Benítez: Vi skal spille med større intensitet

10 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Rafa Benítez mødte i dag spansk presse forud for morgendagens vitale opgør mod hans tidligere klub, Valencia.

Her blev han spurgt ind til følgende emner:

Er du tilfreds med attituden hos spillerne?

- Jeg vil ikke nævne nogen navne. Min fornemmelse som Madridista er, at holdet mangler kontinuitet i nogle faser. De idoler, som Estadio Santiago Bernabéu har hyldet er Di Stéfano, Juanito, Camacho, Pirri...fuldblods-spillere. Og vi mangler kontinuitet i visse øjeblikke. Vi gør ting, som ikke bliver værdsat nok, for vi er fortsat med i La Liga og i Champions League. Jeg er sikker på, at vi vil gøre det godt på Mestalla.

Manglen på sammenhæng på holdet:

- Det er ikke et spørgsmål om benene, for hvis vi kan spille en god anden halvleg mod Villarreal, så er det ikke benene. Det er et spørgsmål om mentalitet, om holdets karakteristika, fordi vi er offensive og har behov for at have bolden. Og når vi ikke har bolden, så lider vi. Vi behøver Ancelottis berømte ord, balance. Når vi har været i problemer, har vi manglet mentalitet. Spillerne er bevidste om, at vi nogen gange ikke har kontrol over kampen, men vi vil give os 100%.

Valencia:

- Jeg henholder mig til udekampene mod Atlético Madrid, første halvleg, Eibar.........Også duellen mod Paris SG, som den største eksponent. Vi er nødt til at have kapacitet til at reagere, hvilket vi har manglet i nogen øjeblikke. Kampen mod Valencia er meget svær og følelsesladet for mig. Sidste sæson havde Real Madrid det svært på den bane. Som godt opdraget er jeg taknemmelig og jeg vil gerne takke Valencia, byen og tilhængerne. Valencia som hold har drømme, er ungt og vil have stor motivation mod Real Madrid. Hvis vi spiller med intensitet, vil det hjælpe os til at vinde.

Intensitet:

- Intensiteten er ikke kun en defensive fase, men offensive. At erobre bolden hurtigt, på en aggressiv måde er intensitet. Angribe hurtigt er intensitet. Når vi indleder en kamp godt, scorer mål og fortsætter er intensitet. Den anden dag bar Cristiano Ronaldo holdet på sine skuldre og så formåede vi at holde kontrollen efter 2-1. At angribe hurtigt og have en velkontrolleret aggressivitet er intensitet.

James:

- Vi snakker om et privat tema. James er en god dreng, seriøs og han har givet os de nødvendige informationer. Det er et privat tema og vi må afvente det.

Endnu en match-ball?

- Jeg har fuld tiltro og tænker ikke på fiasko. Jeg tror, at vi vil gøre det godt og vi vil forsøge at spille en kamp, som tillader os de tre points. Jeg er kommet til Real Madrid med erfaring, mange titler og er ansat af en præsident, som har et projekt. Man skal have tålmodighed og forvente at vinde kampene for at nå målene. Jeg har tiltro og jeg forventer at vi vinder og at I stiller mig disse spørgsmål....men i de første 2-3 år.

Isco:

- Når man snakker om spillere, så er det sådan, at når nogen spiller, så kan andre ikke gøre det. Når jeg udelader nogen, spørger I mig altid hvorfor vedkommende ikke spiller. I går snakkede jeg med ham, fordi han træner rigtig godt.

Hvad kan du godt lide ved en spiller:

- Som træner søger jeg altid kvalitet. Men kvalitet er ikke kun at dominere bolden, men at vælge det bedste i hver situation. Nogen gange er det at træde et skridt tilbage, ændre spillet, køle hovedet....Kvalitets-spillerne har opofrelse, intensitet og forstår at vælge rigtigt hver gang.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #2 af Dios
Og Benitez gør det igen. Han er jo vitterligt klar over problemerne, og nævner de fleste problemer med spillet og spillerne.
Hvordan er det så muligt, at han stiller op uden en midtbane? Jeg nægter simpelthen og tro på, at Benitez trods hans rigtige observationer, som dette interview indikere, alligevel ser bort fra det i kampene!
Der er jo ingen balance med BBC og James, når ingen af dem bidrager til holdet. Faktisk er Ronaldo den mand som knokler hårdest af de 4 sådan som jer ser det. Benzema gør det også fint nok, men Bale og James er total ude at skide.

Så er der måske nogle som mener, at Benitez skal fyres, fordi spillerne ikke respektere ham. Jeg er bare stikmodsat! Hvis spillerne har et problem, og problemet ikke er Mourinho truende, så er det ud! Det er ikke træneren som skal vinde spillernes respekt. Det er spillerne som fra dag 1 af bare skal respektere træneren, og kærligheden for Ancelotti bager tydeligvis stadig nag hos nogle spillere, og kan de ikke indordne sig, så er det ud.
Det er jo tydeligt og se, at James har fået storhedsvanvid. Uprofessionel opførsel hele vejen igennem, og så meget gerne et oprør imod ham inden længe. Forhåbentlig sker det allerede i aften, hvor han bliver bænket.
Hans spil på banen er jo alligevel dødt, men hans attitude derimod er total uacceptabel.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 6 måneder siden #3 af MatiasP

Dios skrev: Og Benitez gør det igen. Han er jo vitterligt klar over problemerne, og nævner de fleste problemer med spillet og spillerne.
Hvordan er det så muligt, at han stiller op uden en midtbane? Jeg nægter simpelthen og tro på, at Benitez trods hans rigtige observationer, som dette interview indikere, alligevel ser bort fra det i kampene!
Der er jo ingen balance med BBC og James, når ingen af dem bidrager til holdet. Faktisk er Ronaldo den mand som knokler hårdest af de 4 sådan som jer ser det. Benzema gør det også fint nok, men Bale og James er total ude at skide.

Det er sjovt som man ser alting forkert, for mig ser det ikke ud til at ingen af dem laver noget. Problemet med dem alle er deres måde at tænke forsvar på, de løber op og dækker modstanderen af, men sjældent den rigtige vej. De dækker ham ikke væk fra den bedste spilmulighed, men derimod åbner de op for den. Derefter glemmer de at holde øje, så når han har spillet bliver de stående og kigger. Så flytter modstanderen sig i en ny god position og kan blive spillet og vore spillere skal igen først flytte sig henimod ham. Derfor bliver det så uendelig nemt at spille sig forbi os. BBC+James vil, for det meste, gerne lægge det første pres med formår simpelthen ikke at tænke defensivt på hvordan man lægger det første pres og bibeholder det så man tvinger modstanderen til at spille tilbage.

Hvis jeg var Benitez ville jeg klart laver noget simpelt, men effekt forsvarstræning så de lærte det. Fordi de ville skulle løbe færre meter og være meget mere effektive, de vil de helt sikkert være glade for selv også, men af en eller anden grund fatter de det ikke og det kan virkelig frustrerer mig. Det er noget af det samme jeg lærte mine spillere da jeg var træner og det ændrede total vores måde vinde kampene på henover et år. Så kan de her professionelle vel også lære det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 6 måneder siden #4 af Pelle

MatiasP skrev:

Dios skrev: Og Benitez gør det igen. Han er jo vitterligt klar over problemerne, og nævner de fleste problemer med spillet og spillerne.

Det er sjovt som man ser alting forkert, for mig ser det ikke ud til at ingen af dem laver noget. Problemet med dem alle er deres måde at tænke forsvar på, de løber op og dækker modstanderen af, men sjældent den rigtige vej. De dækker ham ikke væk fra den bedste spilmulighed, men derimod åbner de op for den. Derefter glemmer de at holde øje, så når han har spillet bliver de stående og kigger. Så flytter modstanderen sig i en ny god position og kan blive spillet og vore spillere skal igen først flytte sig henimod ham. Derfor bliver det så uendelig nemt at spille sig forbi os. BBC+James vil, for det meste, gerne lægge det første pres med formår simpelthen ikke at tænke defensivt på hvordan man lægger det første pres og bibeholder det så man tvinger modstanderen til at spille tilbage.

Hvis jeg var Benitez ville jeg klart laver noget simpelt, men effekt forsvarstræning så de lærte det. Fordi de ville skulle løbe færre meter og være meget mere effektive, de vil de helt sikkert være glade for selv også, men af en eller anden grund fatter de det ikke og det kan virkelig frustrerer mig. Det er noget af det samme jeg lærte mine spillere da jeg var træner og det ændrede total vores måde vinde kampene på henover et år. Så kan de her professionelle vel også lære det.

Jamen vi skal jo ikke længere end til Catalonien for at se, hvordan sådan et pres skal laves. Suarez presser stort set altid boldholderen, mens Messi og Neymar dækker nærmeste mand. Herefter skubber hele holdet op og efterlader boldholder uden chance for at spille en mand ved fødderne, hvilket som regel betyder, at denne blot losser bolden direkte op i hovedet på Pique, som så kan sætte igang derfra. Jeg kan vitterligt ikke forstå, hvorfor vi ikke kan gøre noget af det samme. Jeg ved, at det er en svær øvelse, som Barca mestrer og får til at se let ud. Men det er effektivt, og det betyder, at Barcas vaklende forsvar sjældnere ser dårligere ud end vores. Ganske enkelt fordi bolden ikke er nede i deres område særligt ofte.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #5 af Sahinovic
At man i næsten hver kamp skal ud og forlange større intensitet af spillerne, er jo decideret til grin og fortæller meget om vores håbløse trup. Selv hvis vi skulle gå hen og få en sejr mod Gary Neville (lol!) og co. så ved vi jo godt hvad det i sidste ende ender med, derfor virker det hele super nytteløst ud, for mig ihvertfald.

La Liga er tabt, jeg regner ikke med at vi når langt i Champions League og Benítez bliver højst sandsynligt fyret til sommer - repeat med en ny træner.

Florentino Pérez

10 år 6 måneder siden #6 af Dios

MatiasP skrev:

Jeg er helt enig. Nu mente jeg bare ikke, at nogen af dem lavede bare et nogenlunde fornuftigt defensivt stykke arbejde. Benzema er fin til altid at lægge det første pres, om end det oftest ser sløvt ud. Han prøver, men der skal meget mere disciplin ind, hvis det overhovedet skal lykkedes.
Hvad angår mine ord om Ronaldo, så var det egentlig også bare for at sætte tingene i perspektiv, da Ronaldo aldrig arbejder defensivt. Han er blevet bedre til at tage nogle løb tilbage i banen, men det er jo ikke det der er behov for. Der er behov for at han presser op om boldholder, eller boldholders spilmuligheder.

Jeg tror ordet vi alle leder efter er stjernenykker :) Der skal omkring 200% mere disciplin og energi ind på holdet. Jeg tror vi får det at se idag, men nu må vi se.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum