Real Madrid arbejder med nye stadionplaner
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid og Florentino Pérez led et stort nederlag, da Højesteret besluttede at sætte en stopper for klubbens planer om at modernisere og ombygge Estadio Santiago Bernabéu.
Siden den afgørelse har man dog ikke siddet med hænderne i skødet og derfor er man nu klar til at fremlægge en revideret udgave af planerne over for Madrids bystyre, som man håber kan blive stemt igennem, så man kan komme i gang med moderniseringen.
I de første planer var det meningen, at Estadio Santiago Bernabéu skulle overdækkes og for at få lagt tag på, ville man inddrage arealet ud til Paseo de la Castellana for at forny facaden her og opføre hotel og indkøbscenter.
Planen er fortsat at overdække Estadio Santiago Bernabéu, men i den nye plan vil man kun inddrage 6.658 m2 af arealet ved Paseo de la Castellana til at lave ny facade, som også kan bære en overdækning. Hotel og Indkøbscenter vil man så i stedet opføre i det såkaldte Esquina del Bernabéu. Til gengæld bliver der ikke mulighed for at få den gigantiske 360 grader skærm hængende over banen, ligesom der ikke bliver mulighed for at udvide stadion-kapaciteten.
Real Madrids ledelse er angiveligt i positive forhandlinger med det nye bystyre om planerne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Det nye projekt virker noget videre reduceret i forhold til de oprindelige planer.
Og inden brok over at man ødelægger det historiske og alt det der, så vil jeg lige minde om, at Don Santiago Bernabéu selv i 1973 var langt fremme i planerne om at opføre et helt nyt stadion, fordi det ville give klubben mange nye muligheder.
"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det er romantisk med adressen på Paseo del Castellana, men de omkringliggende forhold er ikke til et så stort er stadion.
Folk, der har været på Bernabéu ved, at der er et enormt pres på metroen, trafikken og at nedlukning af vejene op til kampene generelt generer trafikken på en af byens store færdselsårer.
Forstå mig ret, jeg er IKKE fan af at flytte adresse, men jeg kan sagtens de argumenterne for det, såfremt det bliver virkelighed. Særligt med ideen om hotel, forretningscenter osv. Og måske Real Madrid nærmest kan finansiere en stor del af projektet ved at sælge en så stor grund midt i byens store finans-område?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
DarioGomez skrev: Men er vi der, hvor man skal overveje en ny adresse? Er det spillet bag gardinerne?
Det er romantisk med adressen på Paseo del Castellana, men de omkringliggende forhold er ikke til et så stort er stadion.
Folk, der har været på Bernabéu ved, at der er et enormt pres på metroen, trafikken og at nedlukning af vejene op til kampene generelt generer trafikken på en af byens store færdselsårer.
Forstå mig ret, jeg er IKKE fan af at flytte adresse, men jeg kan sagtens de argumenterne for det, såfremt det bliver virkelighed. Særligt med ideen om hotel, forretningscenter osv. Og måske Real Madrid nærmest kan finansiere en stor del af projektet ved at sælge en så stor grund midt i byens store finans-område?
Personligt kunne jeg da godt se Estadio Florentino Pérez ;-) ligge i Ciudad Real Madrid med hoteller, indkøbscentre og temapark. Altså hele Real Madrid samlet eet sted.
Det er tæt på lufthavnen og med gode tilkørselsforhold.
Synes også det var kaos da man skulle se kamp, trafik, restauranter osv kan slet ikke holde til det. Måske i 70/80'erne men ikke mere.
Siempre Madrid skrev:
DarioGomez skrev: Men er vi der, hvor man skal overveje en ny adresse? Er det spillet bag gardinerne?
Personligt kunne jeg da godt se Estadio Florentino Pérez ;-) ligge i Ciudad Real Madrid med hoteller, indkøbscentre og temapark. Altså hele Real Madrid samlet eet sted.
Det er tæt på lufthavnen og med gode tilkørselsforhold.
Jeg var lige ved at kunne overveje et nyt stadion, men det kræver vidst en ny præsident først ;-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.