Optakt: Hva’ så Benitez?

10 år 9 måneder siden #1 af Daniel

Benitez skal ud og vise format , også selvom modstanderen bare er Levante

Benzema, muskelskade. James, muskelskade. Ramos, muskelskade. Pepe, muskelskade. Modric, muskelskade. Og nej, det er ikke en dårlig joke. Det er vel næsten på sin plads at sige, at det er godt, at Real Madrid nødvendigvis ikke skal ud og spille med musklerne i morgeneftermiddag, når Levante kommer på besøg?

Endvidere er Carvajal ude med en skade i anklen, hvorfor Real Madrid er uden seks potentielle stamspillere – en OK omfattende skadesliste.

Denne lille skadesfarce kommer heller ikke på det allermest belejlige tidspunkt for Benitez, der allerede har denne magtfulde spanske presse i hælene, som ikke er videre imponerede over Real Madrids præstationer hidtil denne sæson. De kan absolut have en pointe. For selvom det har set solidt ud defensivt – tak, Navas! – så halter det flydende offensive spil gevaldigt, og det er aldrig godt i det spanske epicenter, Madrid.

Derfor skal brikkerne også samles herefter; der skal blæses til angreb. Truppen rummer stadig stor kvalitet trods skader til vitale spillere, og det skal Benitez med sin taktiske kunnen ud og omverdenen i morgen med en – forhåbentlig – magtdemonstration mod upåagtede Levante.

Man skal aldrig sige aldrig. Levante er dog en størrelse Real Madrid skal nedlægge overbevisende på Bernabéu – det fortæller historien også mellem morgendagens duellanter. Seneste kamp på egen plæne endte 2-0 med walisisk fodaftryk på begge mål. Det kan meget vel gentage sig. Spansk presse forventer i hvert fald, at Bale er tilbage i startopstillingen efter sit lille skadesfravær.

Herudover er det værd at nævne, at Arbeloa ikke er med truppen. Benitez har valgt at hive unge Lienhart op i førsteholdstruppen, hvilket vel sagtens er en direkte konsekvens af Arbeloas lille rolle, som skøjteprinssese mod Atletico Madrid inden landsholdspausen.

Real Madrids kampe denne sæson kan fremadrettet ses på dansk tv, hvor majoriteten af disse formentlig bliver vist på henholdsvis tv3sport1 og tv3sport2. Morgendagens kamp sendes på førstnævnte kanal med opstart kl. 16:00.

Real Madrids forventede startopstilling: Navas; Danilo, Varane, Nacho, Marcelo; Casemiro, Kroos, Isco, Bale, Ronaldo; Jesé.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 9 måneder siden #2 af NDR
Besvaret af NDR på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
Jeg var helt klar stor tilhænger af Ancelotti, og nu er han væk, og en ny har overtaget!!!...Hold kæft hvor er det usmageligt når der konstant er dømt negativ indstilling til den nye træner både fra spansk presse, spanske fans og her på siden...giv nu manden en chance, og førkamp imorgen, så husk lige på at det ikke er træneren der er skyld i spillerenes muskelskader!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Fondo_Sur

10 år 9 måneder siden #3 af raul7=kongen

NDR skrev: Jeg var helt klar stor tilhænger af Ancelotti, og nu er han væk, og en ny har overtaget!!!...Hold kæft hvor er det usmageligt når der konstant er dømt negativ indstilling til den nye træner både fra spansk presse, spanske fans og her på siden...giv nu manden en chance, og førkamp imorgen, så husk lige på at det ikke er træneren der er skyld i spillerenes muskelskader!!

Hvad har vi gjort her på siden? Størstedelen af skribentstaben har da fra dag 1 netop talt yderst positivt om Benitez?

Ovenstående nyhed taler da heller ikke negativt om ham, men konstaterer blot, at det er nu han skal vise formatet. Objektivt set er det jo også korrekt. Uagtet skaderne, så skal man jo sikre tre points og helst godt spil i dag :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

10 år 9 måneder siden #4 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
Jeg sidder med en mavefornemmelse, som jeg ikke har haft før... Som vi alle ved, så handler disse kampe om at komme tidligt foran, så Levante bliver tvunget frem på banen.

Og for en sjælden gangs skyld, stoler jeg ikke rigtig på Ronaldo, Isco eller Jesé. Bale virker til at være manden, der har lidt tur i den!:-)

10 år 9 måneder siden #5 af Nada mas
Besvaret af Nada mas på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
Jeg sidder med en mavefornemmelse af, at Ronaldo scorer mere end en gang. Tendensen er, at han scorer mang mål i få kampe mod overkommelige modstandere.

10 år 9 måneder siden #6 af Neye
Besvaret af Neye på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
Jesé er det svage punkt i den opstilling og Nacho er et "tjahhh-det-skal-nok-gå-kort". Men okay, det er vel dagen hvor man kunne smide Ronaldo op på forwardpladsen og lade Jesé spille venstre side på midtbanen, Isco på midten og Bale på højre side (hvor der er plads med den formation) og så med Casemiro og Kroos som henholdsvis ren 6´er og spilfordeler. Det burde altså ikke være en uoverkommelig opgave mod Levante og slet ikke på hjemmebane. Personligt ville jeg måske have overvejet Kovacic i startopstillingen i stedet for Casemiro, da en ren 6´er som Casemiro - efter min smag - er et "overkill" i forhold til behovet for defensivkræfter.
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Neye.

10 år 9 måneder siden #7 af ChrillRM14

Neye skrev: Personligt ville jeg måske have overvejet Kovacic i startopstillingen i stedet for Casemiro, da en ren 6´er som Casemiro - efter min smag - er et "overkill" i forhold til behovet for defensivkræfter.

Normalt ville jeg være enig, især fordi Kovacic har imponeret mig indtil videre, men synes faktisk, at det giver rigtig god mening med Casemiro lidt bag Kroos. Det giver (forhåbentlig) Kroos lidt mere kreativ plads og frihed, hvilket også var lidt tilfældet mod Atletico.

Jese er jeg splittet omkring. Da han for halvandet år siden tog os med storm, så vidnede det om potentiale, og det giver heller ikke mening, hvis han ikke skulle kunne komme derop igen, men pt er jeg ikke helt rolig med ham på banen.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 9 måneder siden #8 af Real Madrid
Navas

Danilo Varane Nacho Marcelo

Kroos Casemiro

Kovavic Bale Isco

Ronaldo

- Ingen Jesé, lugter lidt af et januar skifte

No solo soy perfecto, también soy Madridista

10 år 9 måneder siden #9 af Neye
Besvaret af Neye på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
Fint med et skifte til januar. Hrr ville Fekir passe godt ind som 2. angriber

10 år 9 måneder siden #10 af madrid2000
Han er alt for defensiv den kære Benitez.

Skal bare ud ligeså snart mulighed byder sig.

10 år 9 måneder siden #11 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
I har ret. Marcelo byder aldrig ind med noget offensivt ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 9 måneder siden #12 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Hva’ så Benitez?
Meget sløj opdækning, når Levante endelig kommer frem.. Godt vi har en af verdens bedste mellem stængerne.

EDIT: Og så var man jo lige ved at skælde Ronaldo ud, fordi han ikke sætter Kroos op. Men det er godt sparket ind!
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Brylle.

Leveret af Kunena Forum