Truppen mod Granada - 4. spillerunde
Pelle skrev: Vores forsvar sejler i dag. Men jeg bliver godt nok mere og mere vild med Navas, han har stået for vildt igen i dag. Herligt!
Navas er ikke en topmålmand....
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bevares, han havde en god aflevering til Ronaldo i første halvleg. Derudover var hans første halvleg en katastrofe.
Du kalder dig selv objektiv, og starter ud med at sige, at afleveringen til Benzema var det første gode fra Isco's side af. Derefter erkender du, at Isco havde en god aflevering til Ronaldo, som giver en friløber efter Neye siger det er hans 3. chanceskabende aflevering i kampen. Derefter vender du den til, at han ikke spiller godt? Objektiv, var det vitterligt ordet du lige brugte om dig selv?
Ikke nok med det er faktuelt forkert det du starter med at sige, men så kører du den længere ud bare for at pointere du ikke er helt tilfreds med Isco. Skal vi ikke stoppe med at bruge ordet objektiv om subjektive holdninger?
Isco spillede igen skidt IMO, men han var på ingen måder ikke den eneste, og var i mine øjne vores eneste chanceskabende spiller i 1. halvleg. Jeg så "desværre" kun 1. halvleg, men mig bekendt så kunne han hurtigt have sikret sig 3 assist, hvis hans medspillere var bare lidt skarpere. Her tænker jeg på Ronaldo og Benzema.
Du er inde i en fase, hvor Isco gør alt forkert i dine øjne, og fair nok. Skal vi ikke bare lige forholde os nogenlunde konstruktive i debatten? Isco gjorde præcis det du eftersøgte. Han var kynisk, og spillede ikke godt, men han kunne stå tilbage med 3 assist. Fuck godt spil, det er nemlig kun assist og mål som tæller :S
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Pelle skrev:
Bevares, han havde en god aflevering til Ronaldo i første halvleg. Derudover var hans første halvleg en katastrofe.
Du kalder dig selv objektiv, og starter ud med at sige, at afleveringen til Benzema var det første gode fra Isco's side af. Derefter erkender du, at Isco havde en god aflevering til Ronaldo, som giver en friløber efter Neye siger det er hans 3. chanceskabende aflevering i kampen. Derefter vender du den til, at han ikke spiller godt? Objektiv, var det vitterligt ordet du lige brugte om dig selv?
Ikke nok med det er faktuelt forkert det du starter med at sige, men så kører du den længere ud bare for at pointere du ikke er helt tilfreds med Isco. Skal vi ikke stoppe med at bruge ordet objektiv om subjektive holdninger?
Isco spillede igen skidt IMO, men han var på ingen måder ikke den eneste, og var i mine øjne vores eneste chanceskabende spiller i 1. halvleg. Jeg så "desværre" kun 1. halvleg, men mig bekendt så kunne han hurtigt have sikret sig 3 assist, hvis hans medspillere var bare lidt skarpere. Her tænker jeg på Ronaldo og Benzema.
Du er inde i en fase, hvor Isco gør alt forkert i dine øjne, og fair nok. Skal vi ikke bare lige forholde os nogenlunde konstruktive i debatten? Isco gjorde præcis det du eftersøgte. Han var kynisk, og spillede ikke godt, men han kunne stå tilbage med 3 assist. Fuck godt spil, det er nemlig kun assist og mål som tæller :S
Isco havde 2-3 gode aktioner i går. En af dem ledte heldigvis til mål, og det var super lækkert. Derudover havde Isco det, jeg ville betegne som en katastrofal kamp på sin yndlingsposition. Jeg havde virkelig glædet mig til at se ham stråle, da han endelig fik chancen væk fra højrekanten. Men endnu engang blev jeg skuffet. Jeg er uenig, når du siger, at jeg er meget efter Isco for tiden. Jeg er ikke mere efter Isco end jeg er efter andre spillere, som underpræsterer. I går var jeg især efter Marcelo, som jeg tidligere har forsvaret.
Grunden til jeg er så trist over at se Isco på det seneste, er fordi jeg ved, hvilket enormt talent han besidder. Et talent vi så igen og igen sidste sæson, hvor han vel overordnet set var en af vores bedste spillere. Det er han ikke længere, han er langt der fra. Og det smerter mig, fordi jeg håber det bedste for ham.
"Isco spillede igen skidt, men han var bestemt ikke den eneste". Nej, det var han da så sandelig ikke. Men det mindes jeg nu heller ikke at have nævnt noget om. Jeg forventer mig bare mere af Isco, når han ligger i 10'er rollen mod et upåagtet hold som Granada. I går viste han enkelte gode takter, men set over en hel kamp, så spillede han altså dårligt. Ligesom mange andre. Det synes jeg er meget faktuelt og meget objektivt. Hvis du ser det på en anden måde - så fair nok.
At du vælger at lægge ord i munden på mig omkring, at det kun er assists og mål, der tæller. Hvad med du snart stopper med det? Det er lidt trættende efterhånden. Fint nok at du er ligeglad med resultater pg bare vil se flot spil. Jeg tilhører tilfældigvis bare dem, der genre vil se begge dele. Men skal jeg vælge, så vægter jeg 100% en 1-0 sejr over Granada på en rigtig dårlig dag, fremfor en dag hvor spillet er flydende og lækkert, men vi ikke scorer.
"Maybe they hate me because I'm too good."
I kampen i går lignede Isco dog lidt sig selv for nogle år siden, hvor han løb alt for meget med bolden og lavede dumme boldtab.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev:
Dios skrev: Pelle skrev:
Isco havde 2-3 gode aktioner i går. En af dem ledte heldigvis til mål, og det var super lækkert. Derudover havde Isco det, jeg ville betegne som en katastrofal kamp på sin yndlingsposition. Jeg havde virkelig glædet mig til at se ham stråle, da han endelig fik chancen væk fra højrekanten. Men endnu engang blev jeg skuffet. Jeg er uenig, når du siger, at jeg er meget efter Isco for tiden. Jeg er ikke mere efter Isco end jeg er efter andre spillere, som underpræsterer. I går var jeg især efter Marcelo, som jeg tidligere har forsvaret.
Grunden til jeg er så trist over at se Isco på det seneste, er fordi jeg ved, hvilket enormt talent han besidder. Et talent vi så igen og igen sidste sæson, hvor han vel overordnet set var en af vores bedste spillere. Det er han ikke længere, han er langt der fra. Og det smerter mig, fordi jeg håber det bedste for ham.
"Isco spillede igen skidt, men han var bestemt ikke den eneste". Nej, det var han da så sandelig ikke. Men det mindes jeg nu heller ikke at have nævnt noget om. Jeg forventer mig bare mere af Isco, når han ligger i 10'er rollen mod et upåagtet hold som Granada. I går viste han enkelte gode takter, men set over en hel kamp, så spillede han altså dårligt. Ligesom mange andre. Det synes jeg er meget faktuelt og meget objektivt. Hvis du ser det på en anden måde - så fair nok.
At du vælger at lægge ord i munden på mig omkring, at det kun er assists og mål, der tæller. Hvad med du snart stopper med det? Det er lidt trættende efterhånden. Fint nok at du er ligeglad med resultater pg bare vil se flot spil. Jeg tilhører tilfældigvis bare dem, der genre vil se begge dele. Men skal jeg vælge, så vægter jeg 100% en 1-0 sejr over Granada på en rigtig dårlig dag, fremfor en dag hvor spillet er flydende og lækkert, men vi ikke scorer.
Bliver altså lige nød til at rette dig: Isco spillede ikke 10'er i går. Han blev rykket væk fra højrekanten, ja, men han spillede stadig kant, bare i den modsatte side. Ronald og Benzema var angrebsparret, mens Isco og Lucas havde hver sin kant i en meget klassisk 4-4-2 formation. Faktisk så forstår jeg heller ikke rigtigt, at nogle mener vi normalt spiller med en 10'er. Når Bale er med, så har han en meget fri rolle, men hvis han skal kategoriseres som noget, så er det da snare som hængende angriber end som klassisk 10'er, i playmaker-forstand?
Så er jeg desværre enig med Dios i, at du ikke virker særlig objektiv, Pelle, når du vurderer Isco. Der har i efterhånden lang tid været to ret højlydte lejre her på forum. Lad os kalde den ene for 'Isco-lejren'; denne har sine rødder i den tid, hvor Isco imponerede alt og alle. Vi skal tilbage til dengang, hvor Bale var ude med skade. Da waliseren kom tilbage igen, var der en del som så sig uforstående over, hvordan det dog kunne være, at han skulle glide direkte tilbage i startopstillingen... Og så på bekostningen af hele Spaniens daværende fordbolddarling! Så langt hen ad vejen tilhørte jeg også denne lejr, det vil jeg gerne medgive. Selv løftede jeg fanen højt, da Perez og tilsyneladende politiske kræfter skulle kritiseres for at have bestemmelse over holdkortet. Retorisk kom dette måske til at gå lidt mere udover Bale, end hvad der var hensigtsmæssigt. For nok spillede Bale dårligt, men det var altså ovenikøbet på bekostning af Isco; nok brillerede Isco, men nu kom han også til at indtage en nærmest martyr-status. Og her opstår der så en ny lejr.
Jeg vil ikke ligefrem kalde den anden lejr for 'Bale-lejren', selvom den måske startede sådan ud, men nærmere en opposition overfor Isco-glorificeringen. Hvis Neye er ordføreren for den første lejr, så er du det for den anden, Pelle ;) Denne lejr er altså en modreaktion, dels på den til tider lidt for retorisk urimelige Bale-kritik, samt en tendenseret overromantisering af Isco.
Der jeg vil hen med det her, er, at når du, Pelle, kommentere på Iscos kamp i går, så har jeg dig altså mistænkt for, at gøre det med hele overstående konflikt i baghovedet, altså ikke bevidst, men den er der, du er stadig træt af førstnævnte lejr, og dette kommer til at koste noget objektivitet. For når sandheden skal frem, så spillede hele holdet jo bare helt igennem dårligt i går, men at du får lyst til at fremhæve lige præcis Iscos svage præstation, ja det tror jeg altså ikke er tilfældigt. At Neye straks er ude og forsvare Isco, det er selvfølgelig heller ikke tilfældigt.
En del af denne konflikt handler selvfølgelig også bare om hvilken slags fodbold, man er til, at nogle er til pære og andre til bananer er helt i orden. Men jeg føler altså, at der noget mere over snakken om Isco og hvorvidt man vil have ham på holdkortet, og hvem det i såfald skulle være på bekostning af (Bale/James), noget som stadig ligger og nager, noget som efterhånden har fragmenteret forummet i to lejre, godt nok kun en lille del af det, men desværre en ret så hørbar en. En snak om hvorvidt man er til pære eller bananer, kan man selvfølgelig ikke forvente særligt meget objektivitet af, da dette jo er en smagssag. Men når man begynder at have ekstremt meget fokus på hver af konfliktens hovedpersoners - Iscos/Bales - præstation på banen, så har vi et problem, for dels sidder man og ser Real Madrid spille, men man sidder også i høj grad og søger efter noget som kan styrke ens standpunkter i en debat, som forlængst er gået i hårdknude. Dette tror jeg, at der er flere der gør og det synes jeg altså bare er en ret sørgelig tilstand. Lad os, bare engang imellem, vende tilbage til udgangspunktet, nemlig at vi er alle fan af Real Madrid og ønsker holdet det bedste, uagtet hvordan det ser ud på papiret.
Altid Real Madrid.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Carvajal derimod. Slap af. Alt farligt kom jo næsten gennem ham. Og med farligt mener jeg naturligt, alt farligt Granada kom med! Han var en udtalt katastrofe. Smed bolde i opspillet, dækkede aldrig op og blev overspillet for let. Jeg glæder mig til at få Danilo retur!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Carvajal derimod. Slap af. Alt farligt kom jo næsten gennem ham. Og med farligt mener jeg naturligt, alt farligt Granada kom med! Han var en udtalt katastrofe. Smed bolde i opspillet, dækkede aldrig op og blev overspillet for let. Jeg glæder mig til at få Danilo retur!
Godt nok så jeg ikke 2. halvleg, men jeg synes da ikke han gjorde det dårligere end resten af holdet? Jeg vil endda mene, at Pepé og Marcelo var dårligere af det jeg så. Derudover, så forstår jeg slet ikke kommentaren med, at du savner Danilo. Er det kun efter kampen i Lørdags eller generelt? Her sidder jeg med følelsen af, at vi spiller med vores bedste højreback, og han rent faktisk gør det fremragende.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.