet for at begynde på al det selviscenesættelse, som om du lige har taget et helt hold alene.
Jeg er nu ret sikker på, at når man nævner Real Madrid i år 2050 i en hvilken som helst sammenhæng, så vil man i samme sætning som Raul også benævne CR7 :) Helt ærligt, han er vores bedste målscorer og alsidige afslutter nogensinde i klubben - selv på et globalt plan, så er det ikke sikkert, at vi i vores levetid kommer til at se en lignende maskine - manglende evne til at takke assistmageren først eller ej.
Jeg er enig i, at Raul, Iker og nogle af de ældre madridistas klart er mere humble og ydmyg, og de skal alle hyldes for eftertiden som værende fanebærere for Madridismoen i verden, selvfølgelig da!
Men jeg synes måske, at det er i overkanten, at man rakker Ronaldos legacy ned, fordi hans personlighed er som den er. Han bør først og fremmest huskes i fremtiden for hans sportslige præstationer!
Edit: det kan godt virke lidt lamt at sige det nu, men Ronaldo har været ude i pressen de seneste to kampe og give holdet æren for målene ;)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Håber han blive flere år endnu, så han score et hav af tap-ins og straffespark, så han ender foran Messi som den mest scorende nogensinde i Champions.
Så snart Ronaldo har lavet sin signatur-fejring, fejre han den oftest med sine medspillere lige efter.
At man kan have ondt i røven over attitude på banen, det forstår jeg virkelig ikke.
Jeg glemmer aldrig da vi spillede mod Barca på Camp Nou i sæsonen for vores sidste Ligatrofæ, Ronaldo scorer og laver så denne her (og flere andre):
Jeg er her stadig XOXO