Referat: Barca kunne ikke fedte 1-1 hjem
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Store hold skal kendes ved deres evner i modgang – og for første gang i sæsonen viste Real Madrid sig som et storhold. Man var nede på Nou Camp, man fik et mål total uforståeligt annulleret og man måtte til sidst kæmpe 10 mod 11, men alligevel rejste Real Madrids hold sig og viste, at der stadig er håb for resten af sæsonen – selv mod de store hold.
I en kamp, der som et ægte El Clasico havde svinestreger, gode og dårlige dommerkendelser, film, fantastiske detaljer, had, vemod og store præstationer, var Marcelo med længder banens bedste. Den brasilianske back strålede som solen på Copacabana og var konstant farlig i offensiven, alt imens han holdt Messi i skak defensivt.
Første halvleg lod ikke meget tilbage at nævne, udover brændte chancer, en hyldest til afdøde Johan Cryuff og en uhyggeligt ringe Karim Benzema. Alligevel skal det nævnes, at det første kvarter var frygteligt ringe af aftenens gæster. Det vendte heldigvis efter Ramos’ måske eneste gode aktion i kampen, da han taklede Messi på kanten af feltet. Herefter rejste de hvidklædte sig og leverede en mandfolkepræstation.
Det så dog helt skidt ud efter pausen, da Pique på en dødbold headede hjemmeholdet foran. Dårligt forsvar efterlod en stærkt spillende Keylor Navas sagesløs i Madrid-målet. Inden det havde Ramos i øvrigt for tredje gang nærmet sig det røde kort han stensikkert sikrede sig senere i kampen.
Kampens sidste time tilhørte dog et storspillende hold fra Centralmagten, som på trods af et totalt uforståeligt underkendt mål udraderede en fraværende Messi og co. Marcelo tog først et gigantisk raid op af venstresiden, inden Kroos i højre side fejlede med sit indlæg. Heldigvis var Benzema usædvanligt skarp og bankede bolden i kassen til en udligning.
Herfra var det tydeligt, at de formentligt kommende spanske mestre, forsøgte at fedte et remis hjem og dermed sikre skindet på næsen, men Kongeklubbens spillere ville det anderledes. Særligt Gareth Bale og Cristiano Ronaldo var i hopla med flere chancer. Netop portugiseren var til sidst skarp og sikrede Real Madrid sejren med et spark dybt inde i Barcas felt.
Herefter forsøgte Barca små-desperat, men helt farligt blev det aldrig. Slutteligt fortjener Zidane og Casemiro også stor ros. Zizou for at vende opgøret efter en dårlig start og Casemiro for at vise cojones på midtbanen i samtlige 90 minutter.
Håbet er tilbage i hovedstaden.
Kampfakta
Barcelona 1-2(0-0) Real Madrid
1-0: Pique (56’)
1-1: Benzema (63’)
1-2: Cristiano Ronaldo (85’)
Gule kort:
Suarez, Mascherano, Rakitic (Barcelona)
Ramos, Carvajal, Cristian Ronaldo (Real Madrid)
Røde kort:
Ingen (Barcelona)
Ramos (Real Madrid)
Dommer:
Alejandro José Hernández Hernández
Barcelonas hold: Bravo; Alves, Mascherano, Pique, Alba; Busquets, Rakitic(74’, Arda), Iniesta, Neymar, Suarez; Messi
Real Madrids hold: Navas; Carvajal, Ramos, Pepe, Marcelo; Casemiro, Modric, Kroos, Bale(90’, Vazquez; Benzema(78’, Jesé), Cristiano Ronaldo
Kampens spiller: Marcelo. Højrekant, playmaker, venstrekant. Manden bag Benzemas mål og tilmed altid højt humør. Marcelo på toppen er bedre end rød saftevand på en sommerdag.
Kampens badebold: Ramos. En anfører efterlader ikke sit hold i stikken på den måde.
Kampens detalje: Morten Bruuns: ”Kom nu Madrid.” Det var helt sikkert primært for kampens skyld for det objektive blik, men præcis hvad alle Madridistas verden over tænkte 10 sekunder inden Benzemas kasse!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg drømmer om Alaba, da han kan bruges på flere position.
"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
Derudover er det vildt så god Casemiro er blevet. Han stopper simpelthen alt, og så synes jeg faktisk heller ikke hans omgang med bolden er så ringe som den bliver gjort til af nogle, hans elegante kombinerede hælaflevering/tackling på Messi var godt nok en lækker detalje.
Og ja, Ramos.. I en perfekt verden bliver han erstattet til sommer, men det sker jo selvfølgelig ikke. Utroligt han ikke har lært en skid efter så mange store, spændingsfyldte opgør.
DC19
Håber virkelig Zidane tør satse på ham som fast starter, selvom han ikke har navnet.
Hulubulu Messi, hvor du henne - Hulubulu Messi leger gemmer ;-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- Raúl 7
- Gæst
-
Jeg må nok også (ikke kun pga. i aften) æde min hat og indrømme at jeg gerne ser Ronaldo og Bale blive en sæson mere. Jeg er spændt på hvad Zidane kan udrette næste år.
Ramos må til gengæld stadig godt tage sit tøj og skride. Hold nu op en spade. Så mange røde kort og straffespark i vigtige kampe at det fatter man slet ikke.
Edit: Hvordan man kan annullere Bale's mål er mig en gåde. Og så siger folk at dommerne er med os. Jeg har aldrig set en Barca kamp hvor dommerne ikke har været med dem. Hold nu op de slipper af sted med meget. Jeg glemmer aldrig Mascheranos klare skub i ryggen på Ronaldo inde i feltet for et par år siden.
100% aerial duels
81% pass acc.
6 tackles won
3 interceptions
3 blocks
Av min arm en solid kamp!
- KesseBM
- Gæst
-
Hold nu kæft der skal fornyet kræfter til i det midterforsvar. Ramos og Pepe er i mine øjne ikke fremtiden for dette hold. Jeg mener sådan set at vi er heldige med de ikke koster et par mål...
KesseBM skrev: Er jeg den eneste som rystet over vores to centerforsvare ?
Hold nu kæft der skal fornyet kræfter til i det midterforsvar. Ramos og Pepe er i mine øjne ikke fremtiden for dette hold. Jeg mener sådan set at vi er heldige med de ikke koster et par mål...
Så skal vi bare finde et par CB's, der ikke kommer i problemer med MSN. Hvad er alternativet? Folk nævner Laporte, men ham tørrer de jo også...
Skal vi seriøst diskutere, om Nacho eller andre kan klare MSN? Seriøst? :D
- KesseBM
- Gæst
-
Men ret beset så skulle Ramos have forladt kampen før, Pepe skulle have haft rødt for hans unødvendige svinestreg på Suarez. De er vel de mest erfarne spillere i truppen, men alligevel er det dem der taber hovedet.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
Man kan virkelig se hvor vigtig Casemiro var for holdet igår, især i forhold til at lukke Messi fuldkommen ned