Zidane: Cristiano Ronaldo er dette holds sjæl
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Zinedine Zidane holdt i dag pressemøde forud for morgendagens kamp mod Deportivo og her blev han spurgt ind til følgende ting:
Cristiano Ronaldo:
- Han er på ingen måde til salg, han er sjælen på dette hold. Jeg glæder mig, for så længe jeg er her, vil han ikke rejse.
Fornemmelser:
- Jeg har set et koncentreret hold, som er besat af at gøre tingene godt. De tre træninger var rigtig gode, linjen er klar. Jeg ønsker, at kampen skal begynde nu, for mig og frem for alt for dem.
Midtbanen:
- Det vil jeg ikke fortælle. De tre forreste vil helt sikkert spille og i morgen får I resten at se.
James og Isco:
- De er vigtige spillere og rigtig gode, man skal give dem glæde og tillid. Det er mit arbejde, at snakke med dem og fortælle dem det samme, at for mig er gruppen det vigtigste, at nogen vil spille mere end andre, men i sidste ende er det vigtigt at vise at gruppen kommer først, det var min erfaring som spiller.
Deportivo:
- De vil komme for at spille en god kamp, vi kender deres kvaliteter, men det vigtige er at vi gør vores eget, det vil jeg koncentrere mig om.
Januar måneds transfervindue:
- Spillere, der rejser? Det tror jeg ikke og jeg ønsker det heller ikke. Heller ikke at der kommer nogen, jeg har en stor trup og jeg er tilfreds med det hold, jeg har.
Planen for januar:
- Vi vil arbejde meget, for frem til februar har vi kun en kamp om ugen og det vil vi bruge til at arbejde med mine koncepter om spillet og fysikken. Når der er to kampe om ugen er det svært.
Involvere BBC i defensiven:
- Når vi ikke har bolden, vil vi alle arbejde. Vi kan ikke have to-tre spillere, som ikke forsvarer.
Fyldt Estadio Santiago Bernabéu:
- I de seneste dage har man snakket om denne drøm. Tilhængerne vil få et anderledes spillende hold at se.
Den bedste spiller:
- Jeg kan ikke udvælge en enkelt, de er alle rigtig gode. Det er en fornøjelse at se dem udefra.
Intensitet:
- Holdet har været meget fokuseret, meget koncentreret. Megen intensitet i træningerne. Det er det, jeg ønskede og de har været rigtig gode. Vi må afvente kampen i morgen og spille med samme intensitet.
Glæden i truppen:
- Jeg forventer at modtage noget af al den glæde, som vi giver i hver eneste træning. Jeg ser dem glade og det er jeg også og jeg føler mig meget stærk og tilfreds. Vi går efter at vinde alt hvad vi kan.
Behov for en Makelele?
- Jeg kan ikke spille med ham, men andre spillere kan gøre det. Men balancen opnår man ikke centralt på banen uden hele holdet. Det er den bedste måde at erobre boldene på og kunne spille.
Forventninger:
- Når man ser på dette hold med de kvaliteter, så er jeg meget overbevist om, at tingene vil gå godt. Vi har stor frihed.
Mere af Cristiano:
- Han vil spille på kanten. Jeg vil sige meget få ting til ham. Det jeg ønsker er, at han har det godt og er glad. Han vil fortsætte med at tage frisparkene.
Forskellen i forhold til for to år siden:
- I dag er jeg den øverste ansvarlige, mens det for to år siden var Ancelotti, som havde fuld tillid til spillerne. Jeg kiggede kun på og forholdt mig tavs, men snakkede med spillerne en til en i det individuelle arbejde. Nu er det helt anderledes, jeg er nr. 1.
Bekymringer?
- Lige nu er der ikke noget, der bekymrer mig. Jeg ved hvor jeg står og det svære arbejde jeg hr, men jeg er klar. Når man er klar, står resten alene.
Forbedring af spillerne:
- Man kan altid forbedre sig. Spillerne er unge og de kan altid blive bedre. Jeg vil forsøge at hver eneste spiller forbedrer sig dag for dag.
Nyt job:
- Mandag tænkte jeg kun på Castilla og om eftermiddagen ændrede det hele sig. Man skal holde øje med, hvad der sker, men lige nu er jeg klar til at gå denne udfordring i møde.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Enig. Jeg tænker at måske Zidane er manden der fortæller ham, nej sådan skal du ikke sparke-gå tilbage til din gamle sparke teknik, som faktisk virkede(havde størst chance for at virke)...så har jeg på fornemmelse, at han faktisk ville høre efter..Kratmus skrev: Ja, Ronaldo skal bare lige lære at sigte i stedet for bare at skyde med så meget fart som muligt. Så skal det nok komme.
real89 skrev:
Enig. Jeg tænker at måske Zidane er manden der fortæller ham, nej sådan skal du ikke sparke-gå tilbage til din gamle sparke teknik, som faktisk virkede(havde størst chance for at virke)...så har jeg på fornemmelse, at han faktisk ville høre efter..Kratmus skrev: Ja, Ronaldo skal bare lige lære at sigte i stedet for bare at skyde med så meget fart som muligt. Så skal det nok komme.
Argh, det tror jeg nu altså ikke helt på, for jeg er ret sikker på at Ronaldo til enhver tid tror at han er en bedre fodboldspiller end Zidane nogensinde har været, så jeg tror ikke at Ronaldo vil ændre særlig meget på sig selv bare fordi Zidane er blevet træner.
Jeg kan ikke helt huske hvilken manager (Mourinho?) som sagde, at Ronaldo ikke helt er så glad for at få instruktioner i hvad han skal- og ikke skal gøre.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
real89 skrev:
Argh, det tror jeg nu altså ikke helt på, for jeg er ret sikker på at Ronaldo til enhver tid tror at han er en bedre fodboldspiller end Zidane nogensinde har været, så jeg tror ikke at Ronaldo vil ændre særlig meget på sig selv bare fordi Zidane er blevet træner.
Jeg kan ikke helt huske hvilken manager (Mourinho?) som sagde, at Ronaldo ikke helt er så glad for at få instruktioner i hvad han skal- og ikke skal gøre.
Der er vel ingen af os der er glade for at få instrukser af folk, som vi ikke har et godt forhold til?
I modsætning til hvad mange danske "madridistas" antager, så er Ronaldo ingen idiot. Naturligvis lytter Ronaldo til Zidane, hvis han har et godt råd.
M_linding skrev:
Sahinovic skrev:
real89 skrev:
Der er vel ingen af os der er glade for at få instrukser af folk, som vi ikke har et godt forhold til?
I modsætning til hvad mange danske "madridistas" antager, så er Ronaldo ingen idiot. Naturligvis lytter Ronaldo til Zidane, hvis han har et godt råd.
Ok. Men Ronaldo er medarbejder i Real Madrid, så om han kan lide det eller ej skal han til enhver tid følge instrukser han får fra sin manager, også er det fuldstændigt ligegyldigt om han har et godt forhold til træneren eller ej. Sådan som jeg husker det, så havde Ronaldo ikke et dårligt forhold til Mourinho da han ankom til klubben, tværtimod.
- Fedt med Madridistas i anførelsestegn, velkommen til 1.b.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
M_linding skrev:
Sahinovic skrev:
real89 skrev:
Ok. Men Ronaldo er medarbejder i Real Madrid, så om han kan lide det eller ej skal han til enhver tid følge instrukser han får fra sin manager, også er det fuldstændigt ligegyldigt om han har et godt forhold til træneren eller ej. Sådan som jeg husker det, så havde Ronaldo ikke et dårligt forhold til Mourinho da han ankom til klubben, tværtimod.
- Fedt med Madridistas i anførelsestegn, velkommen til 1.b.
Selvfølgelig skal man gøre som chefen siger, når det drejer sig om taktikken osv.
Jeg troede vi snakkede om tekniske aspekter, der kan bearbejdes på træningsbanen. Og her kan jeg godt forstå, hvis det er svært at tage råd til sig, som kommer fra en person man har et anstrengt forhold til. Det virker IMO meget naturligt. Især hvis man føler, at man ved mere om emnet (at spille angriber på en fodboldbane) end den person som giver rådet:)
Undskyld hvis jeg fornærmede dig - ha en rigtig god dag;-)