Raúl: Det glæder mig, når Barcelona vinder CL

10 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid-legenden er blevet interviewet i Vanaty Fair, hvor han fortæller om sit liv efter at have stoppet sin karriere som fodboldspiller.

Madridista.dk bringer oversættelsen her:

Fremtidig træner i Real Madrid?
- Det siger man, man vil gerne skubbe mig i den retning. Jeg har brug for min egen tid. Mit liv har været så struktureret, nu vil jeg gerne tænke og se om jeg savner konkurrencen. Jeg har mit uddannelses-projekt (i den amerikanske liga, red.), jeg vil gerne lære om det, der omgiver fodbold: Sportslig ledelse, forhandling. Det er tid til at gøre nogen ting helt uden pres for at finde ud af, hvad jeg kan lide og så vende tilbage til Madrid om nogle år.

Cristiano Ronaldo:
- Et fysisk bæst og et godt menneske. Jeg har en fantastisk relation til ham.

Rivalitet med Barcelona:
- Jeg har gået gennem Barcelona med Mamen (hans hustru, red.) tusindvis af gange og de har altid behandlet os vidunderligt. Rivaliteten hjælper de to klubber: Barcelona ville ikke være det samme uden Real Madrid og omvendt. De behøver hinanden. Når de vinder CL, glæder det mig, for i sidste ende er det et spansk hold og det har jeg ikke problemer med at fortælle offentligt. Hvorfor skulle jeg ønske nogen det dårligt? Det er ikke en del af min måde at være på.

Sidste tid i Real Madrid:
- Jeg har været meget glad der, mine bedste år. Men der kom et tidspunkt, hvor jeg ikke nød det. Når du er anfører, bruger du megen tid og der var præsidentskifte...Jeg tabte energi på andre ting og jeg var ikke på toppen på banen. Derudover, så vil hovedet ind i mellem, men kroppen kan ikke.....jeg spillede med smerter. Der kommer et tidspunkt, hvor det hele tiden gør ondt og man står op om morgenen og tænker: Hvordan skal jeg blive i stand til at spille?”.

Kritik:
- Som 19-20-årig var jeg nødt til at holde en pressekonference, fordi man sagde at jeg gik ud om aftenen og drak. Jeg var nødt til at sætte mig og fortælle, at jeg ønskede at fortsætte med at spille fodbold. De tænker, at fodboldspillere altid bør blive hjemme eller i træningslokalet, men vi har et liv! Når man taber 3-4 kampe kommer krisen. Cristiano scorer 50 mål og når han ikke scorer i to kampe, spørger man hvad der sker.

Forhold til Guardiola:
- Vi elskede begge fodbold, rivaliteten var meget smuk, ligesom jeg har haft det med Puyol og Xavi. Pep og jeg lærte hinanden at kende på landsholdet. Der var altid kemi. Han er en af de bedste trænere i historien.

Fodboldspillernes skandaler:
- Man forlanger for meget. Som barn så jeg altid op til folk, som gjorde tingene rigtigt, som Butragueño. Man kan lide ham som spiller eller ej, men mødrene ønskede ham som kæreste til deres døtre. Børn ser alt, gentager og laver spillernes gestus....Men vi er også ind i mellem børn, der er børn på 20 år, på 25 år, hvis man ikke lærer dem at omgås mange penge, når man kan købe alt hvad man ønsker og hele verden ligger for ens fødder.

Præsidenten skal være et eksempel:
- Ja. Klubben skal være et eksempel og videregive sin ånd til spillerne. Real Madrid er en meget stor klub med nogle værdier og den spillere og ansatte bør følge denne linje. Og den som ikke gør det, skal ikke være der. Men man er nødt til at definere disse linjer meget klart.

Personlige liv:
- Jeg havde mine forældre. Og min måde at være på. Jeg er en smule mærkelig.......jeg kan ikke lide biler og ure, jeg kan lide livet og de små detaljer, gå en tur, kontakten med naturen, gå i biografen, se sport, være sammen med mine venner og få en øl...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #2 af Hvidt
Lige netop derfor man ikke kan andet end at respektere og elske den mand! En synd og skam, at der ikke er den slags spillere på hhv. madrids og barcas hold mere(eller generelt i fodbold efterhånden).
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum