Zidane på sit første pressemøde: Planen er at BBC skal spille

10 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Zinedine Zidane holdt i dag sit første officielle pressemøde som træner for Real Madrid. Allerførst sagde Emilio Butragueño dog disse ord om den franske legende:

- Kære Zinedine, du er en legende. Du glædede os med din fodbold og din måde at dirigere holdet på. I dag får du ansvaret for at dirigere. Du har forberedt dig og der venter dig mange successer. På vegne af alle, som er en del af Real Madrid, ønsker jeg dig alt det bedste.

Herefter blev Zidane spurgt ind til følgende:

Hvad har du sagt til dine spillere:

- Mine første ord var til dem og for mig er det vigtigt. Det var nemt. Jeg fortalte dem, at de skulle være glade, at et nyt eventyr begyndte og at der var mål at nå.

Hvilken slags fodbold søger du?

- Her har det altid været vigtigt at se smuk fodbold og jeg vil fortsætte denne linje. Offensiv og balanceret fodbold. Vi ønsker at gøre det bedste på banen, det er beskeden. Jeg så et koncentreret og tændt hold. Vi er glade.

Hvilke ideer har du med James og Isco? Hvordan vil du bruge dem?

- Hele holdet vil blive vigtige. De er formidable og de vil være vigtige for alle. Vi må se, hvordan vi gør det.

Der er en uundgåelig sammenligning med Guardiola....

- Den behøver man ikke at lave. Han er ham og jeg vil forsøge at gøre det bedst muligt. Det han laver er imponerende, men jeg vil ikke sammenligne. Det gjorde jeg ikke som spiller og vil heller ikke gøre det som træner.

La Undécima. Drøm eller mulighed?

- Alt er muligt med denne trøje. At vinde er fundamentalt for denne klub. Det har altid været målet at vinde Champions League og det vil det altid være.

Føler du svimmelhed eller frygt over for denne udfordring?

- Fornemmelserne er gode. Jeg tænker aldrig, at en træner vil være parat. Og endnu mindre en, som aldrig har trænet. Jeg er motiveret og jeg har drømme om udfordringen. Det vil hjælpe mig til at det går godt.

Ville det være nemmere at overtage holdet i juli?

- Ja, men der er gået seks måneder og jeg er her nu. Det spørgsmål tæller ikke nu.

Du er meget populær i Madrid. Vil du få mere overbærenhed end dine forgængere...

- Nej, på ingen måde. Trænerens rolle er at opnå resultater. Og det er også mit arbejde. På trods af min fortid her som spiller.

Hvordan bliver din behandling af stjernerne i forhold til de unge spillere på Castilla-holdet?

- Behandlingen vil være anderledes. Det er erfarne spillere, men beskeden er den samme. Arbejdet. Intensiteten, som vi vil bringe ind i kampen og træningerne.

Hvilken type relation ønsker du at få til spillerne?

- Jeg vil gerne være tæt på. At have en god relation til dem. Jeg er ansvarlig og det interesserer mig, at de alle har det godt.

Hvordan er din model som træner? Hvad lærte du af Mourinho, Ancelotti....?

- Jeg kendte Mourinho, Ancelotti og andre trænere som spiller. Jeg hentede altid noget hos hver eneste. De er trænere med erfaring. De gav mig altid noget. Nu skal jeg være træner, som jeg gerne vil være det. Det fortæller alle mig. Gør det, som du føler rigtigt. Du kan ikke gøre det samme som andre trænere.

Du var fodboldspiller. Hvordan modtager man et trænerskifte midt i sæsonen.

- Man er nødt til at animere spilleren. De har gjort et godt arbjde. Der er en ændring, men man skal respektere arbejdet. Benítez var rigtig god. Jeg ønsker ham alt det bedste.

Hvilke koncepter vil du give til truppen?

- Jeg vil give dem drømmen, som denne klub altid har haft i spillet. Mit koncept er at spille ned bagfra og hurtigt op på modstandernes banehalvdel. Og at have boldbesiddelse.

Hvordan bliver spillet anderledes?

- Jeg vil sætte mit personlige præg, et offensivt præg. Jeg vil give spillerne det, at de afleverer godt på banen. Helt sikkert som Benítez gjorde det. Jeg vil bidrage mere til spillerne.

Du er genert, men nu er du på bænken hos den mest populære klub...

- Det er en ny rolle og en ny etape. En rolle, som jeg har haft tid til at arbejde med. Svær udfordring, men det animerer mig. At få denne mulighed fylder mig med glæde. Det er den bedste klub i verden og jeg ønsker kun at vinde titler her.

Bale fortalte, at han følte at man ville fyre Benítez. Har du snakket med ham?

- Jeg forstår, hvis han er frustreret over Rafas fyring, for han var en vigtig træner for ham, men jeg vil give ham den samme opmærksomhed som ham. Bale er en fundamental spiller for holdet. Jeg vil give ham al min støtte.

Hvem bliver din tekniske stab? Man snakkede om Solari som din assistent...

- Der vil være 3-4 personer, som vil arbejde sammen med mig. Vi vil ikke hente en ny assistent.

Dine forgængere fortalte, at BBC var urørlige. Spiller de sammen under dig?

- Ja, den ide er klar, jeg vil spille med de tre.

Hvordan er din kontraktmæssige situation lige nu? Har der været tale om at lave en ny aftale?

- Jeg har kontrakt 2½ år mere, men vi har ikke snakket om en ny kontrakt.

Hvad er beskeden til tilhængerne?

- Drømme. Det er tilhængere, som ved meget om fodbold og altid har stået bag deres hold. Vi vil gøre det godt, for at de kan være stolte.

Overbevinser du spillerne takket være din tid som tidligere spiller?

- Det er et vigtigt punkt, for jeg kender truppen fra tiden under Ancelotti. Nu skal der arbejdes.

Hvordan planlægger du sæson-afslutningen?

- Ved at vinde det hele. Vi har to titler, som vi kan opnå og det vil vi forsøge.

Hvor vigtig er disciplinen i truppen?

- I dag er jeg blevet præsenteret og jeg har mange følelser, men det vil komme. Jeg er overbevist om det arbejde, jeg skal udføre. I ved, at jeg ikke snakker meget, men det gør ikke noget. Min dagligdag med holdet vil være afgørende. At vinde. Det er det eneste, jeg vil give videre til dem.

Tilhængerne tror, at holdet vil spille, som du selv spillede...

- Det pres, som vil være, er rimeligt. Vi kan vinde med godt spil, offervilje og styrke, Madridismo-værdierne.

Hvor er der plads til forbedringer for at vinde La Liga?

- Vi ligger godt i tabellen. Der er fortsat vigtige kampe og seks måneder mere. Forbedringerne skal være til stede, hvis vi ønsker at vinde.

Modric og Kovacic, hvilket rolle får de?

- To vigtige spillere, men dette er kun første dag. Vi må se på de dage, som kommer i fremtiden og hvilket hold, som vil spille.

Af det lærte på Castilla-holdet i La Segunda B, mangler du så noget? Skal du improvisere?

- Vi vil ikke improvisere med noget. Det er en gruppe at styre og jeg vil bringe noget personligt. At min fodbold bliver anderledes, positiv og med en vis balance. Allerede i kampen mod Deportivo vil man se noget af det, vi ønsker.

Har du fået nogle hemmeligheder fra Ancelotti om at træne?

- Jeg havde ham som træner og også som assistent. Han er en arbejder. Han bragte La Décima til Madrid. Jeg sagde, at det vigtige er at vinde og vigtigheden af, at spillerne har det godt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #2 af Johnson
Flere her på siden har fremhævet at holdet er splittet af to forskellige tilgange til fodbold. Der er Modric, Kroos, James og Isco der er blandt verdens bedste til at spille en boldbesiddende stil. Og så er der Bale, Ronaldi og Benzema der er blandt verdens bedste til at spille på omstillinger. Jeg har ofte selv argumenteret for den boldbesiddende stil med de nævnte spillere som de bærende kræfter. Det gør jeg egentlig ikke af æstetiske årsager. Jeg synes faktisk at det kan være utroligt smukt at se Real Madrid spille omstillingsfodbold på et niveau som ingen hold i verden kan gardere sig imod. Problemet efter min mening er bare at BBC ikke vil stå ved det de er; nemlig tre fantastiske atleter der har deres force når de bruger deres imponerende fysik. Hvorfor skal vi kun se dem vinde nærkampe i starten af kampene? Hvorfor skal vi kun se dem jage modstanderen højt oppe på egen banehalvdel i starten af kampene? Hvorfor skal vi kun se den skønne forening af ærgerrighed og en fantastisk fysik folde sig ud i starten af kampene. De har ikke samme teknik som Messi, Neymar eller iniesta. Men de har fart, nærkampstyrke, springkraft på et helt andet niveau. Hvis man kunne få dem til at bruge deres egentlige forcer over 90 minutter så ville de vinde alt. Har kun set det én gang og det var da Real Madrid over to kampe udraderede Bayern og forhindrede at de skabte en eneste chance. Når det tilsyneladende ikke er muligt at få dem til at kæmpe i 90 minutter så bør de ganske enkelt ikke være de bærende spillere på holdet. Jeg er vild med at Zidane er blevet træner, men havde virkelig håbet at han ville tage opgøret med dem. Hvis han ikke vil det, så må håbet bestå i at han kan få dem til at arbejde.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #3 af Brylle

Johnson skrev: Flere her på siden har fremhævet at holdet er splittet af to forskellige tilgange til fodbold. Der er Modric, Kroos, James og Isco der er blandt verdens bedste til at spille en boldbesiddende stil. Og så er der Bale, Ronaldi og Benzema der er blandt verdens bedste til at spille på omstillinger. Jeg har ofte selv argumenteret for den boldbesiddende stil med de nævnte spillere som de bærende kræfter. Det gør jeg egentlig ikke af æstetiske årsager. Jeg synes faktisk at det kan være utroligt smukt at se Real Madrid spille omstillingsfodbold på et niveau som ingen hold i verden kan gardere sig imod. Problemet efter min mening er bare at BBC ikke vil stå ved det de er; nemlig tre fantastiske atleter der har deres force når de bruger deres imponerende fysik. Hvorfor skal vi kun se dem vinde nærkampe i starten af kampene? Hvorfor skal vi kun se dem jage modstanderen højt oppe på egen banehalvdel i starten af kampene? Hvorfor skal vi kun se den skønne forening af ærgerrighed og en fantastisk fysik folde sig ud i starten af kampene. De har ikke samme teknik som Messi, Neymar eller iniesta. Men de har fart, nærkampstyrke, springkraft på et helt andet niveau. Hvis man kunne få dem til at bruge deres egentlige forcer over 90 minutter så ville de vinde alt. Har kun set det én gang og det var da Real Madrid over to kampe udraderede Bayern og forhindrede at de skabte en eneste chance. Når det tilsyneladende ikke er muligt at få dem til at kæmpe i 90 minutter så bør de ganske enkelt ikke være de bærende spillere på holdet. Jeg er vild med at Zidane er blevet træner, men havde virkelig håbet at han ville tage opgøret med dem. Hvis han ikke vil det, så må håbet bestå i at han kan få dem til at arbejde.

"Jeg er opmærksom på, at Bale, Ronaldo og James er ret så tunge i røven og ikke kan bidrage med noget som helst, hvis vi ønsker at presse højt, kæmpe for trøjen og spiller med meget boldbesiddelse. Derfor vil I nok forvente, at disse snart er fortid i klubben, hvis ikke de kæmper endnu mere. Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg er langt fra tilfreds med en så doven attitude, og det får selvfølgelig konsekvenser, hvis det fortsætter"

Det ville jo også være en super start på jobbet som træner. Så har man i hvert fald truppen på sin side :)

Et opgør som dette er ikke noget, man tager over natten. Man forsøger at arbejde med spillerne frem til sommer og forsøger at vise dem, hvad man forventer af dem. Man kæfter ikke bare op på det første pressemøde og lover til højre og venstre, at nok er nok og den og den spiller skal bare tage sine gucci tasker i hånden og forsvinde.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Brylle.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #4 af Johnson
Kan du ikke angive hvem du citerer?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #5 af Brylle

Johnson skrev: Kan du ikke angive hvem du citerer?

Johnson: "Jeg er vild med at Zidane er blevet træner, men havde virkelig håbet at han ville tage opgøret med dem."
Hermed angivet.
Det er egentlig også i forlængelse af dit pjat i den anden tråd.
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Brylle.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #6 af Johnson
"Jeg er opmærksom på, at Bale, Ronaldo og James er ret så tunge i røven og ikke kan bidrage med noget som helst, hvis vi ønsker at presse højt, kæmpe for trøjen og spiller med meget boldbesiddelse. Derfor vil I nok forvente, at disse snart er fortid i klubben, hvis ikke de kæmper endnu mere. Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg er langt fra tilfreds med en så doven attitude, og det får selvfølgelig konsekvenser, hvis det fortsætter"

Disse ord er ikke mine. Hvis du skal bruge citationstegn så skal du da bruge de ord jeg har skrevet,
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Johnson.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #7 af Brylle
Det er sandt. I så fald er citatet et bud på, hvordan Zidane så kunne indlede opgøret på sit første pressemøde, hvis man skal følge din tankegang. Du kan selv justere i det og ændre lidt af ordene, så det falder i din smag, men pointen bør være den samme, hvis du mener, at Zidane skal erklære krig på sin første arbejdsdag.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #8 af Johnson
Har Brylle helt misforstået pointen. Nu har jeg argumenteret ret kraftigt for at jeg taler om at et opgør med Florentino Perez. BBC som spillere er sådan set underordnet i dette.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #9 af Brylle

Johnson skrev: Har Brylle helt misforstået pointen. Nu har jeg argumenteret ret kraftigt for at jeg taler om at et opgør med Florentino Perez. BBC som spillere er sådan set underordnet i dette.

Det er de jo netop ikke, når specielt Ronaldo og Bale er symboler på spillere, der alle dage har været fredet, uanset præstationer fra dem selv og de spillere, som også kan spille deres positioner. Men vi kan da vende dem om:

"Jeg takker Perez for at give mig denne chance. Jeg vil benytte muligheden til at gøre op med alt det pis og lort, som den lille tykke mand med brillerne står for. Jeg håber altså, at han med denne ansættelse enten har underskrevet sin egen afgang eller holder sig langt væk fra alt det sportslige i klubben"
Så kan vi jo vurdere, om dette vil gå godt i stedet for det andet citat, som du let og elegant flygtede væk fra :)
Er det sådanne holdninger, man skal fremføre på sit første pressemøde for at vise hr. Johnson, at man vil indlede et opgør med Perez og hans politik?

Du må gerne omtale mig i 2. person, hvis du føler for det. Jeg bliver ikke sur :)

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #10 af Johnson
Er det mig du diskuterer med eller er det dig selv? Du sidder og opfinder citater hvorefter du kommenterer på dem. Hvis det ikke er absurd nok, så brokker du dig også over at jeg flygter væk fra de citater du selv har fabrikeret. Jeg vil da ikke stå på mål for de citater som du selv sidder og digter.

10 år 6 måneder siden #11 af BBB

Brylle skrev: Du må gerne omtale mig i 2. person, hvis du føler for det. Jeg bliver ikke sur :)

Så han må gerne sige du, dig og din? :-) Det ville da også være underligt, hvis han skulle omtale dig i 1. person ;-)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #12 af Brylle

Johnson skrev: Er det mig du diskuterer med eller er det dig selv? Du sidder og opfinder citater hvorefter du kommenterer på dem. Hvis det ikke er absurd nok, så brokker du dig også over at jeg flygter væk fra de citater du selv har fabrikeret. Jeg vil da ikke stå på mål for de citater som du selv sidder og digter.

Så naiv som jeg er, giver jeg det sgu et tredje forsøg:

Hvis vi leger, at Zidane havde startet sit opgør på det første pressemøde: Hvad skulle han så have svaret til spørgsmålet omkring BBC?

Leveret af Kunena Forum