Real Madrid bruger Barcelona som eksempel
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid ansatte i sommer Víctor Fernández og Juan Luis Martínez som nye chefer for La Fábrica og de er hurtigt kommet i fokus, omend på en lidt uheldig måde.
Som et af de nye tiltag afholder de hver uge et møde med alle ansatte i La Fábrica, hvor de fokuserer på aktuelle emner fra den foregående weekend i klubben og blot to dage efter Real Madrids forsmædelige nederlag på 0-4 til Barcelona, valgte de to chefer at vise en video med alle de ting, som Barcelonas spillere af egen avl gjorde rigtigt i netop den kamp og altså brugte dem som eksempel til forfølgelse i La Fábrica.
Det vakte en del furore blandt trænerne for de respektive hold, at man brugte Barcelona som eksempel, også fordi Víctor Fernández og Juan Luis Martínez valgte at fokusere på fejl begået af Marcelo og Sergio Ramos.
Mødet kom naturligvis til Benítez´ kendskab og Real Madrid-træneren blev mildest talt rasende over, at man brugte nogle af de spillere, som han har ansvaret for, som eksempel. Specielt fordi han ikke selv var blevet informeret om det og derfor har der nu været holdt et forsoningsmøde, som faldt tilfredsstillende ud for alle parter og derfor lægger man nu hændelsen bag sig.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Tidspunktet er uheldigt, men det er påfaldende at deres unge spillere synes at glide direkte ind på holdet, selv i de store kampe, mens Real Madrids spillere kan ligne dikkende lammehaler, selv mod lavere rangerende hold.
Det er også påfaldende, at man har spillere, som er en del af et anfører-team, som kommer med spidse og patetiske kommentarer, fordi de ikke er blevet udtaget til en kamp og dermed sætter trænerens autoritet i tvivl.
Det er også påfaldende, at man har en flok spillere, som tror at fordi de har klaret sig godt i lidt mere end en sæson, så skal de have en ny og forbedret kontrakt.
Ansættelsen af Víctor Fernández er et skridt i den rigtige retning og forhåbentlig kan det være med til at skabe en sportslig struktur med en sportsdirektør, som har været en mangelvare i Real Madrid gennem flere år nu og det kan måske være med til at fjerne visse spilleres fejlagtige tro på, at de er større end klubben.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Når det så er sagt, så er det da rigtigt, at det lykkes for dem. Og det er også det, vi forsøger at gøre noget ved, ved at støvsuge markedet for talenter. Taktikken virker da også på en måde.. Vi smadrer dem, så de andre i hvert fald ikke får dem. Vi forsøger at udleje dem, men så bliver til vant til en anden spillestil.. Ergo passer de ikke på holdet, og kan ikke bare træde ind i startopstillingen.
Så når vi til næste punkt om, hvordan det problem løses.. Jo, behold dem på Castilla, og så få defineret en spillestil, som gør sig gældende hele vejen igennem systemet. Men men men.. Det er jo et arbejde, som har taget mange år i Barcelona, så det tager tid. Og nu kommer Florentino ind i billedet, og han er en utålmodig mand.
"Det virkede ikke i år", siger han, og så køber vi da bare de bedste af de bedste spillere(eller i hvert fald de dyreste!).. Og vi køber talenterne, så de andre ikke får dem.. Og så skal vi da også lige have en ny træner, som på mirakuløs vis skal opfinde den dybe tallerken med en spillestil, der kan slå alle de andre.. Jubelidiot...
Inden 2 år er Benitez på porten, hvis ikke vi vinder La Liga denne sæson, og mindst 2 betydningsfulde titler næste sæson..
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- KesseBM
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Selv om Barcelona uden for banen er lige så stor en rodebutik som Real Madrid med deres evner inden for skatteunddragelse, kontraktfuske og omgang med mindreårige (!), så kan man måske godt kigge lidt på de ting, som faktisk ser ud til at lykkes i Cataloniens største klub.
Tidspunktet er uheldigt, men det er påfaldende at deres unge spillere synes at glide direkte ind på holdet, selv i de store kampe, mens Real Madrids spillere kan ligne dikkende lammehaler, selv mod lavere rangerende hold.
Det er også påfaldende, at man har spillere, som er en del af et anfører-team, som kommer med spidse og patetiske kommentarer, fordi de ikke er blevet udtaget til en kamp og dermed sætter trænerens autoritet i tvivl.
Det er også påfaldende, at man har en flok spillere, som tror at fordi de har klaret sig godt i lidt mere end en sæson, så skal de have en ny og forbedret kontrakt.
Ansættelsen af Víctor Fernández er et skridt i den rigtige retning og forhåbentlig kan det være med til at skabe en sportslig struktur med en sportsdirektør, som har været en mangelvare i Real Madrid gennem flere år nu og det kan måske være med til at fjerne visse spilleres fejlagtige tro på, at de er større end klubben.
Jeg er helt enig. Real Madrid mangler generelt en rød tråd igennem det sportslige setup i forhold til spilsystem osv. Der må man bare sige at Barcelona har og er foran på dette punkt. De har en meget klar måde tingene skal gøres på. Hvorimod Real Madrids spillestil ændres fra træner til træner. Mourinho (kontra), Carlo (boldbesiddelse) og nu Benitez (kontra igen). Hvor imod træneren må tilpasses sig Barcelonas stil, selvfølgelig må han tilføre nogle ideer, men indenfor en vis grænse. Jeg er overbevist hvis lignende ændringerne blev gennemført i Real Madrids talenter have en kortere vej til første holdet og resultaterne ville blive mere stabil istedet for der skiftes kurs hver 2-3 år.
Uanset tidspunktet synes jeg personligt, at det er mangel på respekt for spillerne, og ikke mindst for klubben. Det kunne sagtens være vist i enhver anden kontekst end denne kamp.
''Som et af de nye tiltag afholder de hver uge et møde med alle ansatte i La Fábrica, hvor de fokuserer på aktuelle emner fra den foregående weekend i klubben'', - det er altså noget klubben har besluttet og er en del af proceduren, så jeg er ikke helt med på, hvorfor det er du synes det er mangel på respekt for spillerne? Det er vel ok, at lade sig inspirere af det bedste fodboldhold i verden, selvom de er vores rivaler.
Det eneste forkerte i denne sag er, at det netop er kommet ud til medierne, man burde gå stille med dørene i disse situationer.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Kratmus skrev:
Uanset tidspunktet synes jeg personligt, at det er mangel på respekt for spillerne, og ikke mindst for klubben. Det kunne sagtens være vist i enhver anden kontekst end denne kamp.
''Som et af de nye tiltag afholder de hver uge et møde med alle ansatte i La Fábrica, hvor de fokuserer på aktuelle emner fra den foregående weekend i klubben'', - det er altså noget klubben har besluttet og er en del af proceduren, så jeg er ikke helt med på, hvorfor det er du synes det er mangel på respekt for spillerne? Det er vel ok, at lade sig inspirere af det bedste fodboldhold i verden, selvom de er vores rivaler.
Det eneste forkerte i denne sag er, at det netop er kommet ud til medierne, man burde gå stille med dørene i disse situationer.
Det er egentlig såre simpelt, hvorfor jeg synes det er mangel på respekt:
valgte at fokusere på fejl begået af Marcelo og Sergio Ramos.
At fremhæve medspilleres fejl i en sådan kamp er mangel på respekt. Om det så er Dani Alves, der siger, at Ronaldo ikke er værdig som top 3 i Ballon d'or, eller om det er en træner, der påpeger fejl begået af spillerne I EN SÅDAN SITUATION er det mangel på respekt. Når det kommer fra Dani Alves er det forståeligt - han har jo tungen oppe et vist sted på en lille argentiner, men når det kommer fra Real Madrids egen stab, er det bare ikke i orden.
Som jeg påpeger, kunne det være taget frem som et emne i enhver anden kamp end den mod vores eget hold. Det kunne være fra en kamp mod Getafe eller Atl. Madrid. Men ikke mod Real Madrid, hvor de endda påpeger egne spilleres fejl over for de andre. Er det klart, hvad jeg mener nu?
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev:
Det er egentlig såre simpelt, hvorfor jeg synes det er mangel på respekt:valgte at fokusere på fejl begået af Marcelo og Sergio Ramos.
At fremhæve medspilleres fejl i en sådan kamp er mangel på respekt. Om det så er Dani Alves, der siger, at Ronaldo ikke er værdig som top 3 i Ballon d'or, eller om det er en træner, der påpeger fejl begået af spillerne I EN SÅDAN SITUATION er det mangel på respekt. Når det kommer fra Dani Alves er det forståeligt - han har jo tungen oppe et vist sted på en lille argentiner, men når det kommer fra Real Madrids egen stab, er det bare ikke i orden.
Som jeg påpeger, kunne det være taget frem som et emne i enhver anden kamp end den mod vores eget hold. Det kunne være fra en kamp mod Getafe eller Atl. Madrid. Men ikke mod Real Madrid, hvor de endda påpeger egne spilleres fejl over for de andre. Er det klart, hvad jeg mener nu?
Der må da ligge et specifikt grundlag for, hvorfor, de netop har valgt at fokusere på Marcelo' og Ramos' fejl? At de fejl så har ligget i en ydmygelse af netop FC Barcelona, er da ved Gud fuldstændigt ligegyldigt og har intet med manglende respekt at gøre.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Kratmus skrev:
Det er egentlig såre simpelt, hvorfor jeg synes det er mangel på respekt:valgte at fokusere på fejl begået af Marcelo og Sergio Ramos.
Der må da ligge et specifikt grundlag for, hvorfor, de netop har valgt at fokusere på Marcelo' og Ramos' fejl? At de fejl så har ligget i en ydmygelse af netop FC Barcelona, er da ved Gud fuldstændigt ligegyldigt og har intet med manglende respekt at gøre.
Det er et holdningsspørgsmål. Jeg synes ikke, at det er i orden at påpege andres fejl, når det i forvejen er en ydmygelse. Jeg respekterer, at du har en anden holdning. Det, der irriterer mig, er at du ikke accepterer min holdning, eller i hvert fald giver udtryk for, at min holdning ikke er sand.
Lad mig slå fast, at jeg mener, at der ikke er noget i vejen med at bruge Barca som eksempel, men at problemet ligger i, at de bruges som eksempel i denne ydmygende el Classico. De kunne have brugt mange andre eksempler.
At man bruger Barcelona som eksempel på ting, som gøres godt kan jeg sagtens følge. I alle andre klubber forstås. De enkelte sekvenser i Barcelonas spil er ikke unikke, og der kan findes eksempler på sekvenserne hos andre klubber. Barcelona har bare en højere frekvens (ligesom vi har) af godt materiale. Relevansen i at vise en kamp, som ikke er så langt væk i hukommelsen, er jeg fan af.
Det eneste problem jeg reelt har med det, er at man viser video med Barcelona. Hvis man ikke havde kæftet op om, at man så på, hvad Barcelonas unge spiller gjorde godt, og hvad vores anfører gjorde skidt, men bare havde fortalt, at man analyserede kampen, så ville jeg være uendeligt ligeglad. Når nogle i klubben begynder at brokke sig om sådan noget her, så fremstår vi som... lidt ynkelige..
BBB skrev: Der er intet galt med at fejl fra Ramos og Marcelo pointeres overfor de unge eller deres trænere.
At man bruger Barcelona som eksempel på ting, som gøres godt kan jeg sagtens følge.
Det eneste problem jeg reelt har med det, er at man viser video med Barcelona. Hvis man ikke havde kæftet op om, at man så på, hvad Barcelonas unge spiller gjorde godt, og hvad vores anfører gjorde skidt, men bare havde fortalt, at man analyserede kampen, så ville jeg være uendeligt ligeglad..
Huh???
Recap:
Der er intet galt i at pointere fejl fra Real Madrid
Det er fint at bruge Barcelona som eksempel
Man skal ikke fortaelle hvad Real gjorde forkert og Barca gjorde godt
Det er ikke i orden at vise en video med Barcelona
Kan sgu ikke helt foelge dig her BBB? :-D
Hvis man ikke fortaeller, hvad der bliver gjort godt og skidt hvorfor (HVORDAN) saa analysere kampen? :-)
Det er jo en egentlig en meget tom påstand. Du må gerne synes det, men som generalisering er det tomt. Hvorfor skal de lukke røven? Jeg synes tværtimod, at de bliver trådt over tæerne, ved at fadæsen bliver påpeget i EGNE RÆKKER! Jovist medierne gør det også. Ingen tvivl om, at det ikke var en god kamp. Og vi vil gerne glemme det.. Hvorfor fanden så hive det frem igen??BBB skrev: Der er intet galt med at fejl fra Ramos og Marcelo pointeres overfor de unge eller deres trænere. Nu må Benitez og resten af staben lukke røven. Anførerne laver fejl, og det må godt kommunikeres.
Jeg synes det er så hjernedødt og totalt uigennemtænkt, at man vælger at vise sekvenser fra den kamp på nuværende tidspunkt(nogensinde) - lige træde lidt i den største fadæse i MANGE år, værre end 5-0 på udebane mod Barcelona. Total mangel på respekt!
Jeg ved ikke, om det er ren idioti eller om det er sådan en omgang total mindreværdskompleks.. De kommer der og skal finde noget fra sidste uge.. Nu skal vi lige påpege, at dem fra førsteholdet er nogle dårlige nogle.. Skal vi ikke også lige påpege, hvad de gjorde forkert?? Og jo, så rose modstanderen..
Jojo, og så bliver vi smidt ud af Copa Del Rey, og Benzema bliver smidt ud af landsholdstruppen. Og så troede man lige, at nu gik det så godt.. Behøver man selv skabe negative overskrifter oveni??? De ku sq da have sagt sig selv, hvordan det ville blive modtaget, eller bare have holdt deres kæft fra starten, og ikke sagt noget til andre... Men I kan jo bare neglicere det, og påstå, at det er da TOTALT ligemeget, og det ikke er nogen form for mangel på respekt.. Jeg er ikke ene om den her holdning, og det vidner medierne også om.. Men heldigvis er der andre ting, der trækker overskrifterne.. Så lidt kan vi da takke Benzema og Denis' fadæsen for.
- Raúl 7
- Gæst
-