Verdens værste badeferie
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sergio Ramos. Først målscorer. Siden udvist. Og nu fraværende i næste sønsdags kamp mod Sevilla!
Real Madrid lignede i aftenens kamp en halvfed familie på en halv-billig vinterferie – men helt uvirkeligt var det lige præcis nok til at tage alle tre point med hjem fra en vanskelig udekamp på Gran Canaria.
Der var lidt for meget ’vamos a la playa’ over Real Madrid denne søndag aften, hvor man omdannede en egentlig overkommelig sviptur til De Kanariske Øer til et drama af de større. For i stedet for at dase en ellers sikker føring med hjem, så formøblede gæsterne en ellers fin føring til en dele-affære, blot for at Casemiro minuttet efter alligevel sikrede fuld plade i pool-baren.
At det ikke gik værre skyldes udelukkende, at målmand Keylor Navas som den eneste Madrid-spiller på grønsværen var sin opgave voksen.
For mens madridistas verden over sad klisterede til tv-skærmene, så var der meget lidt konsekvens og lidt for meget all inclusive over særligt Real Madrids forsvar, hvor dårlige afleveringer og manglende koncentration stod øverst på menuen.
Og attituden hos hovedparten af spillerne mindede mest af alt om en livstræt familiefar, hvis hustru havde tvunget ham til stranden med pakket bagagerum, skrigende unger, skyhøje vaffelis-udgifter og så i silende regnvejr. Særligt tilbagevendte Arbeloa, samt Cristiano Ronaldo og Gareth Bale lignede mere slapt oppustede badedyr end toptrimmede fodboldspillere, og spillede mest af alt som fordrukne rejseguides, der var faldet i bowlen med sangria.
Nu vandt Real Madrid jo som skrevet tidligere, og det var på et flot hovedstød fra forsvarsgeneral Sergio Ramos, der udnyttede Cristiano Ronaldos eneste positive indslag i kampen. En håndbold-screening, der gav plads til kaptajn Ramos, der på fornem vis stødte læderet i nettet. Og så på en nærmest identisk kopi fra Casemiro, der, lige inden resortet lukkede, fik afgjort løjerne.
For Real Madrid endte kampen dog alligevel med flere spørgsmål end svar – for nok har Las Palmas før ageret dårlige værter for diverse ferie-gæster, men spillet og indstillingen lover ikke godt for fremtidens kvartfinaler i Champions League, der skal ske et skred af de større, hvis ikke det skal blive endestationen.
Hertil aften vandt Real Madrid altså – men besøget på Gran Canaria endte i den grad som en fodboldferie, man meget gerne vil hjem fra – med det samme!
Las Palmas – Real Madrid 1-2 (0-1)
0-1 Sergio Ramos (24’), 1-1 José (87’), 1-2 Casemiro (88’)
Las Palmas
Varas – Garrido, Bigas, Lemos, García – Momo, Viera, Mesa, Montoro, Nili (El Zhar, 72’)
Real Madrid
Navas – Arbeloa, Ramos, Pepe, Carvajal – Modric, Casemiro – Isco (Kovacic, 60’), Bale (Jesé, 79’), Cristiano, Vázquez
Gule kort: Montoro, Bigas, Viera (Las Palmas) Casemiro, Isco, Pepe, Ramos (x2) (Real Madrid)
Røde kort: Sergio Ramos (Real Madrid)
Dommer: Borbalan
Kampens spiller: Keylor Navas – velsagtens den eneste spiller, der kan være sin aften bekendt.
Kampens detalje: Valerons hyldest inden kampen. Sand legende.
Kampens badebold: Arbeloa. Intet fremad. Intet bagud. Hans tid er – desværre – forbi.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
Desuden siden hvornår har en 1-0 føring været sikker....
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Generelt fungerede intet idag, og hold kæft hvor vinder vi UFORTJENT. De spillede os virkelig ud og fik os til at ligne et serie 4 hold.
Held kan alle dog bruge og heldigivs fik vi de 3 point, og så må vi glemme kampen og komme videre.
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
- Marcelohoppen12
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hold nu bare kæft, din brasilianske idiot...........undskyld mit sprogbrug, men sådan en udtalelse bør føre ham direkte over på transferlisten.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Men hvis vi skulle smide alle spillere med uheldige udtalelser på transferlisten, så ville vi efterhånden få svært ved at stille hold.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev: Det er en idiotisk udtalelse, ja.
Men hvis vi skulle smide alle spillere med uheldige udtalelser på transferlisten, så ville vi efterhånden få svært ved at stille hold.
Den udtalelse er bare så virkelighedsfjern og respektløs, at hvis det er hans virkelige holdning og hans syn på, hvad der er det bedste hold i verden, så behøver vi ikke ham i klubben.
Man kan ikke i ramme alvor gå ud og levere som i går og så efterfølgende postulere, at man er verdens bedste hold. Slet ikke, når man har spillet en sæson, som indtil nu.
Casemiro, du optager en udlændingeplads. Farvel!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
Siempre Madrid skrev:
Den udtalelse er bare så virkelighedsfjern og respektløs, at hvis det er hans virkelige holdning og hans syn på, hvad der er det bedste hold i verden, så behøver vi ikke ham i klubben.
Man kan ikke i ramme alvor gå ud og levere som i går og så efterfølgende postulere, at man er verdens bedste hold. Slet ikke, når man har spillet en sæson, som indtil nu.
Jeg tror nu mere at det er grundet klubbens 'syge' kultur. Jeg oplever det sådan, at alle spillere og ledere skal udtale sig i sådanne vendinger. Der mangler ydmyghed og realitetssans. Ikke bare fra Casemiro - Det skal starte oppefra.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Tror han blev sur over, at han blev taget så sent ud. Han var jo så elendig, at han aldrig skulle have haft 60 minutter.
Fernando M. skrev: Ang. Isco:
Tror han blev sur over, at han blev taget så sent ud. Han var jo så elendig, at han aldrig skulle have haft 60 minutter.
Hørt!
Siempre Madrid skrev:
Du går da om noget lige hårdt nok til matchvinderen i gårdagens kamp.
Jeg har ikke set/læst ham sige det, men tror du ikke også at han godt ved vi ikke er de bedste i verden? Jeg tror mere han mener noget i retning af verdens største klub, altså at vi konstant bliver kritiseret fordi vi netop er verdens største klub.
Florentino Pérez
Hvordan er det muligt, at så gode spillere kan blive ved med at spille så dårligt? Nu kan folk ikke give Kroos skylden for den manglende balance, for den er der altså heller ikke med Casemiro, som jeg har læst mig frem til alle steder spillede en rædselsfuld kamp.
Zidane effekten, og når Zidane taler så lytter alle bliver der sagt, men problemet må jo være meget dybere end det. Vi har prøvet de bedste trænere i verden, og de knap så heldige og nu Zidane. Ingen af dem har kunne skabe et hold som rent faktisk fungere. Mourinho var tæt på, men fuckede det op på bedste Mourinho manér inden det for alvor startede.
Holdet fungere til perfektion i FM, men hvad fanden er der galt i praksis? Mit bedste bud er stadig hierarkiet og de såkaldte "ledere". Jeg fatter det virkelig ikk. Det er sjældent jeg for alvor mister modet og troen på tingene, men følelsen er seriøst pist væk. Glem næste sæson, for hvad skulle ændre sig? Perez vil ikke være ham præsidenten som vil sælge Ronaldo, og vi har før set ham være stædig med hans dyre indkøb, så mon dog vi sælger Bale og James. BBC fungere ikke. Kroos, Modric og Isco/James fungere heller ikke. Vores forsvar fungere slet ikke.
Jeg bliver træt! Jeg er træt af alle de problemer der altid er i Real Madrid.
Lad os nu blive den klub vi var engang. Fandens attraktiv, fordi vi var verdens bedste og mest spektakulære fodboldhold. Glem nu det skide stadion! Glem nu de dyre merchandise indkøb og glem nu holdningen "tænk hvis han skulle starte inde i en semifinale".
Det løser sikkert ikke problemet, men lige nu sidder jeg med følelsen af, at Ronaldo, Bale, James og Ramos alle skal sælges til sommer. Det er kun i Real Madrid man høre det, men det er også kun i Real Madrid hvor man kan lade problemerne komme så langt ud. Ud med al det rådne, og så må vi tage den derfra!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.