Hele verden for Cristiano Ronaldos fødder

10 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Der kan skrives historie på Estadio Santiago Bernabéu i eftermiddag, når Granada kommer på besøg.

Her kan Cristiano Ronaldo nemlig skrive sig ind i historien som den mest scorende nogensinde og det er efter blot 6 sæsoner og en håndfulde kampe. Lige nu er Raúl topscorer med 323 scoringer, mens Cristiano Ronaldo er på 321 mål og for at sætte den fuldkommen enestående præstation i relief, så brugte Raúl 741 kampe på at nå sine mål, mens Cristiano Ronaldo kun er registreret for 305 kampe.

Spanske Marca har benyttet lejligheden til at spørge nogle af klubbens tidligere angribere om deres syn på Cristiano Ronaldo. De siger følgende:

Raúl:

- Det Cristiano Ronaldo præsterer har ikke noget navn, han er på et andet niveau historisk. Hans statistik er utrolig, han har opnået det på kun 6 år med et scorings-snit på 50 mål pr. sæson, hvor jeg skulle kæmpe hårdt for at nå 20. Jeg håber, at han fortsætter med at score mange mål gennem mange sæsoner og at det hjælper holdet til at vinde titler.

Carlos Santillana:

- Aktuelt er der ikke nogen i verden, som har hans evner som målscorer. Med højrebenet, med venstrebenet, med hovedet. Hans ambitioner er løbske. Man siger, at han ind i mellem er egoistisk, men det har vi alle været som angribere. Det er en af de kvaliteter, som man bør påskønne ved en målscorer. I min tid var det at score 45-50 mål umuligt. Der er ikke andet at sige end at han er den bedste. Messi rummer mere som fodboldspiller, men Cristiano Ronaldo er den bedste afslutter.

Hugo Sánchez:

- Eftersom han er Real Madrid-spiller gør det mig ikke noget, at han slår mine statistikker og alle mulige rekorder. Det glæder mig på hans og på klubbens vegne. At have spillere med denne styrke er noget, som altid har karakteriseret os. Jo flere mål han laver, des bedre for klubben. Hvis det skaffer flere titler, vil jeg være ham taknemmelig.

Davor Suker:

- Han er nr. 1 i statistik og i muligheder. Der er ingen anden spiller i verden med hans styrke, fysik og potens med hans beslutsomhed i afslutningerne. Han er fra en anden planet. Fodbold ændrer sig hvert 10. år og han er i stand til at blive topscorer, selv om han ikke befinder sig i feltet, men at bevæge sig fra kanterne. Han styrke er at han fylder i feltet uden at være der. Han er unik.

Fernando Morientes:

- Jeg beundrer først og fremmest hans ambitioner. Han er aldrig tilfreds. Den anden dag scorede han fem mål og missede det sjette mål knebent og han var skuffet over sig selv. Det gør ham stor. Hvis det ikke var for denne ambition, ville han med årene blive tilfreds og ikke være den samme. Han lever for mål. Han har ikke nok i fortiden.

Amancio Amaro:

- Det, som jeg ikke forstår er, at han fordi han ikke har scoret i tre kampe, så begynder man at tvivle på ham. Nu lukker han munden på alle ved at score 5 mål og 3 i den efterfølgende. Jeg bemærker også, at han uden at være en 9er scorer mange mål som angriber ved at være opmærksom på målmanden og forsvarets placering. Hans kapacitet i afslutningsøjeblikket er vanvittig hurtig.

Pedja Mijatovic:

- At se ham spille er at forene alle styrker, som en angriber skal have. Derudover er han en atlet. Han ved altid hvor han skal være og det sværeste at gøre det hver eneste gang, han er med i spillet. Som angriber er han en af de mest komplette, jeg har oplevet i mit liv.

Ronaldo Nazario:

- Jeg har altid sagt, at jeg gerne ville have spillet sammen med ham eller han med mig, for jeg er ældre end ham, fordi jeg mener at udover at score alle de mål, så er han også en af de spillere, som hjælper holdet og gør sine medspillere bedre. Han og Messi er langt bedre end alle de andre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #2 af JimmyBroe
Det er simpelthen en for sindsyg statistik. Mon ikke han tager den i eftermiddag, med endnu et hattrick:P Haha Bare det at man kan sige det uden at det lyder urealistisk er jo kuk-kuk.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

10 år 10 måneder siden #3 af SR4

JimmyBroe skrev: Det er simpelthen en for sindsyg statistik. Mon ikke han tager den i eftermiddag, med endnu et hattrick:P Haha Bare det at man kan sige det uden at det lyder urealistisk er jo kuk-kuk.

3 hattricks i træk, er nok den mest geniale måde at slå rekorden på. Det vilde er så også bare at det så vil være anden gang på 2 måneder (hvis man ikke tæller sommerpausen med) at han scorer 3 hattricks i træk. Ikke nok med det har han på et kalderår scoret 5 mål, 2 gange. Det er den slags ting legender drømmer om at opnå bare en enkelt gang.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum