Farvel til gulddrømmen?

10 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

I stedet for at hente ind på førerholdet FC Barcelona, så valgte Real Madrid at lade Villarreal tage alle tre point, og  holdet er nu hele fem point efter både catalanerne og Atlético Madrid. Det her bliver potentielt set en meget lang sæson!

20:31 – Mit humør er forhåbningsfyldt blandet med en smule frygt for, at Benítez har taget fejl med fravælget af Kroos. Det kan da være, det er smart nok at satse på råstyrke frem for kreativitet. Jeg mener, vi har jo også Modric og James til at tage sig af den slags.

20:33 – Råber et eller andet. Og sender en tanke op gennem loftsbrædderne om, at Villarreals stolpeskud og Bakambus ydmygende dribletur ikke afslører konturerne af aftenens kamp.

20:38 – jeg har ondt i hånden. En direkte konsekvens af min arrige reaktion på Villarreals fortjente føringsmål. Et er målet, noget andet er det tåbelige boldtab og manglende opdækning, der førte til det.

20:51 – Real Madrid skaber intet. Ikke at Villarreal gør det. Men det behøver de nu heller ikke. (Værternes manglende tryk fremstår også mere som et valg, end som et udslag af Madrids presspil).

Generelt ligner det virkelig bare en af de lange, frustrerende aftener, hvor spiller ikke flyder og Barcelonas pointtab ikke bliver udnyttet.

20:57 – Okay jeg tog fejl. Villarreal er alligevel farligst. En lang bold, en pandebrask og så en friløber. Bakambu viser sig at være hurtigere end Pepe, og det er kun dårlige afslutterevner, der gør, at vi ikke er bagud 0-2. Ej men for helvede, hvor er det dog jammerligt.

21:01 – stadig ingen store chancer at fortælle om. Det er naturligvis i sig selv frustrerende, men værst af alt er det, at jeg simpelthen ikke tror på holdet. Min mavefornemmelse fortæller mig ikke, at ’... det her skal
vi nok vende...’, bare rolig. Jeg er mere ud i en gang opkastværdig beretning á la – ’... altså hvis vi får udlignet før pausen, så har vi måske en chance for at få alle tre point”. Og i mens jeg har skrevet teksten for dette minuttal har
Real Madrid leveret tre boldtab og foræret et hjørnespark væk. Talk about show it don’t tell it!

21:06 – endnu en Villarreal-chance. Fem afleveringer på venstrekanten, og så er der fri bane til Bakambu og Soldado, der dog enes om ikke at udnytte chancen. For pokker hvor er vi dog tynde som fadøl i bibelbæltet. I mens bruger vi tiden
på at slå det ene hjernedøde indlæg efter det andet. Ingen modtager, bare afsted og så et håb om, at den tilfældigvis rammer en medspiller.

21:13 – Flot lille billedsekvens med Benítez, der giver den som dirigent, men helt ærligt, hvad fanden hjælper det, når musikerne tilsyneladende ikke kan finde ud af bruge instrumenterne? Noterer mig i samme minuttal, at kvindelandsholdet i håndbold fører stort over Sverige. Lidt sportslig succes er der vel trods alt at tage af.

21:14 – Madrid-spillerne stormer frem, så snart bolden er mistet, lader sig drible og bliver herefter overspillet med to-tre afleveringer. Det er fandeme børnelærdom ikke bare at kaste sig direkte ind tacklingen!!

PAUSE – fy for fanden er en omgang. Jeg vil se Kroos og Isco, og jeg vil gerne skånes for mere Casemiro og James. Det her gør decideret ondt at være vidne til, men jeg næreringen håb om, at vi får point ud af det her. Hvis jeg var dig – så ville jeg smide pengene på, at Villarreal scorer næste mål. Det er i hvert fald det hold, der mindst ligner en samling bovlamme ponyer.

21:30 – Benítez er åbenbart godt tilfreds med tingenes tilstand. Han har i hvert fald valgt ikke at skifte ud, man undres, der er ellers dumpekandidater nok at tage af.

21:32 – Måske der alligevel er mening med tingene. I hvert fald har Real Madrid præsteret at være mere farlige i anden halvlegs  første to minutter end i hele første halvleg til sammen. Kredit for det. Altså lige fraregnet det faktum, at Benzema og Ronaldo hver har brændt kæmpechancer.

21:39 – noterer mig, at der må have været slagsmål i spillertunnelen i pausen. I hvert fald ligner Villarreal pludselig et hold, der har fået to mand udvist. Komplet power play i Real Madrids favør. Alle andenbolde vinder vi, alle nærkampe og pludselig virker genpresset. Hvor var den vilje før pausen??!?

21:45 – Det kan godt være, vi skaber masser af chancer. Men tiden går, og den går ikke Real Madrids vej. Tværtimod. Nu er der kun 30 minutter tilbage af opgøret – og udligningen er stadig ikke dukket op. Ved snart ikke, om neglene kan bides længere ned!

21:53 – det er småt med ord. Mest af alt er jeg bare vred. Vred over vi ikke spillede med samme dedikation før pausen, vred over de mange nemme boldtab, vred over, at vi misbruger enorme chancer, når vi endelig får os spillet fri.

22:03 – så tager vi Modric og Casemiro ud og smider Isco og Kovacic ind. Det var da også på tide med en smule aktivitet. Men det er jo ALT, ALT for sent!

22:04 – AAAARGH!!!!! James med et par fremragende driblinger og en fin afslutning, der går snert forbi!!! For helvede og pis og alt muligt andet!!!!!

22:09 – Isco dribler, bliver tacklet. Dribler igen. Bliver tacklet. Og da han så vinder bolden tilbage, vælger han at prikke den ud over mållinjen. Lige nu er det svært at elske noget som helst!

22:14 – Vi har åbenbart ramt rigtigt med 70 procent af afleveringerne. Jeg er altså ret sikker på, at man har talt opvarmningen med her...

22:16 – det var så 90 minutter, og vi har stadig ikke scoret. Til gengæld er Marcelo blevet skadet. Lovely!

22:19 - Slut! Vi er stadig et ubrugeligt hold, så snart modstanderne ligger placeret i toppen af rækken. Var det mon ikke et farvel til det mesterskab? Jeg vil i hvert fald ikke spille på, at vi står med nummer 33, når vi kommer til juni.

Villarreal – Real Madrid 1-0 (1-0)
1-0 Soldado (8’)

Villarreal: Areola – Costa, Víctor, Musacchio, Bailly (84’, Rukavina) – Denis, Bruno, Trigueros (90’, Pina), Jonathan Dos Santos – Soldado (82’, Manuel Leiva), Bakambu
Real Madrid: Keylor Navas – Marcelo (89’, Jesé), Ramos, Pepe, Danilo – Casemiro (78’, Kovacic), odric (78’, Isco), James – Bale, Benzema, Cristiano

Gule kort: Bailly, Denis (Villarreal) Marcelo, Sergio amos (Real Madrid)

Kampens spiller: Marcelo var med i alt, hvad der blev farligt. Stod desuden int defensivt. Oveni hatten viste han stor sportsmanship – selv når tingene så
sortest ud. Fornemt.

Kampens detalje: Marcelos snurretur forud for et fint indlæg.

Kampens badebold: Danilo – højrefløjen var komplet lammet og blottet for alt hvad der lignede fare.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #2 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Farvel til gulddrømmen?
Kampens badebold: 1 skud indenfor rammen !!

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #3 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Farvel til gulddrømmen?
Kampens badebold Danilo??? Jeg tror nærmere skribenten er badebolden, for at lukke sådan noget ud.. Lammet for alt fare.. Nu er han så også forsvarsspiller :S At give sådan en titel ud for det faktum, er bare tåbeligt i min verden.

Der er mange andre oplagte kandidater, synes jeg nu nok. En enkelt afslutning på målrammen gennem hele kampen, Modric der direkte forærer Villareal et mål, fordi han holder badeferie foran eget felt eller måske en Benzema, som var på niveau med Guti på en dårlig dag, når koncentrationen skulle bevares allermest.

Udover det kan jeg ikke andet end at le af dette Real Madrid hold.. Det er Real Madrid i en nøddeskal. Det er bare hver gang!! Jeg fatter det simpelthen ikke. Hver gang de får en livline, formår de på en eller anden måde at fucke det op for dem selv. Holdet er deres værste egen fjende. i dag ved at samtlige offensive profiler falder fuldstændig igennem og mangler total skarphed. James er jo en ikke-eksisterende skændsel for tiden og de forreste afsluttere .. ja jeg ved ikke en gang, hvad jeg skal sige.. Kig på statistikkerne for kampen.. De fortæller nok det meste.

Jeg kan på ingen måde se, at dette hold kan vinde nogen titler i den tilstand det befinder sig i. Der er ingen plan for spillet. Det er 11 kegler der vælter rundt uden der overhovedet er system iblandt dem. Så længe de ikke spiller som et hold, så lykkes det aldrig, og det har de stadig ikke lært efter 10-12 år efterhånden...

10 år 7 måneder siden #4 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Farvel til gulddrømmen?
Når jeg snakker gulddrøm, så har jeg haft den holdning at dem der klarer sig bedst på udebane vinder ligaen.
Vi er 5 point bagud til både Barca og Atletico.
Resten af vores svære udekampe: Valencia, Barca
Resten af Barca's: Villarreal

Derudover må vi tage det forgivet, at Barca er bedre indbyrdes, da der skal mere end held til for at vinde sammenlagt mod dem.

Ligaen ligger unægteligt meget til catalanerne.....

10 år 7 måneder siden #5 af Steen
Besvaret af Steen på emne Farvel til gulddrømmen?
Cadeu til Benitez, det kræver alligevel noget, at få Modric og Kroos til at ligne Segunda-spillere. Intet sammenhæng i spillet, og man oplevede flere gange at spillerne løb væk i stedet for tilbyde sig. Det efterlod så et kæmpe tomrum på midten af banen, og det var derfor umuligt at bygge spillet op.

I øvrigt svarede Benitez følgende, når han blev spurgt om hvorfor Kroos ikke spillede: Kroos didn't play because we went with Casemiro today.

10 år 7 måneder siden #6 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Farvel til gulddrømmen?
We didnt play good in first half, better in second but lost. We thank the fans....

10 år 7 måneder siden #7 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Farvel til gulddrømmen?

LasseRMD skrev: Når jeg snakker gulddrøm, så har jeg haft den holdning at dem der klarer sig bedst på udebane vinder ligaen.

Derudover må vi tage det forgivet, at Barca er bedre indbyrdes, da der skal mere end held til for at vinde sammenlagt mod dem.

Ren nysgerrighed, hvorfor afskriver du Atlético Madrid? De ser farlige ud igen i år!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

10 år 7 måneder siden #8 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Farvel til gulddrømmen?

DarioGomez skrev:

LasseRMD skrev: Når jeg snakker gulddrøm, så har jeg haft den holdning at dem der klarer sig bedst på udebane vinder ligaen.

Ren nysgerrighed, hvorfor afskriver du Atlético Madrid? De ser farlige ud igen i år!

Tænkte faktisk over det, da jeg skulle til at poste :D
Men du har ret. De skal bestemt tages seriøst, men de har mange svære udekampe tilbage, så derfor regner jeg dem som 2'er eller 3'er.

10 år 7 måneder siden #9 af BBB
Besvaret af BBB på emne Farvel til gulddrømmen?
Kreativt med en ny form for gennemgang af kampen. Fedt at stille det op som live kommentering, Dario. :-)

10 år 7 måneder siden #10 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Farvel til gulddrømmen?
Kampen var jo egentlig hæderlig ellers. Attituden var i hvert fald fin.

1. halvleg var dog bare på samme måde som alle de store kampe har været i denne sæson. 4-2-4 og ingen midtbane overhovedet. Det var så let for Villarreal at presse de 6 bagerste mand og udnytte de oceaner af plads der var mellem spillerne. Det kræver for så vidt ikke det store – bare fart og løbevillighed.

Når vi så havde bolden var det enten Pepe/Ramos der skulle forsøge sig med elendige sideskift, Modric der skulle vende sig om sig selv et utal af gange i håbet om at se nogle holdkammerater løbe ham i møde (men hver gang måtte sande, at der bare var uendelig langt til sine nærmeste fremadrettede medspillere) eller også blev der smidt det ene mere idéløse indlæg ind efter det andet. Og endnu mere fjollet var det, som jeg også skrev om i halvlegen, aldrig Bale der trak ud på venstrekanten, men i stedet bare forblev inde centralt og troede at han var Ronaldo i hovedspillet og glemte hvad der gjorde ham så eftertragtet til at begynde med.

I 2. halvleg, da James så kom mere ind centralt i banen, begyndte der endelig at ske noget. Afstandene blev kortere og spillet kunne flyde væsentlig bedre. Højresiden var dog stadig forholdsvis paralyseret da Danilo både ikke kom nok med frem og når han gjorde, ikke havde de fornødne ideer og den fornødne teknik til at bidrage med noget særligt. Og eftersom Bale ligeledes (og fortsat) ikke havde noget reelt at bidrage med (i hvert fald ikke væk fra venstrekanten).

Bales hovedspil er ordinært, hans højreben er ordinært, hans teknik er ordinær, hans kombinationsspil er ordinært og hans spilforståelse er ordinær. Til gengæld er hans fart, fysik, venstreben og indlæg suverænt. Hvorfor er det så at han aldrig er ude på venstrekanten? Det er fuldstændig uforklarligt at Bale kan rende rundt inde centralt og tvinge James, Ronaldo og sågar også Benzema ud på venstrekanten for at lægge indlæg. Hvad er det dog der foregår? Hvordan kan han spille sådan en kamp til ende?

Og så vil jeg også skrive én ting yderligere:

Jeg synes at James er en absolut topspiller. Det går bare ikke når han enten skal isoleres ude på venstrekanten (som Isco alt for ofte er blevet ude på højrekanten) eller ligge så dybt i banen. Han skal ind centralt og op på den sidste tredjedel hvor han er bedst og kan være afgørende. Vi så i dag hvor anonym han var da han blev isoleret på kanten i 1. halvleg, men også hvor god og indflydelsesrig han kan være, da han blev skubbet op og mere centralt med udgangspunkt i højresiden i 2. halvleg.

… Men hvor er det dog frustrerende ikke at få kapitaliseret på Barcelonas pointtab. Argh!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Neye

10 år 7 måneder siden #11 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Farvel til gulddrømmen?
Jeg synes nu egentligt heller ikke vi var så super fattige på målchancer, eftersom Benzema havde 2-3 chancer, hvor minimum en af dem skulle omsættes til et mål, Ronaldo havde en chance eller to, som han plejer at omsætte til mål, Bale havde også en mulighed, hvor han i stedet for at aflevere den på tværs, til en helt fri Ronaldo, vælger at prøve selv, hvilket også er okay, men godt nok et håbløst forsøg.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor man ikke bruger en spiller som Kovačić fra start, når han tydeligvis havde momentum i sidste kamp, brug dog de spillere som er i form, det vil til enhver tid slå det taktiske aspekt i at bruge en dårligere spillere.

15 kampe spillet, 9 vundet, 3 uafgjorte og 3 tabte, dårligste start siden 2008/2009 sæsonen - det er bare ikke godt nok.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 7 måneder siden #12 af Dios
Besvaret af Dios på emne Farvel til gulddrømmen?
FigoJensen skrev:

Kampens badebold Danilo??? Jeg tror nærmere skribenten er badebolden, for at lukke sådan noget ud.. Lammet for alt fare.. Nu er han så også forsvarsspiller :S At give sådan en titel ud for det faktum, er bare tåbeligt i min verden.

Når man bliver kørt rundt på røv og albuer af Denis Suarez som er Villarreal's klart dårligste spiller i offensiven, samtidig med, at der aldrig kommer noget kvalitet frem i banen fra hans side af, så vil man naturligvis altid være i betragtning til kampens badebold. Marcelo har aldrig været god defensivt. Han er blevet klart bedre, men til gengæld er han suverænt verdens bedste offensive back. Det er unfair at sammenligne Danilo med Marcelo, da det er at sammenligne en 1,2 motor med en 3,0 motor. Ikke alle har talentet, og det er fair nok. Vi har trods alt haft Arbeloa ude på den højrekant i alt for mange sæsoner i træk.
Danilo er jo bare ikke god til noget som helst. Havde hans defensive arbejde været bare lidt godt, så ville han kunne forsvares, men det er ligesom om, at der simpelthen ikke er kontakt med Danilo's fødder og hjerne. De arbejder ligeså dårligt sammen som Bale og en fodbold i en telefonboks, det er bare ikke eksisterende og skræmmende, at man kan komme så langt med det niveau. Danilo må kunne noget mere end det vi ser i Real Madrid, og alle skal bruge noget tilvænning. Det vi ser fra Danilo er bare et så uhørt lavt niveau, og der er absolut ingen tanke bag hans indlæg, som lader til at blive slået med lukkede øjne og det forkerte ben.

Måske er jeg en anelse for hård, men jeg er bare så overrasket over, at han blev kaldt den bedste højreback sidste sæson. For så stort er springet altså heller ikke fra Porto til Real Madrid. Han får det bare til at ligne springet fra KS i Danmark til Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Leveret af Kunena Forum