Fokus på spillerne

10 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Mens stort set alle har travlt med at lægge al skylden for Real Madrids problemer over på Rafa Benítez, vender klubbens sportslige ledelse i stedet blikket mod spillertruppen, hvor man kræver at de magtfulde og løntunge spillere påtager sig et langt større ansvar på og uden for banen og dermed viser sig egnede til at have den magtfulde position i verdens største klub.

I første omgang drejer det sig om anfører Sergio Ramos, Cristiano Ronaldo, James og Gareth Bale.

For sidstnævntes vedkommende vil man gerne have, at han viser mere på banen, idet man fortsat betragter ham som en vital spiller og derfor vil man have mere af de kvaliteter, som han viser for Wales, så han også bliver en reference i klubben.

I forhold til Ramos, Cristiano Ronaldo og James ønsker Real Madrid, at anførerne og de løntunge spillere går forrest i forsvaret af klubben i krisetider, både i forhold til den kritiske presse, men også i forhold til at hjælpe Rafa Benítez og her skal spillerne fylde meget mere i deres udtalelser og handlinger.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Fokus på spillerne
Det vil være første gang i Florentino Pérez´ tid som præsident, at der bliver sat hårdt ind over for spillerne. Det er virkelig tiltrængt og forhåbentlig har man tænkt sig at følge det op med handling, hvis ikke spillerne forstår alvoren.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Pelle

10 år 5 måneder siden #3 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Fokus på spillerne
Hvis ledelsen nu bekymrede sig om at lede det de skal lede. Så kunne den sportslige ledelse opbygge en strategi og bygge det sportslige projekt op efter det. Herefter kunne spillerne så koncentere sig om at spille, måske endda spille deres favoritposition og slippe for ekstra rejser midt i sæsonen og en lægestab de ikke stoler på.

Men det er selvfølgelig nemmere at finde syndebukke og symptombehandle.......
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Neye

10 år 5 måneder siden #4 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Fokus på spillerne
For sidstnævntes vedkommende vil man gerne have, at han viser mere på banen, idet man fortsat betragter ham som en vital spiller og derfor vil man have mere af de kvaliteter, som han viser for Wales, så han også bliver en reference i klubben.

Det løber mig lidt køligt ned ad ryggen, når jeg læser sådan noget her.

Skal man virkelig være et fodboldgeni (som jeg så åbenbart er) for at kunne se, hvoforr Bale ikke kan spille på samme måde for Wales og Real Madrid?

Jeg siger ikke, at man skal sælge Bale, uanset hvad. Men jeg håber da, at man i klubben efterhånden også ser lidt kritisk på hans spil, og ikke freder ham pga. navnet og præstationerne for Wales og Tottenham.

10 år 5 måneder siden #5 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev: Hvis ledelsen nu bekymrede sig om at lede det de skal lede. Så kunne den sportslige ledelse opbygge en strategi og bygge det sportslige projekt op efter det. Herefter kunne spillerne så koncentere sig om at spille, måske endda spille deres favoritposition og slippe for ekstra rejser midt i sæsonen og en lægestab de ikke stoler på.

Ledelse er at få alle til at trække i samme retning. Det er ikke den fornemmelse man får, når man sidder og kigger på spillertruppen. Hvis spillerne elsker Ancelotti højere end Real Madrid, kan de pakke deres tøj og tage til Zenit Skt. Petersborg eller Bayern München eller hvor han nu skal hen. Hvis de elsker Real Madrid, så støtter de op om den til enhver tid siddende træner.

Når det er sagt, så kan ovenstående naturligvis ikke stå alene og der skal sættes ind på flere områder, men man kommer ikke uden om, at der er op til flere i spillertruppen, som skal tage sig alvorligt sammen.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 5 måneder siden #6 af Siempre Madrid

M_linding skrev: For sidstnævntes vedkommende vil man gerne have, at han viser mere på banen, idet man fortsat betragter ham som en vital spiller og derfor vil man have mere af de kvaliteter, som han viser for Wales, så han også bliver en reference i klubben.

Det løber mig lidt køligt ned ad ryggen, når jeg læser sådan noget her.

Skal man virkelig være et fodboldgeni (som jeg så åbenbart er) for at kunne se, hvoforr Bale ikke kan spille på samme måde for Wales og Real Madrid?

Jeg siger ikke, at man skal sælge Bale, uanset hvad. Men jeg håber da, at man i klubben efterhånden også ser lidt kritisk på hans spil, og ikke freder ham pga. navnet og præstationerne for Wales og Tottenham.

Men han kan jo spille godt, også for Real Madrid. Han fik en fantastisk start på sin tid i Real Madrid og det er jo det, man gerne vil have at han skal genfinde.

10 år 5 måneder siden #7 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Fokus på spillerne

Siempre Madrid skrev:

raul7=kongen skrev: Hvis ledelsen nu bekymrede sig om at lede det de skal lede. Så kunne den sportslige ledelse opbygge en strategi og bygge det sportslige projekt op efter det. Herefter kunne spillerne så koncentere sig om at spille, måske endda spille deres favoritposition og slippe for ekstra rejser midt i sæsonen og en lægestab de ikke stoler på.

Ledelse er at få alle til at trække i samme retning. Det er ikke den fornemmelse man får, når man sidder og kigger på spillertruppen. Hvis spillerne elsker Ancelotti højere end Real Madrid, kan de pakke deres tøj og tage til Zenit Skt. Petersborg eller Bayern München eller hvor han nu skal hen. Hvis de elsker Real Madrid, så støtter de op om den til enhver tid siddende træner.

Når det er sagt, så kan ovenstående naturligvis ikke stå alene og der skal sættes ind på flere områder, men man kommer ikke uden om, at der er op til flere i spillertruppen, som skal tage sig alvorligt sammen.

Tillad mig at forsvare spillerene en smule, men det er nemt at miste troen på Madrid/træneren/spillet etc, hvis man spiller for sådan et stort galehus, som vi har været de seneste 6 måneder.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #8 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Fokus på spillerne

10 år 5 måneder siden #9 af Neye
Besvaret af Neye på emne Fokus på spillerne

FigoJensen skrev: Er der noget om denne historie?
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...naegtede-spille-back

Der foregår noget men hvor meget af det er skriverier og hvad er fakta

bleacherreport.com/articles/2601568-isco...paign=programming-UK
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Neye.

10 år 5 måneder siden #10 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Fokus på spillerne
Jeg er fuldstændig ligeglad, hvem det drejer sig om. Hvis du som Jesé - angiveligt - nægter at spille den position, træneren beder dig om, eller hvis du som Isco - angiveligt - griner når dine holdkammerater kommer bagud, så må der være en sanktion af en slags.

Hvor er det absurd, at to spillere, som absolut intet har bevist i klubben endnu, kan tillade sig at opføre sig så uprofessionelt og respektløst overfor træneren og klubben. Vi har i den grad brug for snart at få nogle spillere ind, som er med klubben i medgang og modgang.

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #11 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Fokus på spillerne

Pelle skrev: Jeg er fuldstændig ligeglad, hvem det drejer sig om. Hvis du som Jesé - angiveligt - nægter at spille den position, træneren beder dig om, eller hvis du som Isco - angiveligt - griner når dine holdkammerater kommer bagud, så må der være en sanktion af en slags.

Hvor er det absurd, at to spillere, som absolut intet har bevist i klubben endnu, kan tillade sig at opføre sig så uprofessionelt og respektløst overfor træneren og klubben. Vi har i den grad brug for snart at få nogle spillere ind, som er med klubben i medgang og modgang.

Intet bevist er lidt af en udmelding. Jeg kan dog følge dig.

I forhold til Isco og at man får trukket på smilebåndet over, at holdet sejler som de gjorde, så kan jeg ikke lægge voldsomt meget i det. Det kan se stabilt dumt ud, når det så bliver filmet, men for mig var det næsten også komisk, at man så hurtigt og så simpelt kan gå fra at være foran til at være bagud.

I forhold til Jesé og det, at man nægter at spille en position i en kamp, så er det noget, der skal koste livet i klubben, hvis ikke han selv har forsøgt at løse det med Benitez. Det må simpelthen ikke ske, at man har en spiller i truppen, som ikke kan acceptere at spille en plads, som træneren ønsker, at han skal spille i den givende situation. Så er det meget muligt, at det ligner en ret så hovedløs beslutning, men det er ikke op til Jesé at vurdere det. Der har været alt for mange af disse indikationer på attitudeproblemer i denne sæson.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Brylle.

10 år 5 måneder siden #12 af Dios
Besvaret af Dios på emne Fokus på spillerne
Jeg har ikke set den video med Isco, og kan heller ikke finde den nogle steder. Nogle som har et link?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum