Arbeloa-indstilling vinder respekt

10 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Rigtig mange Madridistas vil gerne sætte spørgsmålstegn med Álvaro Arbeloas fodboldmæssige kvaliteter.

Til gengæld er der meget få – om overhovedet nogen – som kan sætte spørgsmålstegn ved hans indstilling og det vinder efterhånden respekt. I weekenden betød det i hvert fald, at han fik sine første spilleminutter under Zinedine Zidane.

Og skal man tro spansk presse, så var det meget mere end en teknisk afgørelse fra Zidane. Det var også en besked til resten af spillertruppen om, at hvis man gør som El Espartano, så kan man vinde en plads på holdet.

Spansk presse hæfter sig ikke alene med, at man aldrig hører brokkerier fra Arbeloa, uanset hvor langt han er fra en plads i truppen, men at han derimod tropper op til træning og giver sig fuldt ud. Senest bevist efter spillernes to fridage efter Las Palmas-opgøret, hvor Arbeloa som den eneste troppede op til frivillig træning for at gøre sit til at holde sig i så god form som muligt.

Herudover bemærker spansk presse også, at Arbeloa har vist rigtige leder-egenskaber ved at vise særlig støtte til spillere som James, Isco, Jesé og Casemiro, som alle har haft svære tider i klubben.

En unavngiven person i Real Madrid forklarer det således:

- Arbeloa vil dø for sine holdkammerater og for klubben. Med fem af hans slags ville tingene være anderledes.

Til sommer står Real Madrid uden nogen af Arbeloas slags. El Espartano har kontraktudløb og alt tyder på, at der ikke bliver tale om en forlængelse. Indtil da kan de nødstedte i Real Madrid-truppen regne med hans opbakning, mens Zinedine Zidane kan regne med at have en spiller, som hver eneste dag vil arbejde hårdt i stilhed for Real Madrids bedste.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #2 af Siempre Madrid
- Hvis alle havde mit niveau, ville vi ligge nr. 1.

Næh, hvis alle havde Arbeloas indstilling, ville vi også tro på jer!

Menos millones, más cojones.

Grande Arbeloa!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, Rogoshin, Fondo_Sur

10 år 4 måneder siden #3 af Sahinovic
Jeg har aldrig forstået den - til tider - uretfærdige kritik af Arbeloa her rundt på forum.

Jeg synes han (næsten) alle dage har udført sit job yderst professionelt, og under Mourinho tiden var han virkelig god. Jeg glemmer heller aldrig, at han ene mand viste sin fulde opbakning til Benzema foran fans rundt på stadion, da Benzema havde det aller sværest og fans nærmest krævede hans hovede på et sølvfad - det er da i det mindste en mand som viser vejen istedet for konstant at skjule sig, og ikke kan overskue andet end sig selv.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 4 måneder siden #4 af -#7-
Mit problem med Arbeloa har altid væres hans fodboldmæssige egenskaber (eller mangel på samme). Han er simpelthen så forfærdeligt ordinær at det gør helt ondt at se på. Hvis han ikke var opvokset i Real Madrid ville man aldrig have hentet ham.

Men ja, bevares, han virker da som en flink fyr med hjertet på rette sted. Men hvis det var kriterierne for at spille for klubben kunne man jo bare hente Borja Valero til at styre midtbanen.

DC19

10 år 4 måneder siden #5 af Pelle
Få Arbeloa til at indse, at hans dage som fodboldspiller er talte. Få ham derefter ansat i den sportslige sektor i Real, hvor han kan få indflydelse på både træningen og kontakt med spillerne. Jeg tror, han ville være den perfekte mentor!

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 4 måneder siden #6 af Vinícius
Arbeloa er lige netop sådan en type forsvarsspiller, som jeg synes, at vi mangler. Han passer sine defensive pligter som måske den eneste af vores backs. Dog kan der stilles spørgsmålstegn ved hans kvaliteter som mange andre siger. Men som type, ja - kvalitetsmæssigt - nej. Hans indstilling er dejlig og hans udtalelser er altid loyale mod klubben(så vidt jeg ved).

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 4 måneder siden #7 af Fondo_Sur
Flere canteranos er nøglen.

Borjita, Lucas mm. spiller egenligt ret godt, når de er inde.

Leveret af Kunena Forum