Keylor Navas gør en forskel

10 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid har kun indkasseret et mål i de første seks kampe og en stor del af den ære kan tilskrives Keylor Navas.

Den costaricanske målmand havde mere end et ben ude af Real Madrid klokken fem minutter i midnat den 31. august, men som bekendt blev skiftet til Manchester United ikke til noget og i stedet har Navas taget målmandshandsken op og leveret nogle overbevisende præstationer.

Faktisk så overbevisende, at han er bedre end Iker Casillas i sidste sæson og Diego López sæsonen før. For mens han kun har ladet en bold passere på de 15 forsøg inden for målrammen, hvor han har været redningsmand, så indkasserede Real Madrid et mål for hver 3,58 forsøg i sidste sæson, hvor Iker Casillas stod på mål, mens Diego López sæsonen før indkasserede et mål for hver 3,53 forsøg på mål.

På søndag står Keylor Navas over for en ny udfordring, når Atlético Madrid med Griezmann, Jackson Martínez og Fernando Torres tager imod på Estadio Vicente Calderón.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #2 af JimmyBroe
Det er alligevel en ret vild statistik. Nu var jeg selv lidt efter statistikkerne ved Casillas vs. Lopez. Men de var ikke lige så markante som denne. Jeg synes vi mangler af de meget kritiske brugere -af Navas' niveau- på banen med lidt "kryben til korset" og positive vendinger om Navas? ;-)

Jeg er her stadig XOXO

10 år 10 måneder siden #3 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Keylor Navas gør en forskel
Jeg er helt klar for Navas, men må dog at sige at det er meget søgt at prøve at danne en statistisk sammenligning efter 6 kampe.

Jeg læste en nyhed hvor Hradeckys statistisk var bedre end Trapps ditto i Frankfurt, men der var træneren ude og sige at man ikke kan sammenligne de statistiker endnu grundet Hradeckys korte periode i klubben. Derudover argumenterede han for at målmænds statistikker kun bliver dårligere med tiden.

10 år 10 måneder siden #4 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Keylor Navas gør en forskel

JimmyBroe skrev: Det er alligevel en ret vild statistik. Nu var jeg selv lidt efter statistikkerne ved Casillas vs. Lopez. Men de var ikke lige så markante som denne. Jeg synes vi mangler af de meget kritiske brugere -af Navas' niveau- på banen med lidt "kryben til korset" og positive vendinger om Navas? ;-)

Hvorfor efterspørger du det? Alle og enhver kan vel se, at Navas har gjort det enestående.
Jeg var selv efter Navas, da jeg virkelig ønskede mig DDG. Jeg så ikke noget lys i Navas som sådan. Gode reflekser - det var det. Men ingen - heller ikke dem, der talte god for ham - kunne spå om, hvor fantastisk han ville gøre det i Real Madrid. Jeg er sikker på, at Navas' storspil er komme bag på alle Madridistas :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved Pelle.

10 år 10 måneder siden #5 af JimmyBroe

Pelle skrev:

JimmyBroe skrev: Det er alligevel en ret vild statistik. Nu var jeg selv lidt efter statistikkerne ved Casillas vs. Lopez. Men de var ikke lige så markante som denne. Jeg synes vi mangler af de meget kritiske brugere -af Navas' niveau- på banen med lidt "kryben til korset" og positive vendinger om Navas? ;-)

Hvorfor efterspørger du det? Alle og enhver kan vel se, at Navas har gjort det enestående.
Jeg var selv efter Navas, da jeg virkelig ønskede mig DDG. Jeg så ikke noget lys i Navas som sådan. Gode reflekser - det var det. Men ingen - heller ikke dem, der talte god for ham - kunne spå om, hvor fantastisk han ville gøre det i Real Madrid. Jeg er sikker på, at Navas' storspil er komme bag på alle Madridistas :-)

Jeg troede du kendte mig bedre end det. Selvfølgelig vidste jeg hvordan det her ville løbe sig an;-) Haha

Neej, men flere brugere skrev ham ned til en middelmådig målmand, hvilket på intet tidspunkt har været sandfærdigt. Det ville klæde disse brugere (jeg husker ikke om du var en af dem..) at anerkende dette. Ligesom med Bale, Isco, James, Benzema osv.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

10 år 10 måneder siden #6 af FranciscoISCO
Pelle og Jimmy! Få så lige javertusen tilbage i buksen ;) Keylor har gjort det ubeklageligt her i sæsonens første par kampe og hvis han fortsætter således, så kan det da godt være, at de Gea til sommer er irelevant, men som sagt; Keylor har gjort det ubeklageligt her i sæsons første par kampe... Lad os nu lige se ham ordenligt an over en længere periode, størstedelen af de modstandere vi indtil nu har mødt, har jo heller ikke ligefrem været stamgæster i vores straffesparksfelt. Så længe jeg har kendt til Keylor, har jeg været glad for hans reflekser, dem har vi også fået smag på i denne spæde sæson, men vi mangler stadig at se mere til ham i andre aspekter af målmandsspillet.

Alt i alt er jeg meget glad for Keylors start og jeg håber da ligesom alle andre - hvilket måske også er en del af svaret på denne hastige positive tilslutning - at vi til slut på sæsonen har glemt alt om de Gea-fadæsen. Men skulle vi nu ikke liiiiige se tiden lidt an? ;)

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, JimmyBroe, Pelle

10 år 10 måneder siden #7 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Keylor Navas gør en forskel
Helt enig. Men Navas har trods alt reddet både straffespark og diverse friløbere, fordi vores defensiv stadig tager de famøse Real Madrid blundere ind imellem. Han har vist rigtig lovende takter - i de første kampe. Lige nu er jeg bare lykkelig for, at vi har Keylor Navas istedet for Ter Stegen, som koster mål i hver eneste kamp efterhånden ;-)

En anden dag meget snart kunne jeg godt tænke mig at udfordre en lill tanke, der er opstået i mit hoved: Er vores forsvar overhovedet blevet forbedret under Benitez, eller har vi bare været ekstremt heldige at have Navas? Jeg er i tvivl!

"Maybe they hate me because I'm too good."

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #8 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Keylor Navas gør en forskel
Navas har fået en rigtig god start, og gør en forskel. MEN det er kun få kampe og vi er lige startet. Personligt er jeg glad for at han kun har lukket 1 mål ind, det er RIGTIG flot og godt for Real Madrid! :)
Men skal vi ikke lige teste ham i de store kampe, herunder bl.a. Atl.Madrid, Barcelona og PSG, så kan vi vurdere efter det ;)
Navas har fået en god opstartsfase, men den første store eksamen er i weekenden :)

10 år 10 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Keylor Navas gør en forskel
Navas har gjort det fint ;D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 10 måneder siden #10 af Fondo_Sur
Han har gjort det fremragende* ;-)

10 år 10 måneder siden #11 af MadridistaPorVida
Han er en verdensklasse målmand. Undervurderet. Var han ikke kun 10 min for at slå real madrid rekorden?

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

Leveret af Kunena Forum