Benzemas flotte målrate
- FranciscoISCO
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Benzema tilbage med mål i støvlerne og publikum i ryggen
Gårsdagens opgør mod naboklubben fra Getafe bød på gensyn med Benzema i startopstilling. Hvorvidt gensynet med Real Madrids helt egen Bad Boy var glædeligt eller ej, det kan der måske være delte meninger om. Dog lod fansene på Bernabeu generelt til at være godt tilfredse med den tilbagevendte franskmands præstation.
Der skulle knapt gå et kvarters spil af kampen, før det franske B i en i øvrigt velsmurt BBC-kæde, havde bragt sig selv på måltavlen to gange. Da han mod kampens slutning lod sig udskifte, modtog Real Madrids nr. 9 den måske største ovation, Bernabeus tilhængere har givet ham i hans seks år i klubben. Eftersom skader og rod i privatlivet har gjort den forløbelige del af franskmandens sæson yderst krævende, ja så faldt det gode spil og den efterfølgende anerkendelse altså på et meget tørt sted.
At franskmandens sæson på flere planer har været krævende, er dog ikke det samme som, at den ikke har været god. De to mål, Benzema lavede i går, bragte ham op på en sammenlagt måltotal på ni fuldtræffere. Hvilket ved første øjekast ikke nødvendigvis er videre imponerende. Indtrykket ændres dog en smule, når måltal og antal spilminutter sammenlægges. Med ni mål fordelt over 783 minutters spil - ét mål hver 87. minut - så er franskmandens målrate rent faktisk så god, at den overskrider målraten på ligaens øjeblikkelig topscore, Neymar. Sammenlagt er det hidtil blevet til 16 mål fordelt over 1,600 minutter for Barcelonas angrebs-es, hvilket svarer til ét mål hver 99. minut.
Altid Real Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
raul7=kongen skrev: Hvor er det skønt at læse en nyhed fra en anden skribent end Jesper. Det kan forhåbentlig frigøre lidt energi fra sidens ejer til andre ting end nyhedsskrivning :)
Og jeg kan kun stille mig op i køen og juble med. I det hele taget føler jeg mig privilegeret over de folk, som hjælper til på siden og naturligvis dem, som besøger siden hver dag.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.