Zidane har klaret sig dårligere end sine forgængere

10 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Mange jublede, da Zinedine Zidane overtog træner-embedet fra udskældte Rafa Benítez, men selv om spillerne tydeligvis viser mere humør på træningsbanen, så kniber det med at overføre det til kampene, hvor Real Madrid fortsat lider.

Og ser man på tallene, så har Zinedine Zidane faktisk klaret sig dårligere end sine 4 forgængere, idet han i sine første 10 kampe kun har opnået 23 points på trods af et overkommeligt program. Real Madrid har spillet uafgjort i de to udekampe mod Betis og Málaga og tabt hjemme mod Atlético Madrid, mens det er blevet til sejre over Deportivo, Sporting Gijón, Espanyol, Granada, Ath. Bilbao, Roma og Levante.

Det er José Mourinho, som fører an i statistikken med 26 points i sine første 10 kampe. Han formåede at vinde sine kampe mod Osasuna, Ajax, Espanyol, Deportivo, Milan, Real Sociedad, Auxerre og Málaga, mens det blev til uafgjorte kampe mod Mallorca og Levante.

Carlos Ancelotti følger lige efter med 25 points. Italieneren fik sejre mod Betis, Granada, Ath. Bilbao, Galatasaray, Getafe, Elche, FC København og Levante, mens det blev til uafgjort ude mod Villarreal og hjemme-nederlag mod Atlético Madrid.

Rafa Benítez og Manuel Pellegrini opnåede begge 24 points. Her fik chileneren 8 sejre (Deportivo, Espanyol, Zürich, Xerez, Villarreal, Tenerife, Marseille og Valladolid) og to nederlag mod Sevilla og AC Milan, mens Rafa Benítez fik 7 sejre (Betis, Espanyol, Shakhtar, Granada, Athletic, Malmö og Levante), samt uafgjorte mod Sporting, Málaga og Atlético Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Ja, det er jo ikke noget endegyldigt bevis på, at Zinedine Zidane skal fyres, men omvendt forstår jeg også godt, hvis man overvejer om han er den rette til at stå for genopbygningen af holdet fra næste sæson.

Jeg hælder selv mest til at lade ham fortsætte, også fordi de realistiske muligheder ikke synes markant bedre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 4 måneder siden #3 af mohbar
Han har overtaget et svækket hold i dyb krise. et hold med masser af skadede nøglespillerer. Han skal have denne sæson og hele næste så må vi gøre status. Håber han får lov til at anskaffe de spillere han har brug for og få ryddet op.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #4 af Tore Hansen
Zidane kan jo ikke bare komme ind midt i en sæson og så vinde det hele man er jo nød til at give ham lidt tid og så hvis næste sæson så bliver en kæmpe skuffelse så kan man begynde at snakke om fyring.

10 år 4 måneder siden #5 af Kimbo

10 år 4 måneder siden #6 af Madridista28

Kimbo skrev: Enig

Er det eneste du har tænkt dig at skrive enig?
Prøv at begrunde hvorfor/hvad du er enig i næste gang. :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

10 år 4 måneder siden #7 af Madridista28
Jeg syntes helt bestemt også at man skulle give Zidane en seson mere og se hvad han overhovedet kan gør for Real Madrid.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Madridista28.

10 år 4 måneder siden #8 af FanOfMagicalTeams
At sige at han overtog et hold i dyb krise er måske at stramme den. Han overtog, ligesom Benitez, en uhomogen trup hvor kampgejsten til tider er forsvindende lille. Kampgejsten har han ikke lykkedes med at ændre og den helt klare filosofi lader sig også udeblive. Når det så er sagt, så har han jo heller ikke haft alverdens muligheder for at sætte sit præg på holdet og til Zidanes forsvar må man også anerkende at man stadig er med om CHL. Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke har nok indsigt i Zidane og dennes evner som træner til at vurdere om han skal have en sæson mere. Jeg syntes dog det er vigtigt at man, når man står over for hvad der ligner et skelsættende tidspunkt for Real Madrid, i form af en komplet omstrukturering af holdet, vælger en træner der kan implementere den form for fodbold og den filosofi man ønsker at spille efter i de næste mange år. Jeg mener også det er vigtigt at man at man vælger en træner man er villig til at give 3-4 år, næsten upåagtet af resultaterne i de første 1,5 sæson. Her kan man måske være i tvivl om man vil turde lade Zidane blive såfremt resultaterne udebliver. Jeg tænker at han unægteligt vil blive stillet til større tvivl ved hans beslutninger og evner end trænere som Heynckes, Guardiola, Pellegrini, Klopp og til dels også Mourinho hvis manden kunne kontrollere sig under pres/modgang.

10 år 4 måneder siden #9 af BBB
Det er naivt at tro, at han får hele næste sæson med også. Hvis han laver en sæsonstart som Enrique lavede i Barca, så får han ikke ro i næste sæson, og han skal reelt vinde liga / CL, hvis han skal fortsætte bagefter.

Leveret af Kunena Forum