Ancelotti: Træne Real Madrid? Hvorfor ikke
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti nyder i øjeblikket sit sabbatår og har ingen planer om at vende tilbage som træner i indeværende sæson, men i fremtiden er han åben for alle muligheder. Det fortæller han i et interview i programmet Radio anch´io Sport på Radio1 Rai:
- Vende tilbage til Real Madrid i den kommende sæson? Hvorfor ikke. Eller også Paris SG eller Chelsea. Jeg har haft det rigtig godt i alle tre klubber. Jeg har sagt, at jeg vil vente til efter denne sæson med at vende tilbage som træner og jeg har ikke ændret holdning. Jeg har allerede sagt nej til flere klubber.
Carlo Ancelotti forsvarer dog Rafa Benítez:
- Om mig sagde de også, at jeg kun brugte Florentino Pérez´ spillere. Hver træner bruger de spillere, han ønsker. Jeg snakkede med Cristiano for en uge siden og der kom ikke et ord fra hans mund om et muligt dårligt forhold til Benítez.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
I mine øjne vil det være en falliterklæring og gå tilbage til ham. Han er stadig en stor træner, men man fyrer bare ikke en træner og ansætter ham igen året efter.
Det er klart, at han bliver nødt til at være en mulighed, hvis det går helt galt med Benitez og alternativet er Juande Ramos.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev: Hvad gjorde Ancelotti rigtigt? Er der ikke nogle som kan komme med nogle gode argumentationer, hvorfor Ancelotti er så elsket og anerkendt i blandt så mange Madridistas? Jeg synes også hans personlighed var fed, men der var immervæk langt flere minusser end plusser i min bog i hans 2 sæsoner.
I mine øjne vil det være en falliterklæring og gå tilbage til ham. Han er stadig en stor træner, men man fyrer bare ikke en træner og ansætter ham igen året efter.
Det er klart, at han bliver nødt til at være en mulighed, hvis det går helt galt med Benitez og alternativet er Juande Ramos.
Mine alternativer til Benítez er Zidane (vil være det populistiske valg) og Víctor Fernandez. Begge er i klubben.
Men Pérez skal gå ud og fortælle, at Benítez er træner, så det står klart for alle.
Og herfra bliver det også et klart nej tak til Ancelotti.......ikke at det bliver aktuelt overhovedet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Hvad gjorde Ancelotti rigtigt? Er der ikke nogle som kan komme med nogle gode argumentationer, hvorfor Ancelotti er så elsket og anerkendt i blandt så mange Madridistas? Jeg synes også hans personlighed var fed, men der var immervæk langt flere minusser end plusser i min bog i hans 2 sæsoner.
Det er også i mine øjne en falliterklæring, hvis man ansætter Ancelotti igen. Det hænger dog sammen med, at jeg mener, at fyringen af ham i første omgang var en falliterklæring.
Grunden til at jeg anerkender og elsker Ancelotti, så meget som jeg gør, er, at manden på alle måder var skræddersyet til trænerjobbet i denne klub. Han var vellidt, respekteret og havde spillertruppens fulde opbakning. Opbakningen fra en spillertrup spækket af så prominente navne, som Reals, skal der en mand af et vist format til at opnå. Det format havde Ancelotti. Del Bosque blev rost for nogle af de samme kvaliteter, og opnåede via disse store ting med klubben. Del Bosque var dog ikke fejlfri, og det var Ancelotti heller ikke, men hvis vi virkelig skal lede efter den perfekte træner, så kommer søgningen aldrig til at ophøre.
Ancelotti havde plusser og minusser i min bog. På plussiden førte han holdet gennem en virkelig flot Champions Leauge-kampagne i sin første sæson, hvor han ligeledes vandt en flot Coppa-finale over Barca. I hans første sæson så vi glimt af noget spilmæssigt, som vi alle havde sukket længe efter, og vi som Real-fans virkelig kunne identificerer os med. I starten af anden sæson udmøntede Ancelottis spilmæssige idéer sig så i noget, vi aldrig havde set magen til før; noget der startede en debat om, hvorvidt Ancelottis Madrid spilmæssigt var det bedste Madrid-mandskab nogensinde.
I anden halvdel af sæsonen går det hele så ned ad bakke. Truppen virker slidt, hvilket resulterer i en trofæløs sæson. Mesterskabet tabes på en næsten identisk måde, som tilfældet var i Ancelottis første sæson. Ancelotti bliver med rette klandret for sine sene udskiftninger samt manglende vilje til rotation. I min bog skal det dog med i ligningen, at Italieneren ikke havde nogen særlig bred trup tilrådighed, hverken i sin første eller anden sæson i klubben. Kunne ledelsen have gjort noget for, at Ancelotti ville have haft bedre vilkår i sin anden sæson i klubben? Ja, og det burde den. Den burde have været ude og styrke breden og ikke start-elleveren. Men eftersom et VM havde skabt morgendagens stjerner, mens nogle af holdets datidige stjerner, af en eller anden grund skulle afskibes, så blev truppens brede altså igen nedprioriteret.
Jeg havde altså beholdt Ancelotti. Jeg havde beholdt ham fordi, at jeg klart mener, at han gjorde flere ting rigtigt end forkert. De ting som han klandredes for, i begge sine sæsoner i klubben, kunne, som jeg ser det, have været løst ganske enkelt; nemlig ved styrkelsen af truppens brede. Jeg havde ikke beholdt ham fordi, at han er den mest perfekte træner i verden, men fordi hans person og filosofi passer perfekt til denne klub. Hans person og filosofi faldt, i min verden, så godt i hak med klubbens selvforståelse, at der hér netop burde have været tale om træner, som ikke behøvede at være perfekt, men havde råd til at fejle (og lære). Omkring Ancelotti havde vi en gylden mulighed for at bygge noget kontinuerlighed op, og den glippede vi.
Altid Real Madrid.
Siempre Madrid skrev:
Mine alternativer til Benítez er Zidane (vil være det populistiske valg) og Víctor Fernandez. Begge er i klubben.
Men Pérez skal gå ud og fortælle, at Benítez er træner, så det står klart for alle.
Og herfra bliver det også et klart nej tak til Ancelotti.......ikke at det bliver aktuelt overhovedet.
Alene at spillertruppen var så glade for ham, er et kæmpe plus.
Ancelotti var fantastisk fordi enten vandt han eller også var han utrolig tæt på.
Første år vandt han the double og var milimeter fra ligaen.
Andet år vandt han intet men var meget tæt på ligaen, nåede semifinalen i CL. Kun i CdR var han håbløs.
Så kan man sige, at næsten ikke er godt nok, men at man når næsten viser i hvert fald at man har kvalifikationerne og det ikke er umuligt at vinde.
Man blev på intet tidspunkt udspillet i en clasico ud over hans første.
Det eneste minus man snakkede om var at han sled spillerne op, men den myte kan vi godt stoppe eftersom vi vi har flere skader inden nogensinde. Problemet ligger altså ikke hos manageren.
Selvfølgelig skulle han rotere mere, men når man skifter den eneste der spillede godt i clasico'en, viser det man ikke har kvalitet i hvordan man udskifter men blot at man skifter meget ud.
- Raúl 7
- Gæst
-
- Johnson
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Uprofessionelt? Måske nok - men når man kender portugiserens kærlighed til en mand som Ferguson, så ved man også, at en dygtig træner med store sociale kompetencer, betyder meget for ham.
Jeg er overbevist om, at Cristiano og Ancelotti bliver genforenet til sommer, hvor vi ser en opblomstrning hos portugiseren - om det så bliver her eller i Paris, må tiden vise.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...