Benítez: Jeg tror, at vi vil vinde mere end en titel
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dagen efter det uafgjorte resultat mod Atlético Madrid var Rafa Benítez på besøg på Cadena COPE i programmet El Partido de las 12 og på Cadena SER i programmet El Larguero.
Her blev han spurgt ind til følgende emner:
Cristiano Ronaldo:
- Jeg ville ikke frygte slaget ved at bænke ham, men han er ikke til diskussion. Jeg udskifter ham ikke, fordi han altid er garant for mål. Derfor fastholder jeg ham altid, så vidt det er muligt. Han har en fordel i forhold til de andre spillere, nemlig at han scorer 50 mål pr. sæson. Jeg taler med ham hver da og evaluerer på, hvad vi kan gøre for at få det maksimale ud af ham, hvilket er det bedste for Real Madrid. Der er ingen diskussion. Han er en fremragende professionel og en fremragende spiller. Jeg tror, at han igen vil vinde Guldbolden.
Keylor Navas:
- Jeg både var og er glad for ham. Da han kunne rejse var jeg rolig, fordi jeg vidste at uanset hvad der skete, så ville jeg have en god målmand.
Holdets momentum:
- Vi er på rette vej. De fornemmelser, som holdet giver mig er rigtig gode og jeg er helt afslappet. Jeg mener, at vi er på rette vej og jeg er meget optimistisk.
Defensiv træner:
- Jeg er ikke en defensiv træner, overhovedet ikke. I Italien sagde de, at jeg var for offensiv. 104 mål og to år i træk slog vi målrekorden i Napoli....Her giver man mig etiketten defensiv og vi er det hold, som afslutter mest og har scoret flest mål.
Spekulationer på Vicente Calderón?
- Jeg beordrede aldrig holdet tilbage. Det har jeg aldrig gjort. Sidste år spillede dette hold på Calderón mod et stort Atlético Madrid og i år spillede vi mod det bedste Atlético Madrid-hold, den bedste trup, som El Cholo har haft og vi dominerede absolut i alle spillets facetter i første halvleg. Problemet var, at vi manglede at spille mere direkte for at få det andet mål og i anden halvleg skulle vi have forvaltet vores kontra-chancer bedre.
Hvad skuffede dig mest i El Derbi:
- Det, der skuffede mig mest, var straffesparket. Ramos ved, at han ikke må tabe bolden på den måde.
Kritikken:
- Jeg føler mig værdsat af en stor del af Madridismoen. Ingen behøver at forklare mig, hvad Real Madrid er. Madridismoen ønsker, at deres hold spiller godt og vinder.
Florentino Pérez:
- Han har aldrig sagt noget til opstillingerne, det er en afgørelse, som ligger hos trænerstaben. Præsidenten ønsker, at holdet vinder og spiller godt. Han er ikke en forretningsmand, som ønsker at lave handler og kun tjene penge.
Titler:
- Jeg tror, at vi vil vinde mere end en ting.
Truppen:
- Den bedste, jeg nogensinde har haft. Denne trup er så konkurrence-minded, at der er kamp om det selv til træning, de vil altid vinde.
Carvajal:
- Jeg troede ikke, at det var så alvorligt, men han er ude i 2-3 uger. Det er en skam.
Kovacic:
- Jeg kendte ham rigtig godt. Jeg ønskede ham i Napoli. Det er en spiller med stor fremtid.
Casemiro:
- Vi hentede ham tilbage, fordi vi manglede den type spiller og han er meget lærenem.
Casillas:
- Jeg fortalte aldrig Iker, at han ikke ville komme til at spille under mig. Jeg havde ingen problemer med ham. Vi havde et godt forhold. Jeg snakkede med ham privat og jeg vil ikke fortælle, hvad der blev sagt, men jeg har et godt forhold til ham og jeg ønsker ham det bedste.
Mourinho:
- Jeg svarede ham ikke igen og jeg har heller ingen interesse i det. Min hustru er intelligent nok til at vide, at denne konversation med journalisten om Mourinho ikke burde have været sådan.
Om Benzema og udskiftningerne:
- Jeg var nødt til at stabilisere holdet. De kom meget over kanterne og det måtte vi justere på. Vi søgte styrken og hurtigheden hos Bale for at forhindre, at de pressede os så meget. Jeg er ikke sur over, at han blev skuffet. Hvis jeg havde været ham, havde jeg også været skuffet, hvis træneren skiftede mig ud, når jeg mente at jeg gjorde det godt eller var inde i en god stime. Det eneste jeg ville gøre anderledes hvis jeg var Karim, og det er det jeg forventer at han gør, fordi jeg ikke er i tvivl, er at score flere mål. Og så vil træneren ikke udskifte ham næste gang. Jeg er virkelig glad for ham, som fodboldspiller er han et fænomen. Han er en af de bedste angribere i verden. Jeg fastholder målet om at han skal score 20-25 mål og hvis han fastholder rytmen, vil han nå det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det eneste jeg ville gøre anderledes hvis jeg var Karim, og det er det jeg forventer at han gør, fordi jeg ikke er i tvivl, er at score flere mål. Og så vil træneren ikke udskifte ham næste gang.
Jeg forstår ikke rigtig. Er han ikke vores topscorer? Er der nogen som ved om han mener generelt eller pt.? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev:
Det eneste jeg ville gøre anderledes hvis jeg var Karim, og det er det jeg forventer at han gør, fordi jeg ikke er i tvivl, er at score flere mål. Og så vil træneren ikke udskifte ham næste gang.
Jeg forstår ikke rigtig. Er han ikke vores topscorer? Er der nogen som ved om han mener generelt eller pt.? :)
Jeg tror bare, at han vil holde Karim Benzema varm. Han lægger ikke skjul på, at han er vild med franskmanden, men jeg må indrømme, at selv om CR7 spillede som en halv pose nødder i weekenden, så var det nok også ham, at jeg havde valgt at lade blive på banen. Der er - trods alt - større chance for, at der kommer noget uventet (i positiv forstand) fra Cristiano Ronaldos fødder end fra Benzema i en kamp, hvor man vil forsøge med kontra-angreb.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.