Slut på 2015 med sejr

10 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Rafa Benítez stod her til eftermiddag i spidsen for sin 24. skæbnekamp, da Real Madrid hjemme tog imod Real Sociedad i årets sidste kamp.

Kampen blev vundet med 3-1, men man sidder tilbage med lidt blandede følelser, for konklusionen er nok at Real Madrid igen måtte have fat i dommerens adresse for at kunne sende ham et venligt nytårskort for nogle tvivlsomme kendelser, som gik Real Madrids vej og så gjorde det ikke opgaven lettere for baskerne, at de allerede i første halvleg blev tvunget til to udskiftninger.

Men hvordan havde konklusionen været, hvis Real Madrid havde haft fordums træfsikkerhed og havde omsat de 4 gigantchancer, som man tilspillede sig i kampens første 8 (!) minutter?

For det er nemlig et faktum, at Real Madrid igen vadede i chancer og med allerstørste lethed kunne have fjernet enhver tvivl om udfaldet, men i stedet kom man til at løbe mange forgæves meter mod et heroisk fightende Sociedad-hold.

Cristiano Ronaldo var den store synder i første halvleg, hvor han først brændte en kæmpe chance helt fri foran mål i kampens start og efter 24 minutter fik han og Real Madrid foræret et straffespark, da Benzema dejsede om i feltet. Det plejer at være barnemad for Cristiano Ronaldo at omsætte den slags til mål, men dagens første forsøg fra 11 meter-pletten blev høvlet ud blandt de tilhængere, som ikke har ham på julekort-listen og straks kvitterede med hån mod portugiseren.

Tre minutter før pausen fik Cristiano Ronaldo dog en ny chance over for banens bedste, Rulli, og denne gang svigtede han ikke og dermed kunne Real Madrid gå til pausen efter en halvleg, hvor Gareth Bale var klart bedst.

Lige inden pausefløjtet var Bruma blevet indskiftet for Real Sociedad, da evigt uheldige Canales kom til skade med sit ben. Den lille portugiser har brugt juledagene på at fortælle spansk presse, at Real Sociedad skal være et springbræt til en af de store klubber i spansk fodbold. Den slags udtalelser skal helst følges op af præstationer på banen og der var da også kun gået et par minutter, før han modtog bolden lige inden for straffesparksfeltet og genialt smækkede den op i krydset, mens Keylor Navas kunne se chanceløst til.

Det var bestemt ikke den start, som Real Madrid og Rafa Benítez havde ønsket sig på anden halvleg og nervøsiteten forplantede sig til spillet på banen, hvor Real Sociedad fik mere og mere plads på midtbanen. Det fik Rafa Benítez til at reagere ved at pille en næsten usynlig James Rodríguez ud, hvilket ikke behagede publikum alverden, men ind i mellem kan en defensiv indskiftning betyde en masse for det offensive og selv om det kun til dels lykkedes i dag, så gik der ikke længe før Cristiano Ronaldo viste sine kvaliteter, da han drejede rundt og sparkede bolden ind bag Rulli, som for en gangs skyld var chanceløs.

Det gav ro til indskiftningen af Lucas Vásquez, som fik en sjælden chance til at vise sine kvaliteter og han kvitterede i slutminutterne med at lukke og slukke 2015 med sin scoring til 3-1.

Real Madrid indleder 2016 med en svær udekamp mod Valencia og det vil være en gevaldig hjælp, hvis Real Madrids spillere dropper champagnen og i stedet prøver en "udnyt-chancerne"-eleksir.

Kampfakta:

Real Madrid - Real Sociedad 3-1 (1-0)

1-0 Cristiano Ronaldo (42., str.)

1-1 Bruma (48.)

2-1 Cristiano Ronaldo (68.)

3-1 Lucas Vázquez (88.)

Tilskuere: 70.000

Dommer: González González.

Gule kort: Pepe, Nacho (Real Madrid), Carlos Martínez, Yuri (Real Sociedad)

Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Keylor Navas, Danilo, Pepe, Nacho, Marcelo, Kroos, Modric (Casemiro, 88. min.), James (Kovacic, 59. min), Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema (Lucas Vázquez (76. min.).

Kampens spiller: Gareth Bale. Chanceskabende og med masser af hurtighed på fløjen. Præcis som han skal spille.

Kampens badebold: Danilo. Han virker fortsat som lidt af et fremmedlegeme på holdet og træffer ind i mellem nogle mærkværdige beslutninger.

Kampens detalje: Der skal nok være dem, som opfinder at det er Rafa Benítez´ skyld, men hvor kunne det dog være befriende at se tidligere tiders træfsikkerhed fra de forreste i almindelighed og Cristiano Ronaldo i særdeleshed.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #2 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Slut på 2015 med sejr
Det er jo den samme gamle sang, vi har hørt i månedsvis. 4-2-4. Ingen midtbane…

Det bliver ved med at frustrere mig at se James nede på den venstre centrale midtbane. Han har ikke på et eneste tidspunkt været toneangivende fra den position, men hver gang han får mulighed for at være i højre side og trække ind i banen og kunne influere spillet på den sidste tredjedel, stråler han.

Noget andet der må pointeres, er endnu engang Bales position. Det er pinslen der aldrig vil ende. Samtlige gode aktioner der kommer fra ham, kommer fra venstre side, men alligevel er han der kun en brøkdel af tiden. Jeg forstår det simpelthen ikke. Men det lader ikke til at det bliver anderledes så længe både han og Ronaldo er i klubben.

I forhold til den manglende midtbane, var det igen i dag tydeligt at alt bliver pålagt Modric. Der er nærmest ikke noget, han IKKE skal gøre på banen. Jo, redde bolde på stregen og afslutte angreb... Situationen der sagde det hele i dag, var engang inden for de sidste 10 minutter hvor Rulli havde bolden. Modric råbte og gestikulerede at en eller anden skulle presse målmanden og få ham til at sparke den langt. Kort tid efter måtte han dog, endnu engang, sande at ingen havde tænkt sig at gøre det nødvendige, og i stedet var det ham der lagde det pres på målmanden, så han ganske rigtigt sparkede den langt. Men ikke nok med det, så var Modric også den første mand der påbegyndte presset og jagten på andenbolden, selvom både Bale, Ronaldo og Lucas Vazquez var mellem ham og bolden da den blev sparket langt.

Han skal simpelthen gøre alt og skal ene mand stå for sammenhængen på holdet. Det er jo fuldstændig grotesk og på ingen som helst måde holdbart. Dérfor har han også endt med at se mindre heldig ud på det seneste.

Det mest problematiske ved kampen var dog viljen og indstillingen. Jeg mener ikke tidligere at have kunne spore reelle attitudeproblemer inde på banen og har ikke ville hoppe på den vogn, men i dag var det umanerlig sløjt fra første til sidste fløjt. Dét er virkelig alarmerende.

Men som flere også er inde på, så er det jo ikke Benitez, der er det altoverskyggende problem. Det er, som altid, politik der står i vejen.

Som Dios også skriver i den anden tråd, så er Benitez jo ikke dum. Han kan jo udmærket godt at se at det ikke fungerer uden en midtbane og med de spillertyper på banen samtidigt. Jeg nægter simpelthen at tro andet. Og det mest sigende i alt det her, er jo at Benitez almindeligvis er kendt for at være utrolig stædig og intet problem har med at træde nogen over tæerne for at gøre hvad han mener er nødvendigt. Det siger uhyggeligt meget om presset fra udefrakommende elementer. Både presse, fans, trup og mest af alt ledelse.

Det er sandt for dyden noget af et cirkus det her... På samtlige parametre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, FranciscoISCO

10 år 7 måneder siden #3 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Slut på 2015 med sejr
Jeg synes godt nok, at James var kampens badebold. Det var voldsomt frustrerende at se ham i dag, idet det nærmest virkede som om, at han ikke gad at være med. Han gik rundt, tog stort set ingen defensive løb og bidrog næsten kun med et par indlæg, hvoraf en del var dårlige.

10 år 7 måneder siden #4 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Slut på 2015 med sejr
Jeg kan ikke forstå, hvordan Modríc bliver ved med at gå fri fra fans og debattørerne herinde. Manden er så langt under niveau efterhånden, at det er utilgiveligt. Den måde, han dominerede midtbanen på sidste sæson, ser vi overhovedet ikke i øjeblikket. Så kan i give formationen skylden eller whatever - men man er simpelthen blind, hvis man ikke ser det dalende niveau hos ham.
Forleden koster han målet i 1-0 mod Villareal. Han er sløset, laver den ene fejlaflevering efter den anden, han er decideret håbløs defensivt, fordi han simpelthen er for doven til at presse modstanderen, hvilket efterlader oceaner af plads mellem forsvar og midtbane.

Modríc er ganske enkelt fænomenal, men for pokker hvor spiller han dårligt for tiden, og det har han gjort længe!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

10 år 7 måneder siden #5 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Slut på 2015 med sejr

Pelle skrev: Jeg kan ikke forstå, hvordan Modríc bliver ved med at gå fri fra fans og debattørerne herinde. Manden er så langt under niveau efterhånden, at det er utilgiveligt. Den måde, han dominerede midtbanen på sidste sæson, ser vi overhovedet ikke i øjeblikket. Så kan i give formationen skylden eller whatever - men man er simpelthen blind, hvis man ikke ser det dalende niveau hos ham.
Forleden koster han målet i 1-0 mod Villareal. Han er sløset, laver den ene fejlaflevering efter den anden, han er decideret håbløs defensivt, fordi han simpelthen er for doven til at presse modstanderen, hvilket efterlader oceaner af plads mellem forsvar og midtbane.

Modríc er ganske enkelt fænomenal, men for pokker hvor spiller han dårligt for tiden, og det har han gjort længe!

Jeg giver formationen skylden, som du er inde på. 4-2-4 vil aldrig nogensinde gavne en midtbanespiller, og så er det ligemeget hvor dygtig han ellers er eller har været.

Er dog enig i at han kan virke sløset, men det har jo været en tendens hos samtlige Real-spillere i denne sæson. Vores angribere brænder jo også chancer på det skammeligste, og vores forsvar træffer forkerte beslutninger i hver kamp!

10 år 7 måneder siden #6 af Pelle

LasseRMD skrev:

Pelle skrev: Jeg kan ikke forstå, hvordan Modríc bliver ved med at gå fri fra fans og debattørerne herinde. Manden er så langt under niveau efterhånden, at det er utilgiveligt. Den måde, han dominerede midtbanen på sidste sæson, ser vi overhovedet ikke i øjeblikket. Så kan i give formationen skylden eller whatever - men man er simpelthen blind, hvis man ikke ser det dalende niveau hos ham.

Jeg giver formationen skylden, som du er inde på. 4-2-4 vil aldrig nogensinde gavne en midtbanespiller, og så er det ligemeget hvor dygtig han ellers er eller har været.

Er dog enig i at han kan virke sløset, men det har jo været en tendens hos samtlige Real-spillere i denne sæson. Vores angribere brænder jo også chancer på det skammeligste, og vores forsvar træffer forkerte beslutninger i hver kamp!

Og det er så dét, jeg ikke forstår. Såvidt jeg husker stod Modríc også bare og kiggede fodbold, da Iniesta scorede. Hvorfor er det, at han pludselig er fritaget defensive pligter under Benitez? En ting er sikkert - det er ikke med Benitez' gode vilje.
Fejlafleveringer, langsommelighed i både tanke og handling, mærkelige dribleture rundt foran feltet, der fører til mål osv. osv. Ingen af disse ting har noget med formationen at gøre, det er altså den individuelle spiller, der skal oppe sit spil.

10 år 7 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Slut på 2015 med sejr

Er det ikke netop problemet? Du er ligeglad med hvorfor Modric underpræstere. Du vil bare fremhæve at han underpræstere. Alle underpræstere, men at sige Modric er doven og ikke gider at presse modstanderen er jo håbløst. Undskyld mig, men vi spiller med 2 centrale midtbanespillere som begge har deres forcer offensivt. Alene der er i de rent faktisk undskyldt, hvis du spørger mig. Modric og Kroos skal arbejde for 5 mennesker. Hvad havde man regnet med? Det er jo urealistisk, at tro de kan få holdet til at fungere. Nu har jeg alle dage selv været central midtbanespiller, og jeg har hørt den så mange gange. De ligger i maskinerummet, men de er mennesker ikke maskiner. Selvfølgelig magter de ikke opgaven, når man spiller 4-2-4 hvor vores 2 backs er offensive, og 4 forreste stort set aldrig kommer med tilbage.

Prøv at se målet fra 34 sekunder af. Om Modric laver en fejl med sin retningsbestemte tæmning ved jeg ikke, men lad os sige han ikke gjorde. Der går lige akkurat 1 sekund før Modric rammer bolden, og Villarreal spilleren takler ham. Hvor skulle han spille den hen? Den sikre er at sparke den ud, men nu er vi Real Madrid og ikke Fremad Amager. Det er nemt og sige nu, at alle andre løsninger havde været bedre, da Modric beslutning ender ud i mål, men hvad skal han dog gøre med bolden?
Man må aldrig miste bolden centralt siger man, men nogle gange må man også bare tage hatten af for modstanderne. Det er sjældent man ser et så flot presspil, som Villarreal spillede med i hele 1. halvleg. Det var jo bare et spørgsmål om tid før Villarreal fik scoret. Modric kunne have spillet bolden til alle spillere man kunne se, men så ville de bare stå med lorten.

Det er helt rigtigt, at Modric' spil er meget dalende, men grunden til kritikken udebliver for mit vedkommende er, at jeg godt kan lide at være mere nuanceret med min kritik af spillerne. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det er skide hamrende svært at fungere optimalt, når man er alene om alting. Det tæller nok også ind, at jeg alle dage har spillet samme plads, så jeg kender til situationerne.

Min kritik af hver enkelt spiller kommer når jeg ikke kan se holdet som problemet, men spillerne. Her er Bale et perfekt eksempel, og faktisk også Danilo, selvom han selvfølgelig skal have tid til at komme på plads.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, LasseRMD

10 år 7 måneder siden #8 af Pelle

Dios skrev:

Er det ikke netop problemet? Du er ligeglad med hvorfor Modric underpræstere. Du vil bare fremhæve at han underpræstere. Alle underpræstere, men at sige Modric er doven og ikke gider at presse modstanderen er jo håbløst. Undskyld mig, men vi spiller med 2 centrale midtbanespillere som begge har deres forcer offensivt. Alene der er i de rent faktisk undskyldt, hvis du spørger mig. Modric og Kroos skal arbejde for 5 mennesker. Hvad havde man regnet med? Det er jo urealistisk, at tro de kan få holdet til at fungere. Nu har jeg alle dage selv været central midtbanespiller, og jeg har hørt den så mange gange. De ligger i maskinerummet, men de er mennesker ikke maskiner. Selvfølgelig magter de ikke opgaven, når man spiller 4-2-4 hvor vores 2 backs er offensive, og 4 forreste stort set aldrig kommer med tilbage.

Prøv at se målet fra 34 sekunder af. Om Modric laver en fejl med sin retningsbestemte tæmning ved jeg ikke, men lad os sige han ikke gjorde. Der går lige akkurat 1 sekund før Modric rammer bolden, og Villarreal spilleren takler ham. Hvor skulle han spille den hen? Den sikre er at sparke den ud, men nu er vi Real Madrid og ikke Fremad Amager. Det er nemt og sige nu, at alle andre løsninger havde været bedre, da Modric beslutning ender ud i mål, men hvad skal han dog gøre med bolden?
Man må aldrig miste bolden centralt siger man, men nogle gange må man også bare tage hatten af for modstanderne. Det er sjældent man ser et så flot presspil, som Villarreal spillede med i hele 1. halvleg. Det var jo bare et spørgsmål om tid før Villarreal fik scoret. Modric kunne have spillet bolden til alle spillere man kunne se, men så ville de bare stå med lorten.

Det er helt rigtigt, at Modric' spil er meget dalende, men grunden til kritikken udebliver for mit vedkommende er, at jeg godt kan lide at være mere nuanceret med min kritik af spillerne. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det er skide hamrende svært at fungere optimalt, når man er alene om alting. Det tæller nok også ind, at jeg alle dage har spillet samme plads, så jeg kender til situationerne.

Min kritik af hver enkelt spiller kommer når jeg ikke kan se holdet som problemet, men spillerne. Her er Bale et perfekt eksempel, og faktisk også Danilo, selvom han selvfølgelig skal have tid til at komme på plads.

Årh jamen Dios, du er det mest perfekte menneske i verden, og alle andre tager altid fejl. Sorry - men det er det samme mundlort om og om igen. Du har naturligvis spillet Modric' position, så du ved alt om, hvor hårdt han kan have det. Så stop dog. For Guds - og din egen - skyld, vær sød at stoppe.
Jeg ved godt, at du har tid og overskud til at sidde og skrive hele romaner herinde og debattere med alle folk om alt og intet, men jeg magter simpelthen ikke at bruge min aften på endnu en langtrukken og ligegyldig diskussion med dig, for du kan aldrig finde ud af at give andre ret. Det burde du virkelig prøve at blive bedre til.

Hvis vi absolut skal diskutere den scoring, så kan Modric bare smide læderet ad helvede til, hvilket du - hvis du vitterligt nogensinde har spillet fodbold på fornuftigt niveau - naturligvis ville vide er noget af det første, man lærer. Er du i problemer, så hak til lorten.

En ting er ag Benitez på magisk vis har formået at udradere hele vores midtbane. Men der er MASSER af situationer, hvor Modric står foran vores fire-back kæde og stadig laver et mildest talt elendigt pres. Manden er måske ikke defensivt fantastisk, men at presse en modspiller er sgu noget, alle kan!

Jeg afventer din nye roman i spænding - du skal bare ikke sætte næsen op efter et svar.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 7 måneder siden #9 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Slut på 2015 med sejr
Det er nu lidt sjovt at det først er gået op for flere brugere herinde at der absolut ingen respekt for Benítez er, han er jo ikke eksisterende for de fleste spillere. Jeg tog det frem for cirka en måned siden, men her mente folk at jeg så spøgelser og at man ikke kan komme med disse gisninger på baggrund af det der sker på banen, folk forventer at der kommer en officiel meddelse inden på klubbens hjemmeside hvor der direkte står - spillerene er ikke tilfredse med Benítez og de ser ham gerne gerne fyret omgående - og selv her ville de fleste brugere nok mene at det jo selvfølgelig ikke passer.

Det er altså ikke sundt for en klub når man har spillere som Ramos, Ronaldo og James som tydeligvis tror de er over klubben. De her spillere har tydeligvis brug for et spark i røven før klubben nogensinde kan blive succesfuld. Et godt eksempel er Alex Ferguson, han kylede David Beckham og Keane ud fordi de netop troede at de havde medbestemmelse i managerens arbejde og det var ikke ligefrem reserve spillere - så jo det kan godt lade sig gøre at sparke ''vigtige'' spillere ud.

EDIT: Iøvrigt så forstår jeg heller ikke noget af kampens badebold? Danilo spillede faktisk en ok kamp og var med i en del offensive aktioner, god til at ødelægge noget af Real Sociedads spil op ad banen og havde et par fine gennembrud, men det er som om at folk konstant køre på ham fordi han har haft en elendig start, men han er faktisk blevet bedre, så stop nu med at dømme ham på forhånd. Hvis vi endeligt skulle finde en kampens badebold, så er der da ingen tvivl om at den må falde på Mr. slutprodukt+lønforhøjelse James. Han spillede jo som en hovedløs flue, og når der ikke er meget slutprodukt i ham i en kamp, så er han jo decideret elendig, hvilket han har været i en stribe kampe nu.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 7 måneder siden #10 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Slut på 2015 med sejr

Sorry, men hvis dit indlæg er en reaktion på Jakens', så er det jo simpelthen bare svært at tage seriøst...

Når man kommer med en forklaring på, at en spiller er dalet i niveau, så kan man jo ikke samtidig være blind overfor, at en spiller er dalet i niveau... Hvis man derimod udelukkende er i stand til at konstaterer, at en spiller underpræsterer, ja så kan man have optiske problemer.

Der er ingen herinde, som er blinde, dog findes der en masse snæversynede brugere på dette forum.

Altid Real Madrid.

10 år 7 måneder siden #11 af Pelle

FranciscoISCO skrev:

Sorry, men hvis dit indlæg er en reaktion på Jakens', så er det jo simpelthen bare svært at tage seriøst...

Når man kommer med en forklaring på, at en spiller er dalet i niveau, så kan man jo ikke samtidig være blind overfor, at en spiller er dalet i niveau... Hvis man derimod udelukkende er i stand til at konstaterer, at en spiller underpræsterer, ja så kan man have optiske problemer.

Der er ingen herinde, som er blinde, dog findes der en masse snæversynede brugere på dette forum.

Hvad ævler du da om? Mit indæg havde intet med Jakens at gøre.. Læs dog venligst dit eget indlæg igennem igen, for det giver nada mening :-)

Hvis du vitterlig vil diskutere betydningen af "dalet i niveau" eller "underpræsterer" - så held og lykke. Det er bare ord og bogstaver, jeg mener ikke, det er noget, man behøver gå videre i dybden med...

10 år 7 måneder siden #12 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Slut på 2015 med sejr

Pelle skrev:

FranciscoISCO skrev:

Hvad ævler du da om? Mit indæg havde intet med Jakens at gøre.. Læs dog venligst dit eget indlæg igennem igen, for det giver nada mening :-)

Hvis du vitterlig vil diskutere betydningen af "dalet i niveau" eller "underpræsterer" - så held og lykke. Det er bare ord og bogstaver, jeg mener ikke, det er noget, man behøver gå videre i dybden med...

Det er i bedste fald et uheldigt sammentraf for dig, at du poster et indlæg, som kritiser folk for ikke at kunne se, at Modric er dalet i niveau, under en time efter et andet indlæg, som forklarer, hvorfor Modric er dalet i niveau. For mig ser det ud som om, at du anser folks forklaringer, i den her sammenhæng, som værende undskyldninger. Grænsen mellem de to kan ganske vist virke hårdfin, men ikke desto mindre eksisterer den altså - sammenhængen mellem Modric' håbløse præstationer, og den håbløse møde han spilles på, er ganske betydelig, går man i dybden med denne problemstilling, så har du en forklaring på spillerens underpræsteren.

Altid Real Madrid.

Leveret af Kunena Forum