Referat: Lillebror er stadig stærkest!
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
I Madrid er der i øjeblikket to filosofier at drive fodboldklubber ud fra. I den dyre ende af byen hersker Florentino Perez nu i sin anden præsidentperiode, kreerer hvert år det ene milliardoverskud efter det andet og lader sig hylde som præsident for verdens rigeste fodboldklub. Årligt formår han at tiltrække den ene stjernespiller efter den anden med de rigtige navne på trøjen og alt samme ser det forrygende ud – på papiret.
I den sydligere del af byen sidder Atlético Madrids præsident Enrique Cerezo nok og fryder sig pt. For godt nok kan han hverken præsterer overskud i klubkassen a la Florentino-milliarderne og ej heller har han lige så store, velkendte og storsælgende trøjenavne som sin kollega på Bernabeu. Til gengæld har han et sportsligt koncept, der virker! Det blev med al tydelighed udstillet her til eftermiddag på Bernabeus græstæppe.
Salige Guti udtalte i ugens løb, at ingen af Atlético Madrids spillere ville kunne komme på Real Madrids hold, hvilket denne skribent gerne tør stille spørgsmålstegn ved – fx en angriber med træfsikkerhed og en forsvarer med bid i. Samtidig må samtlige af Simeones udvalgte grine en smule hånligt af Gutis kommentar og spørge sig selv: ”hvorfor skulle vi da også det?”
For efter en ganske jævnbyrdig første halvleg, hvor både Atlético og Real Madrid havde kvalificerede forsøg til at komme foran, hjemmeholdet bedst repræsenteret ved Ronaldos frispark efter lidt over en halv time, i øvrigt efter en situation, hvor Godin heldigt slap med et gult kort efter en riv i Benzemas trøje, udspillede sig det reelle styrkeforhold mellem de to Madrid-klubber i løbet af anden halvleg.
Efter pausen, hvor Zidane havde set nok til sin landsmand i angrebet og skiftede Benzema ud med talentfulde Borja Mayoral, kom Real Madrid eller ganske stærkt ud. Efter bare tre minutter var Ronaldo bare centimeter fra at passerer bolden bag Jan Oblak og sende hjemmeholdet i front. Men bolden sneg sig forbi den ene opstander og herefter gik det stødt ned ad bakke.
Fem minutter senere kom nemlig det, der skulle vise sig at blive dagens dødsstød mod Zidane og hans 11 udvalgte. Efter selv at have sat kontraen i gang tiltræk Antione Griezmann sig pludselig tre mand i midterforsvaret. I stedet for at prøve lykken første gang spillede franskmanden kløgtigt bolden ud til Filipe Luis i venstresiden, der med det samme sendte kuglen retur så Griezmann på flot vis kunne udplacere Navas.
Scoringen sendte Real Madrid ganske sikkert ud af kurs og selvom Zidane forsøgte sig med alverdens opmuntrende ord og klapsalver og to indskiftninger af henholdsvis Lucas Vazquez og Jesé, så havde hjemmeholdet reelt ikke et modtræk at spille ind med.
Derfor er de iskolde fakta hertil aften, at vi fortsat befinder os i februar og vil være 12! point efter Barcelona såfremt de sætter tre point på kontoen i morgen mod Sevilla. Derfor er der nu også kun Champions League trofæet tilbage at spille med om, hvilket giver Zidane masser af forberedelsestid frem mod returkampen mod Roma og mulighed for at lufte den madrilenske talentmasse i ligasammenhæng.
Kampfakta: 0-1 (0-0): 0-1 Griezmann (53’)
Gule kort: Godin, Filipe Luis, Lucas Vazquez, José Giménez, Angel Correa, Carvajal, Sergio Ramos
Dommer: Clos Goméz
Real Madrid: Navas – Danilo – Varane – Sergio Ramos – Carvajal – Modric – Kroos – Isco (Jesé 70’) – James (Vazquez 57’) – Benzema (Mayoral 46’) – Ronaldo
Atlético Madrid: Oblak – Juanfran – Giménez – Godin – Filipe Luis – Saul – Augusto (Kranevitter 77’) – Gabi – Koke – Torres (Correa 81’) – Griezmann
Kampens spiller: Hvis I absolut vil have en så viste Danilo måske en flig af det potentiale, der har fået Florentino Perez til at smide i omegnen af 230 millioner efter brasilianeren.
Kampens badehold: Med håbet om at Cristiano Ronaldo går mål-amok i sæsonens resterende kampe og scorer 60 mål frem mod maj, så viste portugiserens indsats i dagens Derbi endegyldigt at han ikke har den kampafgørende effekt som i tidligere sæsoner. Tydeligst bevist ved hovedstødet direkte på Oblak fra under 10 meter efter knap 70 minutters spil. Den havde han altså sat knaldhårdt ind for et par sæsoner siden – hvem husker ikke 1/8-finalen mod United på Bernabeu!?
Kampens detalje: Til gengæld skal portugiseren have lidt ros for at endelig at komme til kvalificeret og decideret farlig afslutning på frispark.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
FNYS! Bare fnys. Og så vil jeg ikke kommentere mere på den udtalelse i aften, for så bliver jeg bare udelukket fra forum!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Kønsløst. Der er så meget i vejen med den kamp, at det er til at skære tænder bare at tænke på…
Der bliver spillet så utroligt langsomt op nedefra, at Atletico ingen problemer har med at komme på plads. Når bolden så endelig har forladt den første tredjedel, bliver al spillet fokuseret ude på kanterne og der kombineres aldrig igennem inde centralt. Det er så let for Atletico at lukke ned når de kun har deres sider at fokusere på - i endnu højere grad når der tages så mange boldberøringer og forsøges så mange idéløse og desperate indlæg.
Ingen falder ned i mellemrummet, tilbyder sig eller skaber noget bevægelse på den sidste tredjedel. Det er jo utroligt at man kan gå en kamp igennem med nærmest ingen afslutninger eller ordentlige chancer. Hele 2. halvleg var gennemsyret af desperation. Ingen plan eller reel tro på tingene.
Føj! Værste præstation siden El Clasico (og det har sågar været den eneste topkamp siden!). Vi har ikke spillet godt mod et tophold siden Barcelona-kampen i efteråret 14.
Skal det i år ende med en beskæmmende 4. plads? Jeg James (heh,heh…)…
Lad os håbe at det ender med et af de år, hvor den rædderlige hjemlige indsats bliver overskygget af europæisk succes.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Siempre Madrid skrev: Cristiano Ronaldo efter aftenens kamp: Hvis alle havde mit niveau, ville vi ligge nr. 1.
FNYS! Bare fnys. Og så vil jeg ikke kommentere mere på den udtalelse i aften, for så bliver jeg bare udelukket fra forum!
Kraftedme!!!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
Siempre Madrid skrev: Cristiano Ronaldo efter aftenens kamp: Hvis alle havde mit niveau, ville vi ligge nr. 1.
Kraftedme!!!
Jeg synes lige du går hårdt nok til ham.
Florentino Pérez
Du laver sjov med os ikke? Please, sig han bare ikke lige har udtalt sig sådan der?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- rene
- Gæst
-
Deucex skrev: Jo jo den er god nok. Oy dio mio!!!
www.goal.com/en/news/722/la-liga/2016/02...feat-to?ICID=HP_HN_1
Ronaldo raus!!! egoistiske nar!
Jeg synes også det river op i en nødvendig diskussion; har vi i den kvalitet der kræves på de forskellige pladser? Jeg mener det ikke. Der er en del spillere der ikke har udviklet sig som man kunne have håbet (Isco, James, Kroos, Danilo, Jese,..), og derfor står vi i mine øjne med en ret ringe trup ifht. vores ambitioner.
realmadsen skrev:
I Madrid er der i øjeblikket to filosofier at drive fodboldklubber ud fra. I den dyre ende af byen hersker Florentino Perez nu i sin anden præsidentperiode, kreerer hvert år det ene milliardoverskud efter det andet og lader sig hylde som præsident for verdens rigeste fodboldklub. Årligt formår han at tiltrække den ene stjernespiller efter den anden med de rigtige navne på trøjen og alt samme ser det forrygende ud – på papiret.
I den sydligere del af byen sidder Atlético Madrids præsident Enrique Cerezo nok og fryder sig pt. For godt nok kan han hverken præsterer overskud i klubkassen a la Florentino-milliarderne og ej heller har han lige så store, velkendte og storsælgende trøjenavne som sin kollega på Bernabeu. Til gengæld har han et sportsligt koncept, der virker! Det blev med al tydelighed udstillet her til eftermiddag på Bernabeus græstæppe.
Salige Guti udtalte i ugens løb, at ingen af Atlético Madrids spillere ville kunne komme på Real Madrids hold, hvilket denne skribent gerne tør stille spørgsmålstegn ved – fx en angriber med træfsikkerhed og en forsvarer med bid i. Samtidig må samtlige af Simeones udvalgte grine en smule hånligt af Gutis kommentar og spørge sig selv: ”hvorfor skulle vi da også det?”
For efter en ganske jævnbyrdig første halvleg, hvor både Atlético og Real Madrid havde kvalificerede forsøg til at komme foran, hjemmeholdet bedst repræsenteret ved Ronaldos frispark efter lidt over en halv time, i øvrigt efter en situation, hvor Godin heldigt slap med et gult kort efter en riv i Benzemas trøje, udspillede sig det reelle styrkeforhold mellem de to Madrid-klubber i løbet af anden halvleg.
Efter pausen, hvor Zidane havde set nok til sin landsmand i angrebet og skiftede Benzema ud med talentfulde Borja Mayoral, kom Real Madrid eller ganske stærkt ud. Efter bare tre minutter var Ronaldo bare centimeter fra at passerer bolden bag Jan Oblak og sende hjemmeholdet i front. Men bolden sneg sig forbi den ene opstander og herefter gik det stødt ned ad bakke.
Fem minutter senere kom nemlig det, der skulle vise sig at blive dagens dødsstød mod Zidane og hans 11 udvalgte. Efter selv at have sat kontraen i gang tiltræk Antione Griezmann sig pludselig tre mand i midterforsvaret. I stedet for at prøve lykken første gang spillede franskmanden kløgtigt bolden ud til Filipe Luis i venstresiden, der med det samme sendte kuglen retur så Griezmann på flot vis kunne udplacere Navas.
Scoringen sendte Real Madrid ganske sikkert ud af kurs og selvom Zidane forsøgte sig med alverdens opmuntrende ord og klapsalver og to indskiftninger af henholdsvis Lucas Vazquez og Jesé, så havde hjemmeholdet reelt ikke et modtræk at spille ind med.
Derfor er de iskolde fakta hertil aften, at vi fortsat befinder os i februar og vil være 12! point efter Barcelona såfremt de sætter tre point på kontoen i morgen mod Sevilla. Derfor er der nu også kun Champions League trofæet tilbage at spille med om, hvilket giver Zidane masser af forberedelsestid frem mod returkampen mod Roma og mulighed for at lufte den madrilenske talentmasse i ligasammenhæng.
Kampfakta: 0-1 (0-0): 0-1 Griezmann (53’)
Gule kort: Godin, Filipe Luis, Lucas Vazquez, José Giménez, Angel Correa, Carvajal, Sergio Ramos
Dommer: Clos Goméz
Real Madrid: Navas – Danilo – Varane – Sergio Ramos – Carvajal – Modric – Kroos – Isco (Jesé 70’) – James (Vazquez 57’) – Benzema (Mayoral 46’) – Ronaldo
Atlético Madrid: Oblak – Juanfran – Giménez – Godin – Filipe Luis – Saul – Augusto (Kranevitter 77’) – Gabi – Koke – Torres (Correa 81’) – Griezmann
Kampens spiller: Hvis I absolut vil have en så viste Danilo måske en flig af det potentiale, der har fået Florentino Perez til at smide i omegnen af 230 millioner efter brasilianeren.
Kampens badehold: Med håbet om at Cristiano Ronaldo går mål-amok i sæsonens resterende kampe og scorer 60 mål frem mod maj, så viste portugiserens indsats i dagens Derbi endegyldigt at han ikke har den kampafgørende effekt som i tidligere sæsoner. Tydeligst bevist ved hovedstødet direkte på Oblak fra under 10 meter efter knap 70 minutters spil. Den havde han altså sat knaldhårdt ind for et par sæsoner siden – hvem husker ikke 1/8-finalen mod United på Bernabeu!?
Kampens detalje: Til gengæld skal portugiseren have lidt ros for at endelig at komme til kvalificeret og decideret farlig afslutning på frispark.
Tak for det arbejde der bliver lagt i at køre siden her, og få lagt artikler op. Når det sagt, vil jeg mene at det er latterligt at give badebolden til Ronaldo, ham sku den eneste der kommer frem til noget, og den eneste der viser noget vilje og intensitet. Badebolden, hvad mef James? Kroos? Eller en af de 2 forum yndlinger som Isco eller Benzema ? Fair nok ikke at mene at Ronaldo var madrid bedste, men at påstå han var den ringeste ? Alle disse 4 nævnte var alle langt under Ronaldo i denne kamp. Ronaldo kommer frem til nogle chancer på trods af at han nok var den der var mest aggressivt dækket op af et dygtigt (hvert fald mod real ) atletico forsvar. Jeg er enig i at det havde været lækkert at han scorede på hans skud fra kanten, men det er en svær vinkel og et habilt skud, men jo den burde have været inde. Men det var jo ikke som Benzema's skud, der var helt forfærdeligt og langt ved siden af - selv om det var et sværere skud.
Hovedstødende, de er sku mere vanskelige, især når Oblak står det helt rigtige sted, jeg ville langt fra betegne dem 100 procent chancer, disse hovedstød måske 20 % chancer - men jo en Ronaldo kunne havde prikket dem ind, men jeg synes ikke man kan bebrejde ham noget når resten af holdet spiller som en sæk kartofler, og Ronaldo faktisk viser vilje.
Men altså, desværre er der ikkevmeget positivt at tage fat i. Mest skræmmende er nok James generelt lave niveau det sidste halve år, som nærmest når et nyt lavpunkt i denne kamp. Nu er jeg ikke typen der skriger op om at sælge hele holdet når det går dårligt, men efter denne kamp må jeg sku indrømme at tanken om at sælge James og måske Isco og Kroos. James fordi det bare har været en joke det sidste lange styk tid. Isco fordi selv om han har evner, så falder han simpelthen ud af spillet, og der er for langt mellem snapsene og et lavt bund niveau. Kroos, er en dygtig spiller, men jeg kan ikke se helt hvad ideen er, han virker desuden også opgivende. HaN er dygtig, men er spildt på den defensive midtbane, han er for langsom og den tid han skal bruge findes bare ikke mod gode modstandere. Vi skal bruge en mere dynamisk spiller.
Udrensning starter efter sæsonen, skønt hvis Zidane har nogle nosser og sælger Ronaldo m.m.