Kuldsejlet stadion-projekt vil give 2500 færre pladser
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Florentino Pérez har holdt tre møder med Madrids bystyre for på den ene eller den anden måde at få reddet sit projekt ”Modernisering af Estadio Santiago Bernabéu”, som han har haft som løfte siden 2004.
Det stort anlagte projekt til 400 millioner € er i to omgange blevet nedstemt i Højesteret og nu venter der oven i købet bystyret (eller Real Madrid) en bøde på 20-25 millioner € for uretmæssig stats-støtte i forbindelse med salg af jord mellem de to parter.
Det oprindelige projekt bød på en tagdækning af Estadio Santiago Bernabéu og en udvidelse af stadion-kapaciteten på 5000 pladser, samt både et hotel og indkøbs-center på 12.500 m2 ud til La Castellana, men det er netop her at Real Madrid har fået underkendt sit projekt og derfor arbejder man nu på en skrabet model, som ikke har udsigt til at give den indtægts-fremgang på 30%, som man ellers havde budgetteret med.
I stedet for en stadion-udvidelse vil det nye projekt betyde, at der vil være 2500 færre pladser på Estadio Santiago Bernabéu, mens hotellet går fra at have 150 værelser til kun at have 60 værelser og der bliver ikke plads til det store indkøbscenter.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvor kan man købe så billige hoteller og indkøbs-centre? :-)
- Tore Hansen
- Gæst
-
Tore Hansen skrev: Burde man bare ikke beholde det gamle stadion. 2.500 pladser mindre og så et hotel med 60 værelser er squ da næsten ligegyldigt så hellere beholde det gamle☺
Jeg tror et Hotel kan generere noget større omsætning end 2.500 pladser, der bliver udsolgt...5-6 gange om året.
Hvis man er meget opsat på at øge kapaciteten, tror jeg egentlig man kunne lave en "Camp Nou". De nederste tribuner nærmest banen - jeg tror de hedde Grada Baja og Grada Alta - er ikke særligt stejle tribuner, så hvis man gravede banen dybere og lavede de omtalte tribuner stejlere kunne man nok øge tilskuerkapaciteten. Om det er rentabelt skal jeg ikke kunne sige.