Benzema: Jeg er med for at hjælpe holdet
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Karim Benzema var naturligvis alt andet end tilfreds med at blive skiftet ud i gårsdagens kamp mod Atlético Madrid, men efter kampen sagde han følgende om udskiftningen:
- Det er trænerens afgørelse, jeg er på banen for at hjælpe mine holdkammerater. Jeg tager det roligt, jeg vil fortsat arbejde på ikke at blive skiftet ud. Jeg blev taget ud for at sikre resultatet, for at gøre holdet mere defensivt.
Karim Benzema har fået en forrygende start på sæsonen med mål i 5 af de 6 kampe, han har deltaget i og han er øjeblikkelig Pichichi i denne sæson med 6 mål og dermed er han godt på vej til at opfylde Rafa Benítez´ målsætning om at nå 20-25 mål i denne sæson.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
Problemet er nok, at Benzema kan blive utilfreds med den automatisme der ligger i, at han altid bliver taget ud fremfor Ronaldo. Det er trods alt Benzema der har vist forrygende målform, imens Ronaldo næsten burde betale sin løn for september tilbage...
I øvrigt synes jeg godt, at udskiftningen af en angriber for en midtbanespiller kunne forsvares. Kampen var vippet helt over på Atleticos hænder, der klart havde momentum, og der var ikke meget, der tydede på, at vi ville genvinde den og kunne true dem synderligt.
Risikoen var, at Fort Casemiro var ved at bukke under og midtbanen ville blive overløbet totalt...ligesom vi så det i de to første udekampe mod Atletico sidste sæson.
Til gengæld bidrager jeg gerne til kritikken om, at vi ikke gik mere dedikeret efter et 2-0 mål i første halvleg, mens vi havde dem i tovene. Det er bare så hammer vigtigt at score (flere gange), mens man har momentum, for der findes ingen hold, der kan dominere en kamp gennem samtlige 90 minutter.
- Madridistao
- Junior bruger
-
Chamartin skrev: Til gengæld bidrager jeg gerne til kritikken om, at vi ikke gik mere dedikeret efter et 2-0 mål i første halvleg, mens vi havde dem i tovene. Det er bare så hammer vigtigt at score (flere gange), mens man har momentum, for der findes ingen hold, der kan dominere en kamp gennem samtlige 90 minutter.
Det er lige præcis det samme jeg sad og efterlyste. I øvrigt noget som Sir Alex var ekstremt god til at få sine hold til - enormt aggressivt pres på modstanderen efter 1-0 føring, således at mål nr. 2 oftest kom inden for de næste 10-20 minutter.