Lucas Vázquez løb igen mest
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid måtte i går undvære Toni Kroos, Luka Modric og Karim Benzema og i deres sted spillede Casemiro, Mateo Kovacic og Lucas Vázquez.
Og de tre kvitterede med at være dem, der tilbagelagde flest kilometer i løbet af kampen og for Lucas Vázquez´ vedkommende var det anden kamp i træk, at han løb mest og dermed har den teknisk velfunderede spiller gjort sit til at gøre det sværere for Zinedine Zidane at sætte hold næste gang. I gårsdagens kamp løb Lucas Vázquez 12,6 km., mens Casemiro løb 11,67 km. Og Kovacic løb 10,48 km.
Zinedine Zidane har i de seneste dage bedt sine spillere om at give sig ekstra og vinde duellerne for at holde sig skarpe til Champions League-turneringen, hvor Real Madrid fortsat er et varmt bud på en endelig vinder.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når det så er sat, så det fedt at være reserve går ind og løbet mest og giver den gas og viser at de er klar til at overtage eller spiller når der er brug for dem. Stor respekt til dem for at acceptere deres rolle og bare give den fuld gas. Det er virkelig lækkert at se og noget vi har manglet, så skal hele truppens også bare bruges så er vi ved at være der.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
MatiasP skrev: Er det kun mig der er blevet lidt træt at af denne her km. debat? Jeg er fuldstændig enig i at der altid er noget statistik der er værd at kigge på og at antal løbet kilometer selvfølgelig har en stor betydning. Jeg kan bare huske at når jeg spillede mod vores oldboys hold (som var top 4 på sjælland), så løb de væsentlige færre kilometer end os senior spillere, til gengæld stod de bare altid det rigtige sted. Xavi Alonso er også et godt eksempel på en spiller som ikke løbet flest, men rigtigst km. Jeg savner meget en nuance i disse statistikker. Altså hvor mange af de km. der er fordi han er nødsaget til at indhente at han i første omgang stod forkert, eller om han reelt lave nogle tacklinger / bliver sat ofte osv. Altså noget at bruge denne løbe km. statistik til.
Når det så er sat, så det fedt at være reserve går ind og løbet mest og giver den gas og viser at de er klar til at overtage eller spiller når der er brug for dem. Stor respekt til dem for at acceptere deres rolle og bare give den fuld gas. Det er virkelig lækkert at se og noget vi har manglet, så skal hele truppens også bare bruges så er vi ved at være der.
Og det er nok i virkeligheden i forhold til dit sidste afsnit, at km.-debatten bliver interessant, nemlig at vi rent faktisk har nogle unge spillere, som vil kæmpe for trøjen og vise deres værd.
Og så bragte det lige en masse minder frem, at du lige nævnte det med at møde et godt old boys-hold. I sin tid var jeg selv med til at spille mod B1913s tidligere divisions-spillere. Det var vildt at komme op mod 45-50-årige spillere og så som 27-årig opdage, at man måske nok kunne løbe 100 meter 2-3 gange så hurtigt som dem, men at man stort set aldrig kunne få bolden. Vi knoklede rundt som sindssyge og var trætte efter første halvleg, mens de knapt nok svedte.
Nå, tilbage til emnet. Zidane sagde selv på et pressemøde, at det er sværere at slå et hold, der løber meget og det har han jo ret i på det niveau. Derfor er det dejligt at have nogle spillere, som viser gejst. Man kunne ønske, at det forplantede sig til de etablerede spillere også.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Vi har jo uden tvivl fantastiske spillere, men taber for tiden konsekvent til Atletico. Jeg synes Atletico har dårligere spillere end os, men det er et bedre hold og det kommer i den grad til udtryk ved at de kæmper mere. Løb de 11 km mere end os da vi mødte dem sidst? Det er saftsuseme meget.
Jeg ønsker bestemt ikke, at spille som Atletico. Jeg synes ikke de spiller særligt tiltalende, men jeg kunne godt ønske vores spillere havde deres offervilje og på den måde er det et fint signal fra Zidane at belønne spillere der kæmper for det. Også kan Lucas jo også andet end at løbe.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.