Optakt: Opgaven er lettere på papiret
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gareth Bale var en af oplevelserne i kampen mod Shakhtar - den rolle må han gerne indtage igen i dag.
En udekamp mod Eíbar burde være tre sikre point, men Real Madrid er i dets nuværende forfatning en underlig størrelse.
Holdet, der har været rost for sit defensive bolværk, har de seneste to kampe lukket hele syv mål. Fire mod Barcelona og tre mod Shakhtar. Når man oveni medtager det faktum, at tre af holdets vigtigste defensive spillere – Ramos,
Marcelo og Varane – sidder ude med skader, så ligner en tur til Gipuzkoa i Baskerlandet ikke verdens nemmeste opgave.
Eíbar er da heller ikke bare La Ligas prygelknappe; en placering som nummer syv, med 20 point efter 12 kampe, og en målscore på 17-12 fortæller om en klub, der ikke bare skal regnes som en walkover.
Særligt angriber Borja Bastón kan snildt vores det føromtalte, decimerede Real Madrid-forsvar vanskeligheder, hvor afløserne i den centrale akse Pepe og Nacho i den grad ikke må udsætte sig selv for koncentrationssvigt.
Onsdag aften besejrede man qua en mest af alt godt kørende offensiv ukrainske Shakhtar med 4-3, hvor særligt jublen mellem Bale og Cristiano Ronaldo er blevet nærmest ikonisk. Og den glæde og sammenhold er tiltrængt i en periode, hvor mediernes skriverier om hans dedikation til klubben synes tiltagende. I dag bringer AS fx nyheden om, at portugiseren ikke har scoret i 67 procent af Real Madrids kampe i den bedste spanske række i år.
Historien hænger man op på, at han på samme tid i seneste sæson havde nettet 20 gange og scoret flere mål end 16 af rækkens mandskaber. I år er tallet otte, og det har ’kun’ Malagá gjort dårligere.
Cristiano og resten af Madrid kan dog glæde sig over gensynet med James Rodríguez, der spiller i stedet for karantæneramte Isco. Colombianeren skulle være utilfreds over ikke at starte i førnævnte kamp i Ukraine, men med Iscos karantæne in mente var Benítez’ idé fortrins at spare James frem mod de næste ugers mange kampe, der tæller både ligabold, Copa del Rey og Champions League.
Men der venter et større puslespil for træner Benítez, der ikke er blevet lettere af, at Casemiro var en af oplevelserne onsdag, hvor hans afleveringsprocent på den rigtige side af 90, og hans generelle indflydelse på spillet stod i skærende kontrast til det Real Madrid-hold, der blev overløbet totalt hjemme mod Barcelona. Med andre ord skal Benítez i dag vælge mellem det defensive bolværk Casemiro eller en eksta offensiv styrke i form af Karim Benzema, der dog de seneste uger lignet en serie-5-spiller, der er løbet tør for varmecreme.
Real Madrid er i skrivende stund hele ni point efter ekstremt velsmurte FC Barcelona, og det er selvsagt, at et nederlag i dag vil være så godt som ensbetydende med et farvel til mesterskabsdrømme.
De forventede hold:
Eíbar:
Riesgo – Juncá, Dos Santos, Pantic, Capa – Inui, D. García, Escalante, Berjón – Bastón, Enrich
Real Madrid:
Navas – Danilo, Nacho, Pepe, Carvajal – Casemiro, Kroos, Modric – James, Cristiano, Bale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
James Ronaldo Bale
Kovacic Kroos Modric
Danilo Nacho Pepe Carvajal
NAvas.
Men det er seriøst en joke at kampen ikke vises på en dansk tv kanal, men at de viser:
West Ham mod West Bromwich
og
AC Chievo mod Udinese
på tv3 sport 1 og 2. Come on dansk tv.
nåh god kamp, nu vil jeg lede efter et stream
Doc.juego skrev: I følge "Kick" fodbold app. er startopstillingen følgende:
James Ronaldo Bale
Kovacic Kroos Modric
Danilo Nacho Pepe Carvajal
NAvas.
Men det er seriøst en joke at kampen ikke vises på en dansk tv kanal, men at de viser:
West Ham mod West Bromwich
og
AC Chievo mod Udinese
på tv3 sport 1 og 2. Come on dansk tv.
nåh god kamp, nu vil jeg lede efter et stream
6'eren?? ;)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Kampen vises på 6'eren :-)
yes, det er slet ikke pinligt, kan vel ligeså godt slette min bruger nu ;)
Ronaldo... Jo mere han forsøger at arbejde for holdet, i form af at presse bagkæden osv., jo dårligere spiller han. Omvendt udviser han mere ydmyghed, og brokker sig ikke længere, da Benzema skød på mål til sidst i kampen (det havde han en overgang tendens til, selvom han ikke selv var i en bedre position). Skuffende kamp. Forhåbentlig indser han snart, at hans dage som frisparksskytte er talte. Og han må gerne finde sin skarphed frem igen. Det er jo håbløst, han forsøger at loppe den over en målmand, der hopper op og efterlader en halv meter under sig!
Hvad angår resten af holdet: Der stilles vel nok store krav, når en 2-0 sejr, der sagtens kunne være endt 0-5 i vores favør, udløser et sted mellem skuffende og godkendt. Vi er Real Madrid, så det er vel også okay - selvom jeg dog har en lidt anden holdning :)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Ellers ser jeg en kamp hvor især vores to backs Carvajal og Danilo spillet noget nær en horribel kamp :S det er langt fra prangende defensivt, og alt offensivt gik galt. Ærgeligt. Dog skal Danilo have det forsvar at han tydeligvis ikke er venstre back spiller :S derudover sætter Kroos næsten heller ikke et ben rigtigt, og Kova imponerede heller ikke, Modric var ok, men det er heller ikke hans bedste kamp.
Jeg var ret skuffet over de dårlige pasninger fra Kroos(meget atypisk) samt Danilo og Carvajal.
James var næsten usynlig.
Så ikke nogen prangende kamp, aligevel havde Ronaldo nogle store chancer der burde havde været omsat.
Vi vinder dog, det er vel det vigtigste