Bedømmelse af truppen mod Villarreal

10 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (25 brugere)

2.8 Keylor Navas
1.7 Danilo
3.7 Marcelo
2.2 Pepe
2.2 Ramos
1.5 Bale
1.9 Casemiro
2.1 Isco
2.0 James Rodríguez
2.9 Mateo Kovačić
2.3 Modrić
1.2 Benzema
1.7 Cristiano Ronaldo
2.4 Jesé
Hele holdet 2.2
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #2 af Neye
Den ringeste i dag var Rafa. Forkert opstilling og det værste er, at han ikke korrigerer når det er indlysende, at det ikke fører til noget

10 år 7 måneder siden #3 af asp3200
Kom nu med træner bedømmelse også. Men okay han ville jo nok få max 3;)

10 år 7 måneder siden #4 af BBB
@Sebberg

Helt enig med din bedømmelse af Marcelo, og at vi mangler en udfordrer med lidt x-factor! :-)

10 år 7 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Del Bosque, Mourinho, Ancelotti, Rafa...............træner-navnet er ligegyldigt, når spillerne kun lader sig motivere af størrelsen på løn-checken.

Det værste er næsten, hvis vi igen i dag skal høre "Vi er Real Madrid"-flosklen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Chamartin

10 år 7 måneder siden #6 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev: Del Bosque, Mourinho, Ancelotti, Rafa...............træner-navnet er ligegyldigt, når spillerne kun lader sig motivere af størrelsen på løn-checken.

Det værste er næsten, hvis vi igen i dag skal høre "Vi er Real Madrid"-flosklen.

Jeg er ikke enig i det med lønchecken. Jeg tror faktisk spillerne er ganske motiverede. Ligeså vel tror jeg at alle trænere på dette niveau kan vinde, hvis de får lov at gøre det på deres måde.

I min optik gør Benitez det glimrende i går. Han stiller det bedste hold han kan, får endda ændret planen efter pausen, så man får totalt overtag, men han kan jo ikke sparke den ind.

Real Madrids helt store problem er fortsat det, som har været problemet i de foregående sæsoner. At profilerne er indkøbt efter deres individuelle evner og ikke efter, hvordan de passer i forhold til hinanden. Det gør, at man to kanter som minder for meget om hinanden og reelt begge fungerer bedst på samme plads, at man ingen plan b har, at man er nem at læse for modstanderne, at man har svært ved at implementere nye spillere og finde en konstant koncept. Ydermere er skaderne fortsat nødvendige at nævne - for hvilket hold(hvilken træner kan skabe et hold) kan levere stabilt over en sæson, hvis man konstant mangler 5-6 mand og pga. skader har spillere som er ude af form eller overbelastede med?

Generelt savner jeg en mere nuanceret kritik. Det er alt for let at sige at det er løncheckens skyld. PSGs, Barcelonas, Citys, Juventus' og mange andre klubbers spillere får sgu også høje lønninger, uden at præstere anderledes af den årsag. Selvfølgelig vil spillerne helst vinde og yde for det.

Næh, problemet er langt mere overordnet end den enkelte spiller, den enkelte skade, den enkelte træner og præsidentens fokus på markedsføring. Isoleret set er ingen af tingene nødvendigvis et problem. Når det hele bliver gjort op bliver det dog et problem. Derfor savner man i langt højere grad en strategi. En plan med indkøb, lige fra Ødegaard til Gareth Bale og en plan for, hvad man vil med konceptet.

For helt ærligt. Kan nogen egentlig svare på, hvad Real Madrids spillemæssige DNA i 2016 er? Hvordan vil klubben spille fodbold? Det næste spørgsmål er så: Hvordan når vi dertil?
På stående fod har jeg ingen ide om det. Jeg ved dog, at vi til sommer endnu engang skal have ny træner. Endnu engang har købt EMs største profil og endnu engang lader os overtale til, at tro på at næste sæson bliver bedre. Det er det vi fans gør og skal gøre. Desværre ændrer det sig bare ikke, før man har et klart svar på de to ovenstående spørgsmål.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

10 år 7 måneder siden #7 af Siempre Madrid
Men du kommer ikke uden om, at det er forskrækkeligt, at man går ind til kampen med vished om, at man kan få kontakt med både Atlético Madrid og Barcelona og så er en hel halvleg om at komme i gang.

Naturligvis er det ikke kun løncheckens størrelse, som er roden til alt ondt og der er mange flere ting i det, men der er for mange spillere, som går op i lønforhøjelser, navnet på træneren, om man selv føler sig klar til at spille og tweet-kampe med ligegyldigheder frem for at være med til at sikre, at Real Madrid også bliver det 21. århundredes bedste klub.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios

10 år 7 måneder siden #8 af nono
Det er jo fuldstændig korrekt Raul7=kongen. Man handler med hovedet under armen! De indkøb Perez har foretaget sig de seneste par år er jo isoleret set gode, men de foretages jo, som du er inde på, uden nogen former for hensyn til trænerens taktik, spillestil eller det øvrige spillermateriale.

Forestiller man sig at Mourinho stadig var træner og holdet fortsat spillede 4-2-3-1 placeret langt tilbage på banen med en strategi om kontrastød er holdet jo tydeligvis blevet forbedret:

Casillas*
Arbeloa* Pepe Ramos Marcelo
Khedira* Xabi*
Di Maria* Ozil* Ronaldo
Benzema

Forstærket med: Navas, Carvajal, Modric (først blevet en del af start-11eren senere), Kroos, Bale, James.

Navas
Carvajal* Pepe Ramos Marcelo
Modric* Kroos*
Bale* James* Ronaldo
Benzema

Samtlige ændringer plads for plads er i min optik klare forstærkninger. Hele korthuset falder dog fra hinanden da Ancelotti vælger at holdet skal spille 4-3-3 / 4-4-2, være boldbesidende og stå langt fremme på banen for at imødekomme hurtige generobringer. Det skubber vores løbestærke kvartet: James, Bale, Ronaldo og Benzema frem så de spiller med ryggen til målet. Samtidig var Ancelotti, ligesom Benitez, tilbageholden med at lade Modric/Kroos gå for langt med frem - den defensive "balance" skulle holdes! Løsningen blev, at den semi-amputerede offensiv blev suppleret af en offensiv back, Marcelo, som havde noget plads at løbe på samt en Di Maria hvis mangel på disciplin rent taktisk var Ancelotti's Real Madrids stærkeste våben. Den store afhængighed af, at Marcelo/Di Maria som havde noget plads at løbe på udmøntede sig naturligvis i et forkrampet spil forrest og en masse indlæg fra de to førnævnte.

Under Benitez ses dette billede gentaget: Real Madrid står langt fremme på banen i en lidt udefinerbar 4-2-2-2, hvor spillerne søger væk fra deres pladser og ind i nogle bestemte rum - ex Bale fra højre mod midten, Ronaldo fra venstre ind som angriber med Benzema:

Navas
Danilo Pepe Ramos Marcelo
Modric Kroos
Bale James
Benzema Ronaldo

Rent taktisk står dette hold med de samme problemer som under Ancelotti - offensiven kvæles af egen taktik og løsningen bliver, denne gang uden Di Maria, at meget initiativ overlades til nu to offensive backs. Tanken om en ekstra angrebs-outlet fra højre-back var sådan set OK, men indtil videre har der dog desværre været en dårlig business case: Det har kostet mere defensivt end man har tjent offensivt. Ancelotti's famøse "balance" er knækket.

Hvad bør Benitez gøre? Benitez bør med indeværende spillemateriale se på hvordan Mourinhos hold stillede sig, rent taktisk - indkøbende supplerer Mourinhos Real madrids taktiske præmis fremragende, mens ideen om det bold-besidende, Barcelona-agtige 4-3-3 hold som står langt fremme på banen kræver teknikere og spillere som er gode i de små rum (læs: ikke Ronaldo og Bale).
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

10 år 7 måneder siden #9 af FranciscoISCO

Siempre Madrid skrev: Men du kommer ikke uden om, at det er forskrækkeligt, at man går ind til kampen med vished om, at man kan få kontakt med både Atlético Madrid og Barcelona og så er en hel halvleg om at komme i gang.

Naturligvis er det ikke kun løncheckens størrelse, som er roden til alt ondt og der er mange flere ting i det, men der er for mange spillere, som går op i lønforhøjelser, navnet på træneren, om man selv føler sig klar til at spille og tweet-kampe med ligegyldigheder frem for at være med til at sikre, at Real Madrid også bliver det 21. århundredes bedste klub.

Der findes ikke dårlige børn, kun dårlige forældre ;)

Ovenstående er naturligvis sat på spidsen. Det meste af hvad du specifikt kritiserer spillerne for, er jeg sådan set på linje med. Nu erkender du så også, at roden til alt det onde er noget mere omfattende, end blot spillernes 'attitude'... Jeg er dog en smule overrasket over, at man i alt det her kan have så meget fokus på spillerne.

For mig er spillerne overhovedet ikke roden til den sportslige problematik; deres dårlige attitude/opførsel i visse situationer er blot udsprungne grene, på en planløs stamme hvis forrådnelsesproces for alvor er ved at sætte ind. En stamme som er plantet af Perez.

Jeg er enig med Kongen i, at det bliver unuanceret at lege 'pick and choose' med de problemer, vi er i lige nu. Den sporstlige krise er enormt kompleks, og har vel sådan set, godt nok med visse udsving, stået på i mere end et årti? Den omfatter alt fra fankultur, ledelsesstruktur, spilleres indstilling osv. Dog er der altså nogle ting, som for mig giver noget mere mening at have fokus på, end andre.

Hvis vi skal helt ned og snakke om roden til problemerne, så giver det i hvert fald for mig allermest mening, først og fremmest, at snakke om ledelsestruktur. Ting, som det sportslige projekts i nogen grad marginalisering til fordel for andet sjovt, selvsamme projekts manglende røde tråd, og heraf som følge de mange udskiftninger på dels træner- og spillerposter, er altsammen noget, der i min bog hører under klubbens mest øjeblikke problemer. Desværre har de allesammen det tilfælles, at de hver og én kan føres tilbage til Don Perez.

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, MMM

10 år 7 måneder siden #10 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev: Men du kommer ikke uden om, at det er forskrækkeligt, at man går ind til kampen med vished om, at man kan få kontakt med både Atlético Madrid og Barcelona og så er en hel halvleg om at komme i gang.

Der var vel andre faktorer end indstillingen i går. Og de tweet-dueller er jo ikke et problem for de spillere de diskuterer med, så mon dog det er det. Måske er lønstrukturen og spillernes indstilling ikke optimal, men der er bare tilpas mange andre problemer i klubben, til at det ikke er værd at bruge tid på.

Isco svarer egentlig glimrende og uddybende for min holdning :)

@Nono.
Du forstår og misser alligevel pointen. Pointen er ikke at Benitez skal ændre strategi - tværtimod, jeg synes faktisk han skal gøre det på sin måde, hvis han skal have chancen for succes. Den overordnede pointe i mit indlæg er dog, at Real Madrid fejler som klub, grundet manglende strategi og planlægning. Derfor er det totalt ligemeget hvem der er præsident, sportsdirektør, træner, spiller eller holdleder. For alle løber de rundt som høns uden hoveder med hver deres tanker om, hvordan klubben bedst kommer til toppen.

10 år 7 måneder siden #11 af Dios
Vi alle er jo nok enige om, at ansvaret bør placeres hos Perez efterhånden. Det er mig bare en gåde, hvordan Zidane heller ikke kan se vores problem. Han er jo en mand som Perez alligevel lytter til, men samtidig opfordre til det individualistiske køb. Det er blevet et kæmpe minus i min bog, og derfor ser jeg ham ikke som træner i Real Madrid, hvis den stil fortsættes.
Vi mangler sportsdirektøren, så Perez ikke fristes til at hente Em's bedste spiller som han har for vane at gøre.

Den grundlæggende fejl er jo, at den røde tråd ikke er til stede. Det tror jeg vi alle mener. Det er bla. også derfor jeg nok er fan af den ideologiske tilgang til tingene. Hvor planen er lagt, og man handler derefter. Det er ligesom Kongen siger fra Ødegaard til Bale. Det gælder ikke kun for spillerindkøb, men også måden der bliver spillet på. Jeg bliver simpelthen nødt til at nævne Barcelona igen. Spillere fra ungdomsrækkerne kommer i faser, men det er så meget nemmere når de unge spillere har spillet på samme måde hele deres ungdom, for så at tage skridtet op på højere niveau. Det handler ikke om, hvor mange som slår igennem, for langt størstedelen har ikke talentet når det gælder, men stilen kender spillerne, og maskinen kører bare med lidt mindre kvalitet på den enkelte plads.
Barcelona stillede op med Roberto i stedet for Messi, hvor kvaliteten selvfølgelig manglede gevaldigt, men forestil dig samme scenarie med at Jesé skulle overtage for Ronaldo. Forskellen ligger på holdet og spillerne, hvor man har holdet i Barcelona, men spillerne i Real Madrid.

Det er måske hovedproblemet, men det hjælper jo heller ikke, at spillerne ter sig som små børn. Sjovt nok er det altid de største spillere i klubben, som vil have mere i løn, og i Real Madrid går det bare altid galt når spillere får lønforhøjelse.

@nono.

Jeg forstår ikke det der med, at du ikke mener vi har spillerne til at have bolden. Jeg husker tydeligt utilfredsheden med Modric under Mourinho, hvor kritikken gik på, at han ødelagde vores kontraangreb og holdte for meget i bolden. Og det gjorde han os, for hans spil er slet ikke bygget op på hurtige omstillinger. Hvis vi vil behage Bale, så sætter vi vores bedste mand og omdrejningspunkt i skakmat. Du har ret i, at Bale, Ronaldo og til dels James skal have meget plads for at spille bedst, men Ronaldo og James fungerede perfekt under Ancelotti. Det gjorde Bale til gengæld ikke, og det ser ud til at det fortsætter. Vi har Modric, Kroos, Isco, Kovacic og Benzema som alle er fremragende boldspillere. Vi har tidligere set at James sagtens kan spille på et hold med meget boldbesiddelse, og Ronaldo deltager jo stort set ikke i spillet længere, og det er uanset om vi har boldbesiddelse eller ej. Til gengæld er han vores topscorer hver sæson. Hvis man derimod erstattede Bale med Hazard eller en anden kreativ spiller, så behøvede man heller ikke skifte system, hvor vi så bare vil skubbe problemet fra de offensive spillere til den centrale midtbane. For hvad skal vi da med Modric, Kroos og Isco, hvis vi alligevel vil spille forbi dem i angrebene? Det var jo netop derfor Mourinho havde Alonso og Khedira på den centrale midtbane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum