Optakt: Nu starter sæsonen for alvor
Der kan ikke være to meninger om, at Real Madrids portugisiske verdenstjerne - OG, det er ikke ham længst til højre - skal til at oppe sig, hvis Real Madrid for alvor skal være med, hvor det er sjovt i år.
Spol tiden et år tilbage. Real Madrid førte komfortabelt La Liga. Sejrene væltede ind, og Kongeklubben havde liget vundet VM for klubhold ganske overlegent. Ja, det hele så faktisk fornuftigt ud. Og selvom et spinkelt nederlag ude mod Valencia på 2-1 ikke var en katastrofe, rummede dette nederlag imidlertid meget mere, end blot tre tabte point; det madrilienske korthus blev simpelthen blæst omkuld af den madrilenske presse, der fik stjernerne i Real Madrids omklædningsrum vendt mod hinanden, hvilket tit og ofte afspejlede sig i sæsonens resterende kampe. Derfor endte sæsonen 14/15 i en gedigen fuser med madrilienske briller - ingen vigtige titler.
Tilbage til nu. Real Madrid ligger i haserne på henholdsvis bysbørnene Atletico Madrid og ærkerivalerne Barcelona. To point adskiller Real Madrid fra de to tophold. Fem, hvis Barcelona vinder den kamp, de har i baghånden. Det hele er lidt med omvendte fortegn i skrivende stund. Benitez' Real Madrid er nemlig udskældt, lidt ala Enrique's Barcelona i fjor; spillet har ikke været tilfredsstillende, der har været et par unødvendige intriger i truppen (læs: magtkampe) og især spansk presse har stilt spørgsmålstegn ved flere af Real Madrids pointtab denne sæson.
Men som ovenstående fortæller, så er der stadig alt at vinde for Real Madrid med Benitez i spidsen, foruden Copa del Rey naturligvis. Det er i foråret de vigtige pokaler vindes, og ligesom Real Madrid (måske) toppede en anelse for tidligt sidste sæson, kan man krydse fingre for, at timingen er anelse bedre i indeværende sæson.
Vi får de første svar i morgeneftermiddag mod La Real.
Sacristáns meget lidt formstærke mandskab gæster således mægtige Santiago Bernabéu onsdag eftermiddag, og der bliver formentlig mulighed for at få et lille gensyn med Real Madrid-floppet, Illarramendi. Real Sociedad kommer med et dugfrisk nederlag hjemme mod Villarreal i bagagen, men det skal man nødvendigvis ikke juble en helt masse over. Illarramendi og co. kan nemlig på deres bedste dage spille noget ganske underholdende foldbold og drille en mastodont, som Real Madrid vel sagtens er. Lidt ala Rayo Vallecano inden den lille juleferie i det spanske.
Men når det er sagt, så skal Real Madrid selvfølgelig vinde kampen med Bernabéu i ryggen - kræsne eller ej. Og det skal gerne gøres med manér; et statement om man vil. Benitez har da også - más o menos - alle mand klar til kamp; Carvajal og Ramos kommer til at se kampen fra tribunerne. Der er pres på Benitez, og det er at fovente, at spillerne viser "cojones" og giver Benitez en kærlig håndsrækning i form af tillidserklæring; Real Madrid kan ikke bruge spillere, der ikke ved, hvad Real Madrid i virkeligheden er.
Kampen vises på 6'eren og bliver fløjtet i gang kl. 16:00, ligesom viaplay naturligvis også er med hele vejen. Tilbage er der bare at sige: Juntos Podemos!
Real Madrids forventede startopstilling: Navas; Danilo, Varane, Pepe, Marcelo; Kroos/Casemiro, Modric; James, Bale, Ronaldo; Benzema.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Johnson
- Gæst
-
- Brylle
- Gæst
-
Jeg glæder mig til at høre hvorfor du tror det.Johnson skrev: Isco smutter formentlig fra os i dette transfervindue. Hvor er jeg dog træt af den inkompetente ledelse i Real Madrid
Brylle skrev:
Jeg glæder mig til at høre hvorfor du tror det.Johnson skrev: Isco smutter formentlig fra os i dette transfervindue. Hvor er jeg dog træt af den inkompetente ledelse i Real Madrid
Har også læst rygtet om, at Citys præsident er i Madrid for at forhandle. Om det er Isco der forhandles om, kan der vist kun gisnes om men det er bestemt ikke et dumt bud, når man kigger på det anspændte forhold der synes at være mellem Isco og Benitez. Jeg krydser fingre for det er noget andet det handler om.......
futbol.as.com/futbol/2015/12/30/primera/1451470179_051079.html
www.101greatgoals.com/blog/transfers/man...-to-sign-isco-sport/
www.manchestereveningnews.co.uk/sport/fo...rumour-isco-10662776
www.90min.com/posts/2831857-manchester-c...iscuss-isco-transfer
Neye skrev:
Brylle skrev:
Har også læst rygtet om, at Citys præsident er i Madrid for at forhandle. Om det er Isco der forhandles om, kan der vist kun gisnes om men det er bestemt ikke et dumt bud, når man kigger på det anspændte forhold der synes at være mellem Isco og Benitez. Jeg krydser fingre for det er noget andet det handler om.......
Jeg elsker, hvordan du altid linker til de mest troværdige kilder -_-
"Maybe they hate me because I'm too good."
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Fair play af Ronaldo.
Florentino Pérez
Hvad mener duPelle skrev:
Neye skrev:
Brylle skrev:
Jeg elsker, hvordan du altid linker til de mest troværdige kilder -_-
Sahinovic skrev: Endnu engang får vi et typisk Real Madrid straffespark, hold da kæft.
Fair play af Ronaldo.
Ja det stinker....
- Vellerbak09
- Forum begynder
-