Zidane står i spidsen for udrensning

10 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrids spillere er på vej til at præstere endnu en elendig sæson og dermed er tålmodigheden ophørt på direktionsgangen på Estadio Santiago Bernabéu, hvor man ikke mener at spillerne viser vilje og dedikation nok.

Derfor har Zinedine Zidane angiveligt fået at vide, at han kan sætte gang i en fornyelses-proces, hvor han har helt frit lejde til at skille sig af med de spillere, som han ikke mener har hjertet nok med i klubben og han skal altså ikke kigge på spillernes løn eller købspris, men udelukkende deres indstilling. Resten af sæsonen er dermed sat af til at igangsætte en udvælgelsesproces og spansk presse mener at vide, at der især er fokus på forsvaret, hvor kun fire spillere er sikret en plads i den kommende sæson.

Det drejer sig om Raphaël Varane i det centrale forsvar, samt de tre backs Carvajal, Danilo og Marcelo. De øvrige kan være på vej ud som følge af alder, jagten på regelmæssig spilletid eller simpelthen fordi de ikke yder nok i forhold til deres høje gage.

Der er endnu ikke sat navn på de spillere, som skal hentes til klubben, men navne som De Gea, Alaba, Laporte, Pogba og Hazard bliver ofte nævnt og det ventes da også, at Florentino Pérez vil åbne gevaldigt op for pengekassen med udsigten til en truende transferkarantæne, samt næste års præsident-valg, hvor han sandsynligvis ikke vil have lejlighed til at købe spillere, netop på grund af transferkarantænen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #2 af asp3200
Lyder alt for perfekt, uopnåelige drøm med alle de primadonnaer som render rundt på det hold. Men man kan jo drømme om Perez tager sine briller af og giver Zidane magten i hans egne hænder.

Flov sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, Il Duce

10 år 5 måneder siden #3 af M_linding
Er Hazard svaret, hvis man ønsker spillere med bedre indstilling? :)

Men derudover håber jeg at træneren får så meget indflydelse som muligt, så man kan jo håbe....

10 år 5 måneder siden #4 af Sebberg

M_linding skrev: Er Hazard svaret, hvis man ønsker spillere med bedre indstilling? :)

Men derudover håber jeg at træneren får så meget indflydelse som muligt, så man kan jo håbe....

For mig handler det ikke om at få X antal spillere med dårlig indstilling ud og X antal spillere med god indstilling ind - sådan kan du ikke måle det op.

Sandheden er, at der er noget galt med truppen på nuværende tidspunkt. Jeg har mine anelser om, hvad der er galt, men jeg kan aldrig være sikkert. Der skal ryddes op, så truppen får fornyet sin tro og sit sammenhold. Det gør man ved at sælge ud af de spillere, som tilsyneladende er med til at bevirke den dårlige indstilling, og så skal man hente nogle nye spillere og så er det op til Zidane, de nye bærende kræfter på holdet og Florentino at skabe den nye kultur.

Vi kan ikke måle nye spillere på deres indstilling, hvilket i øvrigt også er meget svært. Vi skal måle de nuværende spillere på deres indstilling, og når de er væk, så er fundamentet klart, hvad enten der kommer nye spillere til, der tidligere har haft en dårlig indstilling som Hazard.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 5 måneder siden #5 af Dios
Jeg har virkelig gået og tænkt over hvor de brodne kar er, og hvad der ligger bag vores form og indstilling. Jeg er helt med på en kæmpe udrensning, men jeg synes bare heller ikke man må gå for meget på kompromis med kvaliteten. Vi kender jo reelt set ikke spillernes attitude og indstilling til tingene udenfor banen, eller på træningsbanen, men det fungere ikke, så noget skal der gøres.
Med et transfer-ban i vente, så ville jeg simpelthen gå all-in til sommer, og sælge dyrt ud og købe dyrt ind. Her er nogle af mine overvejelser med begrundelser.

Først og fremmest så skal Zidane have ordet og magten, ikke kun på deltid, men på fuldtid! Jeg tvivler stadig på hans taktiske evner, og jeg har endnu ikke haft fidus til hans manglende rotation, men hæfter mig ved hans ord om, at hvis man ikke selv tror på en forandring med en udskiftning, så skal den ikke foretages bare fordi den er til rådighed. Jeg er delvist enig, for frisk blod og vilje kan sommetider være vejen frem i stedet for den åbenlyse kvalitet. Jeg så desværre lidt for meget Ancelotti over Zidane imod Atletí, og det skræmte mig faktisk en del.
Men tvivlen vil jeg lade ham komme til gode, og ideen med at sælge en sæson eller to betyder jo intet, når vi alligevel mister mesterskabet sæson efter sæson. Så Zidane skal have ro og fuld opbakning de næste 2 sæsoner uanset præstationer, medmindre det går over i Chelsea tilstande.

Selvom det gør ondt, så vil jeg sælge: Navas, Arbeloa, Coentrao, Pepé, Lucas Silva, Denis, Bale og Ronaldo. James ved jeg stadig ikke helt med, men han er helt sikkert i risiko for at blive ofret.

Jeg ville købe: De Gea, Gayá, Laporte, N'Golo Kanté/Matic, Asensio, Riyad Mahrez, Hazard og Mayoral. Derudover har vi Vallejo som vi altid kan kalde hjem, hvis Ramos ikke snart tager sig sammen.

Jeg mistænker hierarkiet i truppen for den kedelige indstilling i truppen. For mig virker det til, at folk ikke tør sige tingene til hinanden inden på banen, fordi man hele tiden skal tænke på hvem man siger det til. Her tænker jeg specifikt på Ronaldo og James. Bale og Benzema er anderledes synes jeg.
Jeg tror jeg har ytret nok, hvorfor det er jeg vil af med Ronaldo, men kogt helt ned, så vil jeg se forandringer, og en ny dagsorden med nye ledere.
Bale var jeg egentlig begyndt at kunne lide under Zidane, men hans skader og tvivl kommer ham bare ikke til gode. Jeg mener ikke vi kan bygge spillet op om en spiller som er så ofte skadet, og oftest sidder ude 5-7 kampe i streg.
James... ham har jeg det meget ambivalent med. Jeg bryder mig egentlig ikke om ham som spiller, og heller ikke hans attitude på banen, eller hvad med hører om ham udenfor banen. Man kan dog ikke benægte hans kvaliteter, selvom han har fået Hazard til at ligne verdens bedste fodboldspiller denne sæson. Jeg tror bare ikke nok på ham, og hans skader gør heller ikke noget godt, men transfer-bannet vil redde ham i første omgang.
Resten af spillerne synes jeg siger sig selv. Navas er for mange god nok, bare ikke i mine bog. Synes han er for usikker i hans indgreb og det er både i luften og med benene.

De Gea ser jeg til gengæld alt i. Han mangler noget erfaring, men med sine 25 år, så er der masser af fremtid i ham. Gayá og Laporte er 2 nødvendige køb! Vi mangler en erstatning for Marcelo, og helst en hurtig offensiv back, da Marcelo oftest får dumme skader. Laporte ser jeg som fremtidens mand, og skal danne midterakse med Varane i mange år. Både på landsholdet, men også i Real Madrid. Det perfekte match IMO.
Kanté er det usikre valg, og indrømmet jeg ikke har set særlig meget til ham, så virker han til at være den fysiske bølgebryder som holdet oftest har behov for i svære tider. Om det bliver ham, Matic eller en anden er jeg lidt ligeglad med. Så længe de er stærke defensivt og i duellerne, og ikke er dårligere med bolden end de 2 er, så er det fint med mig. Casemiro har jeg stadig ikke fidus til, men han er ung, og kan derfor kæmpe med om pladsen.
Asensio skal sammen med Isco stå for det kreative centralt på banen, men samtidig skal de kæmpe defensivt, og det gør de begge.
Hazard er jeg kæmpe fan af, og vi har virkelig brug for noget bevægelse på den sidste 1/3 af banen, og det kan Hazard i den grad tilføre holdet. Hans indstilling er jeg ikke så bange for. Det var samme indstilling mange af Real Madrid spillerne havde under Mourinho, og jeg ser mere Mourinho som problemet her.

Mahrez! Offensiv kreatør, som laver et ligeså stor defensivt arbejde som offensivt. Hans gå på mod og kynisme blandet med den frække teknik er lækker at se på. Elsker kreativitet, og det er noget Real Madrid mangler rigtig meget af. Jeg er fan, og så må James vise at vilje og hårdt arbejde kan betale sig.
Jeg tror egentlig at salgene sådan nogenlunde dækker udgifterne på indkøbene. Differencen vil ihvertfald ikke være enorm, som det ellers kunne tyde på med de store indkøb. Der er måske gået lidt FM over det, men en udrensning og vores karantæne i mente, så synes jeg ikke det virker så urealistisk igen.

Derudover skal Dr. Olmo og hans crew selvfølgelig have sparket!

Formation, hvor pilene indikere hvilke rum spillerne skal søge.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 5 måneder siden #6 af raul7=kongen
Er en udrensning ikke lidt dum, hvis man ikke må handle?

10 år 5 måneder siden #7 af Jaken
Her må jeg igen modsætte mig snakken om attitudeproblemer. Jeg mener at det er en forhastet konklusion og er uenig i at spillerne ikke kæmper. Når jeg forsøger at se truppen igennem, spiller for spiller, kan jeg bare ikke udpege nogen specifikt for at dandere den.

Jeg kan se at James underpræsterer gevaldigt, men i det mindste forsøger han og derfor vil jeg ikke gå for meget i kødet på ham. Og det samme gælder egentlig Kroos og Isco. Når jeg er sur på Kroos er jeg, oftest, sur på hans rolle på holdet og ikke ham.

Jeg synes bare at det er så belejligt at råbe store ord som udrensning, men hvilke spillere skulle reelt sælges og hentes for at ændre på problematikken? Som jeg ser det, er det nemlig ikke de enkelte spillere eller indstillingen det handler om, men i stedet den generelle sammenhæng på holdet, der stinker og har gjort det i årevis. Spillere hentes ind til højre og venstre og forsøges proppes ind hvor end der er plads uden hensyntagen til roller og sammenhæng. Det er en overordentlig vanskelig opgave for en hvilken som helst træner. Det er ingen dog uenige i.

Spillerne er naturligvis ikke foruden ansvar og der vil altid være plads til forbedring, og da i særdeleshed i år, hvor det nok kun er Marcelo, Modric og Benzema der for alvor har holdt niveau/været gode, men én ting er at underpræstere, noget andet er at være ugidelig og modarbejde holdets interesser. Og dét (sidstnævnte) er en voldsom beskyldning.

Skulle jeg så konkretisere problemstillingerne, ville jeg forkorte det til følgende 4 punkter (hvor indstilling og attitude ikke indgår - fronttrioens farlighed og manglende defensive arbejde kunne dog nævnes, men det afhænger både af deres kvalitet og hvordan resten af holdet er sat op):

1. Der mangler garderinger for Marcelo og Benzema (2 uomtvistelige nøglespillere der hver sæson har det med at være ude i perioder). En blunder af rang.

2. Der er for mange spillere der fungerer bedst på samme sted, men som i stedet bliver rykket ud på nye positioner (Ronaldo, Jesé og Bale der alle er bedst på venstrekanten, men Jesé der får 9/10 af sin sparsomme spilletid som angriber eller højrekant, og Bale der præsterer bedst med udgangspunkt i venstreside, men konsekvent spilles på højrekanten).

3. Ubalancen på midtbanen. Det er blevet nævnt mange gange af mange mennesker og naturligvis dur det ikke at proppe firkantede klodser ned i runde huller. Kroos skal et tak op og der skal en spiller ind der er vant til og i stand til at løfte den opgave. Casemiro om nødvendigt (hell, why not, prøv det af).

4. Isco-James-balancen (altså endnu engang temaet: bliver spillerne nu også brugt/iscenesat korrekt?). Begge er spillere der gerne skulle have sit hold bygget op om dem og være centrale, så de har de bedste rammer for at have indflydelse på spillet (Isco i højere grad). Ikke isoleret på kanterne (James på højrekanten, undtaget) eller pakket væk for langt fra mål. Men det kræver at kanterne arbejder mere den anden vej og at der er 2 dybere midtbanespillere, der kan fungere habilt begge veje, men i Real Madrid er det jo som bekendt Ronaldo og Bale på kanterne med Modric og Kroos, så gode som de ellers er, bagved, så det…

Opsummering:
Jeg føler ikke at det store problem er hverken attituden eller kvaliteten af spillerne og mener ikke at kunne se, at de ikke skulle give sig nok. Som jeg ser det, er det største problem at spillerne er fejlcastet og bliver bedt om at varetage opgaver og positioner, de ikke er egnet til.

Jeg føler ikke at en decideret udrensning er nødvendig; snarere en omtænkning, nogle omrokeringer og strategiske tilføjelser.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, MMM, ElMadrid, Pelle

Leveret af Kunena Forum