Ancelotti: Træne Real Madrid? Hvorfor ikke
- Johnson
- Gæst
-
Det er nytteløst at tale om vores andre midtbanespillere. Khedira var langt fra sin form. Lucas Silva og Illaramendi havde ikke niveauet.
Det burde have været et katastrofalt år for klubben, men endte med at være ret tæt på den totale triumf. Det skyldes såvidt jeg kan se at spillerne spillede for Ancelotti.
Man har bebrejdet Ancelotti at holdet spillede primitivt med en masse indlæg den sidste halvdel af sæsonen. Jeg kan virkelig ikke se problemet i at man finder lavpraktiske løsninger når kræfterne slipper op. Der var ganske enkelt ikke mere i holdet. Havde man beholdt Ancelotti og givet ham nogle reelle udskiftnings-muligheder på midtbanen i det kommende år, så ville klubben havde været en reel kandidat til at vinde det hele.
Real Madrid bliver aldrig en magtfaktor i fodbold med Florentiono som præseident
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Det er klart, at han bliver nødt til at være en mulighed, hvis det går helt galt med Benitez og alternativet er Juande Ramos.
Det står efterhånden mere og mere klart, at det ikke burde have været en mulighed, at fyre Ancelotti, når nu Benitez var alternativet.
;)
Altid Real Madrid.
- Raúl 7
- Gæst
-
Jeg kender ikke meget til at Benitez' assistenter, indrømmet, men det lader til at Benitez står for det meste selv. Jeg tror ikke spillerne føler de har noget de kan gå til med eventuelle problemer, og snakke med. Og Benitez ved ikke hvad det vil sige, at spille fodbold på højt plan.
I min bog skal det dog med i ligningen, at Italieneren ikke havde nogen særlig bred trup tilrådighed, hverken i sin første eller anden sæson i klubben. Kunne ledelsen have gjort noget for, at Ancelotti ville have haft bedre vilkår i sin anden sæson i klubben? Ja, og det burde den. Den burde have været ude og styrke breden og ikke start-elleveren. Men eftersom et VM havde skabt morgendagens stjerner, mens nogle af holdets datidige stjerner, af en eller anden grund skulle afskibes, så blev truppens brede altså igen nedprioriteret.
Mourinho fik sin vilje og det lader til Benitez fik sin vilje med indkøbet af Kovacic. Er der så ikke kun Ancelotti tilbage at klandre for, at han ikke havde "nosser" nok til at gennemtrumfe sine handler/salg? Vi alle er enige om, at Perez er en kæmpe klovn, som har for meget magt ift. salg og køb af spillere. Jeg kan bare ikke være tilfreds med en træner, som virker til at være så konfliktsky, at han lader alle andre styre showet end ham selv.
Det kom jo frem, at Ancelotti ikke ville sælge Di María, og han højst sandsynligt ikke havde noget at skulle sagt i form af købet af James.
Derudover, så kender vi jo også til Ancelotti før Real Madrid, og han er altså ikke en mand som bruger mange spillere igennem en sæson. Han havde jo også spillerne som kunne spille de nemme kampe. Kroos udtalte i december at han var træt. Pressemødet efter mener jeg det var, så udtalte Ancelotti at Kroos var 100% klar. Som jeg så mange gange har sagt før, så ville vi ikke tabe med Illarra eller Khedira i stedet for Kroos, hvis modstanderen hed Gijon hjemme. Ancelotti roterede aldrig, og den står jo på hans kappe.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så kommer Ancelotti ud som taberen ift. truppens bredde. Godt nok blev James købte ind til start 11'eren, men sikke en luksus så at have Isco siddende på bænken.
Jeg kan ikke følge argumentet, og jeg mener det klinger hult ift. Mourinho og Benitez måde at agere på transfermarkedet på.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: FranciscoISCO skrev:
I min bog skal det dog med i ligningen, at Italieneren ikke havde nogen særlig bred trup tilrådighed, hverken i sin første eller anden sæson i klubben. Kunne ledelsen have gjort noget for, at Ancelotti ville have haft bedre vilkår i sin anden sæson i klubben? Ja, og det burde den. Den burde have været ude og styrke breden og ikke start-elleveren. Men eftersom et VM havde skabt morgendagens stjerner, mens nogle af holdets datidige stjerner, af en eller anden grund skulle afskibes, så blev truppens brede altså igen nedprioriteret.
Mourinho fik sin vilje og det lader til Benitez fik sin vilje med indkøbet af Kovacic. Er der så ikke kun Ancelotti tilbage at klandre for, at han ikke havde "nosser" nok til at gennemtrumfe sine handler/salg? Vi alle er enige om, at Perez er en kæmpe klovn, som har for meget magt ift. salg og køb af spillere. Jeg kan bare ikke være tilfreds med en træner, som virker til at være så konfliktsky, at han lader alle andre styre showet end ham selv.
Det kom jo frem, at Ancelotti ikke ville sælge Di María, og han højst sandsynligt ikke havde noget at skulle sagt i form af købet af James.
Derudover, så kender vi jo også til Ancelotti før Real Madrid, og han er altså ikke en mand som bruger mange spillere igennem en sæson. Han havde jo også spillerne som kunne spille de nemme kampe. Kroos udtalte i december at han var træt. Pressemødet efter mener jeg det var, så udtalte Ancelotti at Kroos var 100% klar. Som jeg så mange gange har sagt før, så ville vi ikke tabe med Illarra eller Khedira i stedet for Kroos, hvis modstanderen hed Gijon hjemme. Ancelotti roterede aldrig, og den står jo på hans kappe.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så kommer Ancelotti ud som taberen ift. truppens bredde. Godt nok blev James købte ind til start 11'eren, men sikke en luksus så at have Isco siddende på bænken.
Jeg kan ikke følge argumentet, og jeg mener det klinger hult ift. Mourinho og Benitez måde at agere på transfermarkedet på.
Mourinho er Mourinho. I sin tid i Real Madrid beviste han nok engang, at han er The Special One ;) Vil Benitez nu også kunne få sine transferønsker igennem over en sommer, som har budt på et VM? Jeg kan i hvert fald godt have min tvivl, men i sidste ende kan vi jo kun gisne.
Gisninger er jo generelt hvad der er så helvedes ved denne debat; vi kan kun gisne om, hvordan det ville være gået, havde Ancelotti blevet en sæson mere. Måske havde han lært af sine fejl, og begyndt at roterer noget mere, for ja, det er da et glimrende argument, at han ligeså godt kunne have sparet lidt af truppens kræfter i de kampe, hvor modstanden var beskeden. Åbenlyst var det da idiotisk, at han ikke gjorde det! Jeg husker bare, at Perez og Ancelotti på et tidspunkt i sommers satte sig ned og vist nok diskuterede, hvad der kunne gøres bedre i den kommende sæson... Kort tid efter blev Ancelotti fyret. Dét synes jeg jo var enormt ærgerligt; min fremgangsmåde havde nemlig været, at evaluerer sæsonen sammen med træneren, forhåbentligt nå frem til enighed om hvad der kan gøres bedre, og hvis dette sker, jamen så får han da én sæson til, for at bevise at han kan rette op på disse ting... Alt dette skete bare ikke, på trods af at Ancelotti og Perez vist nok var blevet enige om, hvad der kunne have været gjort bedre til næste sæson.
Ancelotti skulle i min bog have haft en sæson mere. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at han med en breddere trup, hvilket jeg ikke kan forestille mig andet, end han havde fået, og ét år klogere, ville have været i stand til at få vendt skuden og vundet store ting (igen). Havde han til gengæld vist sig ikke at være i stand til at få vendt skuden, jamen så fyr ham efter hans tredje sæson, så ville manden i det mindste have haft en fair chance.
Det virker altså bare lidt som om, at man går over åen for at hente vand, hvis man fyre Abcelotti på grund af enkelte fejl som fx manglende rotation; når nu han også havde massere af kvaliteter - kvaliteter som passede så godt på Real Madrid - hvorfor kunne man så ikke bare have fortalt ham, hvad der kunne gøres bedre, og derefter afvente og se, hvorvidt det så ville blive bedre? Fremfor at fyre en mand med så mange kvaliteter som Ancelotti, hvorefter man ansætter end mand med så få som Benitez, på trods af at denne dog kan finde ud af at roterer? Græsset er grønnest, dér hvor du vander det.
Altid Real Madrid.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Sandheden er at der vel ikke er en eneste træner i verden, som kunne have skabt sprudlende offensiv fodbold og bragt Real Madrid til tops, med alle de skader man har haft. Hverken Ancelotti eller Mourinho var udsat for noget tilsvarende, selvom de også i perioder var ramt. Omvendt kan man så undre sig over Benitez' evindelige forsvar af lægestaben.
Det hele er i sandhed en kompleks omgang, som kræver et par folk med seriøse cojones, hvis man skal have rettet op på. Nogle af dem er måske allerede i klubben, det er set før at folk vokser med opgaven. Men lige nu virker det bare til, at forskellige personer dækker over hinanden uden at se tingene i det større perspektiv og derfor bliver det gang på gang en halv og kortsigtet løsning - derudover er der en række egoer, som tydeligvis ikke er tilpas med den nuværende situation.
Hvordan kan det ikke være afstemt fra starten, med Benitez, at truppens hierarki er bygget op med Ronaldo i spidsen? (Det så man at det ikke var, på et af Benitez tidlige pressemøde). Det var ikke sket i Barcelona, hvor Neymar, Suarez og trænerne fra dag ét har været instrueret i, at i Barcelona er Messi kongen.
Og hvordan kan det virke så uafstemt, hvem der bestemmer i Real Madrid? Er det kaptajnerne, stjernerne eller træneren? Det er sjældent træneren, hvis vi ser historisk på det - men det burde det jo være! Og så må man sgu - lidt groft sagt - sælge Ramos, Kroos, Ronaldo og James, hvis ikke de forstår, at bestyrelsen bestemmer hvem der træner, og træneren bestemmer hvordan der skal trænes og spilles kamp. Spillerne skal faktisk bare... ja; spille. Og ellers gøre hvad der bliver sagt.
Jeg er så frustreret, at jeg slet ikke kan finde lysten til, at se Real Madrid spille (igen). Og det er faktisk aldrig sket før. Det er en flok amatører fra top til bund, og der må være noget galt med den måde hvorpå man sammensætter bestyrelse og direktion, i Real Madrid. For de leder jo ikke.
Det vil dog hjælpe på mit humør hvis det viser sig, at Perez har fulgt op på pressemødet, med at fortælle spillerne et par sandheder. Jeg er stor fan af de førnævnte spillere, men de skal sættes til salg allerede idag, hvis ikke de gider arbejde for Real Madrid, med Rafa som træner.
Ancelotti skulle i min bog have haft en sæson mere. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at han med en breddere trup, hvilket jeg ikke kan forestille mig andet, end han havde fået, og ét år klogere, ville have været i stand til at få vendt skuden og vundet store ting (igen). Havde han til gengæld vist sig ikke at være i stand til at få vendt skuden, jamen så fyr ham efter hans tredje sæson, så ville manden i det mindste have haft en fair chance.
Jeg tror bare også, at mine frustrationer omkring Bale gik lidt udover mit syn på Ancelotti. Bale var i sidste sæson forfærdelig at se spille IMO. Og synet og tanken om, at han med sikkerhed startede inde i hver kamp var måske bare dråben for mig. Bredde eller ej, så skulle jeg nok få sat Bale på bænken, om det så skulle betyde omskoling af Arbeloa som højrekant, så var jeg villig til at afprøve det. Det er nok politik og synd for trænerne, at Perez har så meget magt, men så havde jeg taget den magtkamp, eller ihvertfald råbt højt i pressen om, hvordan Perez styrede tingene i Real Madrid, hvis det betød en fyring.
Jeg har egentlig ikke mere at skrive til det her, da vi ellers bare vil starte forfra, og det tror jeg ikke gavner nogen :D Men hånden på hjertet, så havde jeg klart valgt at give Ancelotti en sæson mere, hvis jeg vidste Benitez var manden som skulle tage over. Jeg havde kun Klopp i tankerne på daværende tidspunkt.
Nu er Benitez her, og jeg synes det er synd og en skam, at han bliver behandlet på den her måde. I stedet for at gå efter træneren, så gå dog efter ham der ansatte ham. Benitez har jo ikke gjort noget forkert, og er kun blev angrebet siden sin ankomst i klubben. Det er så uretfærdigt synes jeg.
Elkrimi skrev: Ligeså vel som at det er uretfærdigt overfor spillerne, at en inkompetent bestyrelse fyrer en træner bare fordi han ikke vinder et mesterskab. Det er typisk Real Madrid/Perez ånd at drømme om noget bedre, at fiske efter nogle kompetencer han lige mener klubben står og mangler. I dette tilfælde metodisk arbejdsgang, som Benitez angiveligt kunne tilbyde. I praktisk glemte han bare et hav af andre faktorer, og det gør nu at klubben igen er et skridt efter Barcelona.
Og med det, så var vi jo et skridt foran Barcelona sidste sæson ikke?
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev: Hvad gjorde Ancelotti rigtigt? Er der ikke nogle som kan komme med nogle gode argumentationer, hvorfor Ancelotti er så elsket og anerkendt i blandt så mange Madridistas? Jeg synes også hans personlighed var fed, men der var immervæk langt flere minusser end plusser i min bog i hans 2 sæsoner.
I mine øjne vil det være en falliterklæring og gå tilbage til ham. Han er stadig en stor træner, men man fyrer bare ikke en træner og ansætter ham igen året efter.
Det er klart, at han bliver nødt til at være en mulighed, hvis det går helt galt med Benitez og alternativet er Juande Ramos.
Mine alternativer til Benítez er Zidane (vil være det populistiske valg) og Víctor Fernandez. Begge er i klubben.
Men Pérez skal gå ud og fortælle, at Benítez er træner, så det står klart for alle.
Og herfra bliver det også et klart nej tak til Ancelotti.......ikke at det bliver aktuelt overhovedet.
Pochettino kunne være interessant.
Bismo skrev:
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev: Hvad gjorde Ancelotti rigtigt? Er der ikke nogle som kan komme med nogle gode argumentationer, hvorfor Ancelotti er så elsket og anerkendt i blandt så mange Madridistas? Jeg synes også hans personlighed var fed, men der var immervæk langt flere minusser end plusser i min bog i hans 2 sæsoner.
I mine øjne vil det være en falliterklæring og gå tilbage til ham. Han er stadig en stor træner, men man fyrer bare ikke en træner og ansætter ham igen året efter.
Det er klart, at han bliver nødt til at være en mulighed, hvis det går helt galt med Benitez og alternativet er Juande Ramos.
Mine alternativer til Benítez er Zidane (vil være det populistiske valg) og Víctor Fernandez. Begge er i klubben.
Men Pérez skal gå ud og fortælle, at Benítez er træner, så det står klart for alle.
Og herfra bliver det også et klart nej tak til Ancelotti.......ikke at det bliver aktuelt overhovedet.
Pochettino kunne være interessant.
Og i forlængelse af Pochettino og det spanske islæt, har jeg altid godt kunnet lide Roberto Martinez' fodboldfilosofi og idéer. Han er nok ikke på blokken sådan generelt, men Everton spiller noget god fodbold fra tid til anden med tanke på, at det nødvendigvis ikke er verdensklasse over hele linjen.