Zidane: Det irriterer mig, at man snakker dårligt om James
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Zinedine Zidane mødte i dag spansk presse forud for morgendagens kamp. Her kom han ind på følgende emner:
Zidanes y Pavones:
- Jeg spiller med de spillere, som er klar. Jeg brød mig ikke om Zidanes y Pavones-begrebet, fordi vi efter min mening alle var lige. De unge ønsker at spille og de er klar.
Krampe:
- De skal drikke mere vand.....Det betyder at de gav alt og det er godt for en træner.
Bale:
- Det første er, at Bale er med i truppen, det er en lettelse for alle. Derefter må vi se hvordan det går med temaet Wales (om han bliver udtaget til venskabskampe, red.), men det vigtige er Real Madrid og at tage det skridt for skridt med ham.
Startopstillingen mod Celta:
- I morgen har vi en kamp til at sætte det bedste hold på banen. Jeg kigger ikke på tirsdagens kamp, det vigtigste er Celta, lige meget om det er et lidt anderledes hold end Levante.
Arbeloa:
- Alle spillere er vigtige for mig og jeg er ikke glad for, at Arbeloa ikke har fået spilletid, men han vil få minutter for os. Ikke i morgen, fordi han ikke er i truppen, men han vil spille for han er en vigtig spiller og han hjælper os meget. Han er meget professionel og giver sig 100%.
Modric og Marcelo:
- Modric er ikke med, men det er Marcelo.
Kroos:
- Han vil ikke spille, for han har influenza og feber.
Holdets tilstand:
- Jeg ser holdet som godt og jeg forstår alles meninger. Jeg ved, at vi skal forbedre os og vi vil forbedre os, men vi er tilfredse med holdet.
Los Canteranos´ arbejde:
- Når jeg siger dette om Lucas og Borja, kan jeg sige det om hele holdet. Selvfølgelig kan vi forbedre tingene, når vi ikke har bolden, men det skal vi nok nå.
Fysiske leje:
- Holdet er godt og spillerne har fortalt mig, at de også har forbedret sig. Jeg vil ikke sige, at de var dårlige før, for sådan er det ikke, men vi har det godt med det arbejde, vi udfører nu.
Casemiro:
- Jeg lærte ”Casi” at kende af Carlo Ancelotti og han sagde altid det samme, at han havde forudsætningerne. Han begyndte på bænken under min ledelse, uden at spille meget og nu spiller han. Han er en positions-spiller, teknisk god, med masser af personlighed....når du har det, kan du spille i Real Madrid.
De centrale forsvarere:
- Jeg har fire til disposition og det er ikke let at træffe en afgørelse. Jeg vil ikke sige nu, hvem der vil spille.
James:
- Jeg synes, at man har været lidt urimelig over for James...men spillerne ved også godt, når de har spillet godt og man siger smukke ting til dem. Det irriterer mig, når man snakker dårligt om James, for han er min spiller. James er dedikeret....
Bad om mere styrke hos spillerne:
- Det kan godt være, at jeg har anmodet spillerne om at løbe en smule mere.........men jeg har også sagt, at det er normalt at løbe mindre, når man har bolden. Men ja, når man løber mere, er det lettere at vinde kampene.
Er du blevet ældre?
- I bedste fald en smule....Men jeg er så glad for det jeg laver, at stressen er mindre. Jeg vidste, hvad der ventede mig og vi er overbeviste om det vi laver. Og hvis jeg har en smule stress....så tager jeg hjem til min familie.
Besked til Estadio Santiago Bernabéu:
- Før jeg slutter denne pressekonference, vil jeg gerne sende en besked til tilhængerne. Vi vil gerne stå sammen og glæden fra tilhængerne vil gøre at vi giver alt for at gøre alle glade. Vi behøver jeres støtte.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Til gengæld er jeg himmelhenrykt over den måde, han kører pressemøderne på, hvor han aldrig fanges på det forkerte ben og altid taler positivt og opmuntrende om alt og alle.
Man kan virkelig mærke, at han har været i gamet og kender til alle situationer i professionel fodbold og det er jo tydeligt, at hans tilstedeværelse på træningsbanen har gjort noget ved humøret.
Det kan være en rigtig god grund til, at man skal lade ham arbejde videre i den kommende sæson, også selv om han måske kommer ud af denne sæson uden titler.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Jeg er nok ikke så vanvittigt imponeret af Real Madrids spil og resultater under Zinedine Zidane.
Til gengæld er jeg himmelhenrykt over den måde, han kører pressemøderne på, hvor han aldrig fanges på det forkerte ben og altid taler positivt og opmuntrende om alt og alle.
Man kan virkelig mærke, at han har været i gamet og kender til alle situationer i professionel fodbold og det er jo tydeligt, at hans tilstedeværelse på træningsbanen har gjort noget ved humøret.
Det kan være en rigtig god grund til, at man skal lade ham arbejde videre i den kommende sæson, også selv om han måske kommer ud af denne sæson uden titler.
Synes nu heller ikke man kan forvente titler af Zidane denne sæson. Vil sågar ikke vente det næste sæson, selvom jeg godt ved det er kravet.
Enig i han håndterer pressen flot. Det var jo ellers noget af skeptikernes bekymring ved ansættelsen, men han virker til at have lært flot af Ancelotti.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
BBB skrev: Hvis håndtering af pressen er det bedste vi kan sige om ham nu, så kunne Gary Neville ligeså godt være træner i klubben.
Som Siempre skriver er det tydeligt humøret også er løftet blandt spillerne. Det er en vigtig faktor i mine øjne.
Vi spiller væsentlig mere underholdende og forsøger at dræbe kampene fremfor at forsvare dem hjem. Jeg ser mindre usikkerhed i forsvaret. En af Benitez' "styrker" var at han havde "styr" på defensiven, men jeg synes tydeligt vi står bedre og presser bedre med Zidane. Og han har trods alt overtaget holdet midt i sæsonen.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.