Cristiano Ronaldo, Messi og Neymar er Guldbold-kandidater

10 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

FIFA har i dag offentliggjort, at det bliver Cristiano Ronaldo, Lionel Messi og Neymar, som skal kæmpe om dette års Guldbold. Vinderen bliver fundet den 11. januar.

Lionel Messi har vundet Guldbolden 4 gange, nemlig fra 2009 til 2012 og argentineren fremstår da også som absolut favorit til at vinde den for femte gang.

Cristiano Ronaldo har vundet den tre gange, nemlig i 2008 og de seneste to sæsoner, men et år uden titler og et efterår, hvor han ikke på samme vis som tidligere har udgjort en markant forskel, gør det svært for ham at vinde den for tredje år i træk.

Neymar er pt. måske den bedste af de tre, men brasilianeren har hidtil ikke vundet Guldbolden og hans bedste placering er en 5. plads i 2013.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #2 af Raul7-2880
Suarez kunne sagtens erstatte ronaldos plads.
Ronaldo blev suværen la liga topscorer men det skyldes i høj grad alle hans mål i slut 2014, hvilket han fortjent blev belønnet med ballon d'or 2014.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon

10 år 8 måneder siden #3 af M_linding
Min holdning og opfattelse er meget enkel:

Verdens bedste i 2015: Neymar.

Den kommende vinder: Messi.

Ham der skal til at få en finger ud, og fokusere på spillet på banen: Ronaldo.

;-)

10 år 8 måneder siden #4 af Dios

M_linding skrev: Min holdning og opfattelse er meget enkel:

;-)

Neymar har været den bedste i sæsonen 15/16, men hele sidste sæson var Messi bedst. Messi var der da titlerne skulle vindes, og det skal man altså vinde på.

Jeg ved godt den er svær at sluge, at valget igen falder på Messi, men 43 mål og 22 assist i ligaen samt 10 mål og 5 assist i Chl. Til sammenligning har Neymar lavet 22 mål og 7 assist i ligaen og 10 mål i Chl. Det kan jo ikke være anderledes, selvom Neymar har været verdens klart bedste denne sæson.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

10 år 8 måneder siden #5 af M_linding

Dios skrev:

;-)

Neymar har været den bedste i sæsonen 15/16, men hele sidste sæson var Messi bedst. Messi var der da titlerne skulle vindes, og det skal man altså vinde på.

Jeg ved godt den er svær at sluge, at valget igen falder på Messi, men 43 mål og 22 assist i ligaen samt 10 mål og 5 assist i Chl. Til sammenligning har Neymar lavet 22 mål og 7 assist i ligaen og 10 mål i Chl. Det kan jo ikke være anderledes, selvom Neymar har været verdens klart bedste denne sæson.

Det er mig ligegyldigt om det er Neymar eller Messi der vinder. De er helt ens: begge på kontrakt i Barcelona.

Det triste er, når ingen Real Madrid-spillere har gjort sig fortjent til den slags titler. Men det har vi vel egentlig vidst igennem hele 2015:(

Jeg så forresten ikke Barcelonas CL-kampe i foråret, så det er meget muligt at Messi var markant bedre end Neymar - det ligner en trænerbeslutning, at det skal være sådan. Jeg regner med at kun blive 90 år gammel, så livet er for kort til at se den slags kampe:-)
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 8 måneder siden #6 af Sebberg
Det hjælper naturligvis også Messi, at han i to af de vigtigste kampe sidste sæson (Bayern semi hjemme og Bilbao CDR) laver et rigtig flot mål, et vanvittigt mål og et mål, der dårligt kan beskrives.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 8 måneder siden #7 af Real Madrid

Dios skrev:

;-)

FIFA Ballon d'Or bliver givet for kalenderåret, og altså ikke sæsonen. Derfor er det kun relevant at kigge på perioden januar 2015 - november 2015:

Messi: 56 kampe - 48 mål - 24 assist
Ronaldo: 52 kampe - 48 mål - 14 assist
Neymar: 58 kampe - 45 mål - 13 assist

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved Real Madrid.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #8 af Moohh
Jeg synes folk gør Messi meget bedre i foråret end Neymar. Men mig bekendt så scorede Neymar altså i begge kvartfinaler mod PSG, begge semifinaler mod Bayern og finalen mod Juventus. Hvilket jeg synes er pænt vildt faktisk. Det plejer kun at være Messi og Ronaldo der præsterer lignende, i de afgørende faser af CL. Han blev CL topscorer foran de to herre (samme antal mål, dog vinder han på enten assists eller minutter spillet), havde klar andel i deres Copa del Rey triumf også. Copa del Rey spilles primært i januar, og så finalen i slutningen af sæsonen, så det dækker også over 2015 hvor Neymar altså også blev topscorer. Og som vi alle har set, har han været helt ustyrlig og et niveau over Ronaldo og nærmest båret Barcelona igennem perioden uden Messi. Jeg synes faktisk den er meget tæt mellem de to. Hold da op han har udviklet sig. Messi vinder, men det er slet ikke så stor en sejr som nogle folk gør det til.

10 år 8 måneder siden #9 af Vinícius
Ronaldo vinder ;) Messi og Neymar må dele Barca-stemmerne, mens Ronaldo får alle Real Madrid-stemmerne ;) Det er det samme i politik. Selvom højrefløjen(Messi og Neymar) bliver størst, og samlet set vinder (DF og Venstre), må de desværre se på S som det største parti - Ronaldo ;) (Læg mærke til smileyerne!)

Altså, det er jo en popularitetskonkurrence, lige så meget som det er en konkurrence om, hvem der er bedst. Jeg synes faktisk, at Moohh har fat i noget af det rigtige. Argumentet for Messi har været, at selvom Ronaldo har scoret mest, så er det Messi der scorer afgørende mål. Når nu det er Neymar, der scorer de vigtige mål, holder mange stadig fast i Messi. Det er vist blevet en vanesag. Jeg synes faktisk, at alle 3 har fortjent den - mere eller mindre. Ingen af dem har shinet, som Ronaldo og Messi på skift har gjort de seneste mange år. Neymar har opnået de 2 andres niveau, og folk falder på halen. Men come on.. Han er ikke set over hele året bedre - men på niveau.. Derfor tror jeg faktisk, at Neymar kan gå hen og vinde, simpelthen for forandringens skyld. Hvis Messi vinder, må det være for vanens skyld, og såfremt Ronaldo vinder, så læs ovenstående spøg..

Og dagens griner: Jeg læste på Barca-fora, at top 3 kun kunne bestå af Messi, Neymar og Suarez - ellers ville det være korrupt, og enkelte, der satte Iniesta/Rakitic ind som nummer 4. LÆS: Top 4 som Barca-folk... Kun latter til overs for dette. :P Argumentet for Suarez skulle være hans vilde efterår.. De må have glemt Lewandowskis vanvittige stime lige før Suarez.. (Lad os håbe, at Benzema er næste i rækken)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 8 måneder siden #10 af asp3200
Der kan da ingen tvivl være om at Messi vinder den, alt andet er utopi og folk som ikke ser fodbold. Neymar må vente en del år.

Leveret af Kunena Forum