Optakt: Nu starter sæsonen for alvor

10 år 7 måneder siden #37 af LasseRMD
3 point og videre... Som vi efterhånden har sagt en del gange, men hvor længe kan vi blive ved?

Der skal igen helt andre boller på suppen ude mod Valencia, ellers så bliver det Sevilla eller Villarreal kampene om igen.........

Hala Madrid!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #38 af asp3200
Tydeligt spillerne ikke gider løbe for benitez. Intet presspil og vi bliver domineret hjemme mod nummer 14.

Ingen fremskridt, tempo eller dominans = benitez effekten.

10 år 7 måneder siden #39 af Neye

LasseRMD skrev: Isco sidder i flyet til Manchester City :'(((((((((

eller som rygterne siger, så har han bedt om tid af City og springer først på flyet, når man i Real er sikker på Benitez bliver.

10 år 7 måneder siden #40 af Dios
4-2-4 og alligevel mener folk ikke det er offensivt nok? Jeg håber der blev piftet af James, og ikke af selve indskiftningen af Kovacic. Jeg kom til et punkt idag, hvor jeg har ændret fuldstændig mening. Benitez skal ud! Ikke fordi spillet på banen er intet sigende for mig. Konceptet og taktikken er sådan set til at se synes jeg. For dem af jer som ikke kan se det, så handler det om omstillinger og specielt løb i ryggen på forsvarspillerne, og helst inden vi har 3-4 sammenhængende afleveringer. Vi har 2 af verdens absolut bedste midtbanespillere, men spiller man fodbold udenom dem, så er de ikke meget værd. Til gengæld er de også forfærdelige defensive spillere, som de primært bliver brugt som.

Nej grunden til jeg mener Benitez skal ud er, fordi jeg ikke har respekt for en mand som går imod sine principper. Han ved hvad han vil ha, men har ikke nosser nok til at trumfe igennem. Han kan jo godt se, at vores midtbane ikke er eksisterende, og han kan jo godt se, at en 4-2-4 opstilling er vores død. Han bliver dog ved med det, og han freder Ronaldo og Bale, og prøver at retfærdiggøre en udskiftning af James ved at skifte Kovacic ind. Udskiftningen gav total mening, men den skulle have været kommet før kampen, eller efter 30 min. spil.
Det er tydeligt at han har tabt kampen i omklædningsrummet, og det går simpelthen ikke. Jeg vil til hver en tid forsvare Benitez i kampen om omklædningsrummet, fordi han er ny, og skal have en fair chance af spillerne. Spillerne har forelsket sig i en træner, som fandt sig i alt, og lod spillerne styrer showet imens han så passivt til ude på bænken.

Det er en forfærdelig tanke, at man skal sidde og håbe Real Madrid tabe før, at der sker noget drastigt. Jeg taler ikke om endnu en trænerfyring, for lige lidt hjælper det. Jeg snakker om at Perez nu må trække sig tilbage. 1 mesterskab ud af 6 mulige, hvis vi antager, at dette mesterskab er tabt, selvom jeg aldrig vil sælge det på forskud. Lige nu er det bare svært, at se det skal være anderledes. 2 store trofæer ud af 12 mulige er endda en god Perez statistik, og er total kendetegnet for en total inkompetent "fagmand". 4 trænere på 6 sæsoner, og jeg tør godt og løfte sløret for, at vi nok får en 5. træner inden sommer, hvis ikke 6 trænere, hvis Benitez allerede bliver fyret efter Valencia kampen, eller bare inden sommer, og der kommer en midlertidig træner.

Tak for denne gang drenge :) Det bliver et stort nej tak herfra. Godt nytår til jer alle!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD, Kiwes

10 år 7 måneder siden #41 af M_linding
Jeg er også - ligesom Dios - blevet tilhænger af at fyre Benitez.

Han er en fremragende træner. Men medier, tilskuere og spillerne har taberdømt ham fra dag 1, og det bliver der ikke lavet om på. Rafa har aldrig fået en reel chance, men det kommer heller ikke til at ske. Så han må ud. Eksempelvis så spiller James og Kroos som om, at de ikke gider.

Jeg har slet ikke lyst til at se Real Madrid spille pt (selvom jeg gør det). Der er jo ingen som arbejder for holdet eller klubben; så hvad er formålet egentlig med disse kampe? Nogle spillere er gået i strejke, imens andre kun liiige gør hvad der skal til.

Ja tak til en sportsdirektør, og en ny præsident, som kan se organisationen grundigt igennem. Og så må man jo lave nogle MUS-samtaler og klarlægge hvilke spillere der gider Real Madrid, og hvem der har misforstået et eller andet omkring deres jobbeskrivelse.

Beklager min pessimisme:) Men en sejr virker bare ligegyldig, når der er så mange der modarbejder hinanden i og omkring klubben.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, LasseRMD

10 år 7 måneder siden #42 af asp3200

Dios skrev: 4-2-4 og alligevel mener folk ikke det er offensivt nok? Jeg håber der blev piftet af James, og ikke af selve indskiftningen af Kovacic. Jeg kom til et punkt idag, hvor jeg har ændret fuldstændig mening. Benitez skal ud! Ikke fordi spillet på banen er intet sigende for mig. Konceptet og taktikken er sådan set til at se synes jeg. For dem af jer som ikke kan se det, så handler det om omstillinger og specielt løb i ryggen på forsvarspillerne, og helst inden vi har 3-4 sammenhængende afleveringer. Vi har 2 af verdens absolut bedste midtbanespillere, men spiller man fodbold udenom dem, så er de ikke meget værd. Til gengæld er de også forfærdelige defensive spillere, som de primært bliver brugt som.

Nej grunden til jeg mener Benitez skal ud er, fordi jeg ikke har respekt for en mand som går imod sine principper. Han ved hvad han vil ha, men har ikke nosser nok til at trumfe igennem. Han kan jo godt se, at vores midtbane ikke er eksisterende, og han kan jo godt se, at en 4-2-4 opstilling er vores død. Han bliver dog ved med det, og han freder Ronaldo og Bale, og prøver at retfærdiggøre en udskiftning af James ved at skifte Kovacic ind. Udskiftningen gav total mening, men den skulle have været kommet før kampen, eller efter 30 min. spil.
Det er tydeligt at han har tabt kampen i omklædningsrummet, og det går simpelthen ikke. Jeg vil til hver en tid forsvare Benitez i kampen om omklædningsrummet, fordi han er ny, og skal have en fair chance af spillerne. Spillerne har forelsket sig i en træner, som fandt sig i alt, og lod spillerne styrer showet imens han så passivt til ude på bænken.

Det er en forfærdelig tanke, at man skal sidde og håbe Real Madrid tabe før, at der sker noget drastigt. Jeg taler ikke om endnu en trænerfyring, for lige lidt hjælper det. Jeg snakker om at Perez nu må trække sig tilbage. 1 mesterskab ud af 6 mulige, hvis vi antager, at dette mesterskab er tabt, selvom jeg aldrig vil sælge det på forskud. Lige nu er det bare svært, at se det skal være anderledes. 2 store trofæer ud af 12 mulige er endda en god Perez statistik, og er total kendetegnet for en total inkompetent "fagmand". 4 trænere på 6 sæsoner, og jeg tør godt og løfte sløret for, at vi nok får en 5. træner inden sommer, hvis ikke 6 trænere, hvis Benitez allerede bliver fyret efter Valencia kampen, eller bare inden sommer, og der kommer en midlertidig træner.

Tak for denne gang drenge :) Det bliver et stort nej tak herfra. Godt nytår til jer alle!

Dejligt du endelig åbner øjnene og giver os andre ret mht Benitez.

10 år 7 måneder siden #43 af El_Juan
Er vi efterhånden ikke derude når, hvor det virkelig er ved at være lige en tand for ynkeligt? Sagen er den, at Rafas dage i Real Madrid er talte, så om Pérez vælger at fyre ham i morgen, om en måned eller efter sæsonen, er underordnet. Det kommer til at ske før eller siden. Lige nu er det bare patetisk at se på. Og det gælder ikke kun spillet på banen. Det gælder både spillet, spillerne, træneren, præsidenten, tilhængerne, medierne og så videre. Med andre ord: Rafa må gerne bare pakke sine ting og gå. Og helst... nu! Der skal mere end et mirakel til at redde Rafa, men det kommer ikke til at ske.

Hvis vi skal dvæle ved spillet på banen, så er det forfærdeligt. Der er ingen aggressivitet, ingen gejst, ingen attitude, ingen vilje, ikke-eksisterende presspil og balancen - den Carletto snakkede så meget om - eksisterer heller ikke. Det er muligt, at Pep kan få sit hold til at fungere i en 2-3-5 opstilling, men der er der i det mindste en idé bag. Det er der ikke her. Det er bare - dødt.

Endnu en konstatering af, at Pérez' model ikke fungerer. Jo, rent forretningsmæssig fungerer modellen (endda bedre end alle andre steder), men ren sportslig er den en katastrofe.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Dios, Steen, MMM, LasseRMD, Pelle, Fondo_Sur, Neye

10 år 7 måneder siden #44 af Dios

asp3200 skrev:

Dios skrev: 4-2-4 og alligevel mener folk ikke det er offensivt nok? Jeg håber der blev piftet af James, og ikke af selve indskiftningen af Kovacic. Jeg kom til et punkt idag, hvor jeg har ændret fuldstændig mening. Benitez skal ud! Ikke fordi spillet på banen er intet sigende for mig. Konceptet og taktikken er sådan set til at se synes jeg. For dem af jer som ikke kan se det, så handler det om omstillinger og specielt løb i ryggen på forsvarspillerne, og helst inden vi har 3-4 sammenhængende afleveringer. Vi har 2 af verdens absolut bedste midtbanespillere, men spiller man fodbold udenom dem, så er de ikke meget værd. Til gengæld er de også forfærdelige defensive spillere, som de primært bliver brugt som.

Det er lige akkurat det modsatte jeg gør. For jeg støtter stadig Benitez. Han er træneren, og hvis Ronaldo, James, Kroos, Ramos etc. vil ud på grund af ham, så ville jeg være villig til at sælge holdet. Jeg kunne forstå spilleropgøret med Mourinho, og specielt på grundlaget med, at Mourinho gik amok over Casillas og Ramos sagde "undskyld" til Barcelona holdet. Jeg kan bare ikke se hvad Benitez har gjort forkert. Det eneste jeg har hørt er, at Luna havde fået fortalt, at Benitez var en mand som gik op i detaljer, og gerne stoppede træningen i nogle minutter, for at finpudse hvad han mente var rigtig og forkert. Det var noget spillerne var rasende over ifølge Luna's kilder, for ingen skulle lære dem hvordan de skulle spille fodbold.

Hvad er det Benitez har gjort forkert? Nuvel, så har han mistet truppen, og det gjorde han nok allerede før første træning, men jeg er bare en mand som bakker om omkring retfærdighed, og det er noget Benitez aldrig har fået i Real Madrid.
Lad os sælge hele holdet, og starte fra bunden af, hvis det er det der skal til. Den revolution er nok bare nødvendig. Lad de spillere som vil kæmpe for Real Madrid blive, og dem som kæmper for deres eget image kæmpe for dem selv, og losse dem ud af klubben.

Så nej, jeg giver skam ikke dig og alle andre ret i, alt hvad i har sagt om Benitez. Stod det til mig, så ville jeg også rense godt ud i blandt Real Madrid fansene verden over haha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Chamartin, Sahinovic

10 år 7 måneder siden #45 af raul7=kongen

El_Juan skrev: Er vi efterhånden ikke derude når, hvor det virkelig er ved at være lige en tand for ynkeligt? Sagen er den, at Rafas dage i Real Madrid er talte, så om Pérez vælger at fyre ham i morgen, om en måned eller efter sæsonen, er underordnet. Det kommer til at ske før eller siden. Lige nu er det bare patetisk at se på. Og det gælder ikke kun spillet på banen. Det gælder både spillet, spillerne, træneren, præsidenten, tilhængerne, medierne og så videre. Med andre ord: Rafa må gerne bare pakke sine ting og gå. Og helst... nu! Der skal mere end et mirakel til at redde Rafa, men det kommer ikke til at ske.

Hvis vi skal dvæle ved spillet på banen, så er det forfærdeligt. Der er ingen aggressivitet, ingen gejst, ingen attitude, ingen vilje, ikke-eksisterende presspil og balancen - den Carletto snakkede så meget om - eksisterer heller ikke. Det er muligt, at Pep kan få sit hold til at fungere i en 2-3-5 opstilling, men der er der i det mindste en idé bag. Det er der ikke her. Det er bare - dødt.

Endnu en konstatering af, at Pérez' model ikke fungerer. Jo, rent forretningsmæssig fungerer modellen (endda bedre end alle andre steder), men ren sportslig er den en katastrofe.

Tak, tak og lige et ekstra TAK!

Hvor har du evigt ret. Der er bare det 'men' omkring Benitez(som i øvrigt har været færdig fra det øjeblik han blev ansat), at det vel er ligemeget om han er træner i en uge, en måned eller et år mere. For der er ingen afløser klar, ingen plan for det næste projekt eller noget i støbeskeen.

Og ligeså længe der ikke er noget overordnet projekt, så kan det være ligemeget om træneren hedder Benitez, Pellegrini, Mourinho, Ancelotti eller Pep Guardiola. For den sags skyld kunne Perez hyre Peter Graulund og denne ville have samme effekt som alle de andre. Det er fuldkommen hovedløst, at en klub som Real Madrid ikke arbejder imod én bestemt retning for, hvordan man ønsker at spille og ikke bare går fra træner til træner og forcerer slutrundeprofil på slutrundeprofil nedover vedkommende.

Ligesom dig savner jeg dog i den grad trods og karakter i spillertruppen. Uanset hvad træneren hedder, så savner man nogle cojones muy grandes og noget stolthed. Den er der ikke meget af, men det er ikke alene spillernes skyld, i sidste ende er det vel bare realiteterne efter en årrække med en rådden klubkultur.

Hvor er det bare svært at se, hvordan denne klub igen skal blive en konstant magtfaktor i international fodbold. Og det er altså ikke Benitez' skyld.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, El_Juan

10 år 7 måneder siden #46 af asp3200

Dios skrev:

asp3200 skrev:

Det er lige akkurat det modsatte jeg gør. For jeg støtter stadig Benitez. Han er træneren, og hvis Ronaldo, James, Kroos, Ramos etc. vil ud på grund af ham, så ville jeg være villig til at sælge holdet. Jeg kunne forstå spilleropgøret med Mourinho, og specielt på grundlaget med, at Mourinho gik amok over Casillas og Ramos sagde "undskyld" til Barcelona holdet. Jeg kan bare ikke se hvad Benitez har gjort forkert. Det eneste jeg har hørt er, at Luna havde fået fortalt, at Benitez var en mand som gik op i detaljer, og gerne stoppede træningen i nogle minutter, for at finpudse hvad han mente var rigtig og forkert. Det var noget spillerne var rasende over ifølge Luna's kilder, for ingen skulle lære dem hvordan de skulle spille fodbold.

Hvad er det Benitez har gjort forkert? Nuvel, så har han mistet truppen, og det gjorde han nok allerede før første træning, men jeg er bare en mand som bakker om omkring retfærdighed, og det er noget Benitez aldrig har fået i Real Madrid.
Lad os sælge hele holdet, og starte fra bunden af, hvis det er det der skal til. Den revolution er nok bare nødvendig. Lad de spillere som vil kæmpe for Real Madrid blive, og dem som kæmper for deres eget image kæmpe for dem selv, og losse dem ud af klubben.

Så nej, jeg giver skam ikke dig og alle andre ret i, alt hvad i har sagt om Benitez. Stod det til mig, så ville jeg også rense godt ud i blandt Real Madrid fansene verden over haha :D

Benitez er problemet, for han tør ikke tage bale ud eller lave noget drastisk. Ja, spillerne er nogle snotforkælede primadonnaer som kun tænker på næste løn, men så sælg dem og find andre.

Jeg forstår ikke hvorfor han endnu ikke kan se at man kan altså ikke spille med Ronaldo, Bale Benzema og James, det giver total splittelse på midtbanen. Så må de fire rotere. Lur mig om spillet ikke vil blive bedre.

Benitez har tabt holdet fra start af. Han savner nosser og burde have snakket med Perez allerede inden ansættelsen at det er alt for offensivt og dumt.

Men jeg er villig til at give ham sæsonen ud selvom det vil være en katastrofe og så må der sælges Bale, ronaldo,james,isco hvis de ikke makker ret. Der er sku mange andre ligeså gode spillere på markedet som vil arbejde for lønnen.

10 år 7 måneder siden #47 af El_Juan

raul7=kongen skrev: Tak, tak og lige et ekstra TAK!

Hvor har du evigt ret. Der er bare det 'men' omkring Benitez(som i øvrigt har været færdig fra det øjeblik han blev ansat), at det vel er ligemeget om han er træner i en uge, en måned eller et år mere. For der er ingen afløser klar, ingen plan for det næste projekt eller noget i støbeskeen.

Og ligeså længe der ikke er noget overordnet projekt, så kan det være ligemeget om træneren hedder Benitez, Pellegrini, Mourinho, Ancelotti eller Pep Guardiola. For den sags skyld kunne Perez hyre Peter Graulund og denne ville have samme effekt som alle de andre. Det er fuldkommen hovedløst, at en klub som Real Madrid ikke arbejder imod én bestemt retning for, hvordan man ønsker at spille og ikke bare går fra træner til træner og forcerer slutrundeprofil på slutrundeprofil nedover vedkommende.

Ligesom dig savner jeg dog i den grad trods og karakter i spillertruppen. Uanset hvad træneren hedder, så savner man nogle cojones muy grandes og noget stolthed. Den er der ikke meget af, men det er ikke alene spillernes skyld, i sidste ende er det vel bare realiteterne efter en årrække med en rådden klubkultur.

Hvor er det bare svært at se, hvordan denne klub igen skal blive en konstant magtfaktor i international fodbold. Og det er altså ikke Benitez' skyld.

Fuldstændig enig. Og nej, det er netop ikke ikke Rafas skyld. Han er bare en marionetdukke i et større spil, som så absolut ikke fungerer, fordi der ikke er nogen strategi når det kommer til det sportslige.

Det efterlader i øvrigt et meget interessant spørgsmål. Er det her begyndelsen på enden for Florentino Pérez? Som sagt, rent forretningsmæssigt fungerer "Galácticos"-konceptet, men det gør det ikke når det gælder det sportslige, og det er det vi ser konsekvenserne af. Igen; den manglende overordnede strategi.

Et eller andet sted har jeg faktisk lidt ondt af Rafa. Det er en hård skæbne han lider. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke, hvordan det skal komme til at gå Zidane. Det er så absolut ikke den bedste timing for ham, men hvornår er det nogensinde det? Jeg håber så inderligt på en solstrålehistorie. Jeg kan ikke se hvem der ellers skal tage over. Heller ikke til sommer. Mourinho er persona non grata hos stort set alle andre end Pérez og en lille flok Mourinhistas, og hvem er så tilbage? Allegri, Conte, Löw? Så skal det være fordi Pérez overrasker og følger en eventuel ny sportsdirektørs råd om at hente en mindre profileret træner som f.eks. Pochettino, Berizzo, Valverde, Marcelino, Sampaoli, Roger Schmidt eller Paulo Sousa. Lad mig også bare smide Unai Emery og Paco Jemez ned i hatten, nu det er... Ak, Klopps brede smil ville have pyntet...

Jeg håber og tror på det bedste i 2016, selv om det ikke ser specielt lyst ud lige nu.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 år 7 måneder siden #48 af FranciscoISCO

asp3200 skrev: Benitez har tabt holdet fra start af. Han savner nosser og burde have snakket med Perez allerede inden ansættelsen at det er alt for offensivt og dumt.

Benitez har tabt holdet fra start af, ja. Benitez er problemet? Nej, bestemt ikke. Det kan ikke være Benitez-effekten vi lider under lige nu, da den jo, som de fleste er enige i, inklusivt dig selv, aldrig har fået chancen for at vinde indpas.

Det er som sådan heller ikke spillernes dårlige attitude, vi lider under lige nu... Udfra en overfladisk anskuelse så jo, det er det, men grundlæggende er det en helt tredje effekt, vi lider under. Nemlig Perez-effekten. Hvordan kan det overraske folk, at trænerens autoritet overfor et omklædningsrum, som efterhånden har vendt sig til, at udløbsdatoen på en Real Madrid-træner er lige så langsigtet, som en gratis mælk i Netto, på forhånd er svag?

Spillerne mangler professionalisme, ja, og Benitez mangler nosser. Det er dejligt overskueligt at behandle disse problemer, og på den måde kan man jo få lidt afløb for de værste frustrationer. Men behandlingen af disse problemer, er altså ikke andet end symptom behandling. Hvis vi skal behandle det egentlige problem, så kræves der desværre et noget dybere spadestik.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum