Referat: Barca kunne ikke fedte 1-1 hjem
- Raúl 7
- Gæst
-
BBB skrev:
KesseBM skrev: Er jeg den eneste som rystet over vores to centerforsvare ?
Hold nu kæft der skal fornyet kræfter til i det midterforsvar. Ramos og Pepe er i mine øjne ikke fremtiden for dette hold. Jeg mener sådan set at vi er heldige med de ikke koster et par mål...
Så skal vi bare finde et par CB's, der ikke kommer i problemer med MSN. Hvad er alternativet? Folk nævner Laporte, men ham tørrer de jo også...
Skal vi seriøst diskutere, om Nacho eller andre kan klare MSN? Seriøst? :D
Fordi MSN er gode behøver man jo ikke trække røde kort og straffespark hver gang man møder dem. At gøre det godt over for dem er jo ikke ensbetydende med at så må man også indregne at Ramos og Pepe bliver smidt ud eller begår dumheder. Der findes - hold nu fast - gode midterforsvarere der kan være koncentrerede en hel kamp uden at tabe hovedet. Alene det at Ramos har fået 20+ røde kørt er jo sindssygt. Se på Varane, han er meget yngre end Ramos og Pepe men han kan godt holde hovedet koldt. Dermed ikke sagt, at Varane ikke mangler noget i sit spil til tider, men det må simpelthen være muligt at finde nogle midterforsvarere på markedet, der er gode, men som ikke taber hovedet hver gang det brænder på.
Behøver jeg minde om at Ramos også begik et åndssvagt straffe ude mod Atletico, helt unødvendigt? Fordi han selv havde lagt en dum arrogant aflevering. Det er HVER ENESTE GANG vi møder gode hold så mister han hovedet. Hierro fik da også et par røde kort, men det her er jo uhørt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Personlig tror jeg ikke, at han er god nok nu til at kunne etablere sig på Real Madrids startopstilling.
"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
Raúl 7 skrev:
BBB skrev:
KesseBM skrev: Er jeg den eneste som rystet over vores to centerforsvare ?
Hold nu kæft der skal fornyet kræfter til i det midterforsvar. Ramos og Pepe er i mine øjne ikke fremtiden for dette hold. Jeg mener sådan set at vi er heldige med de ikke koster et par mål...
Så skal vi bare finde et par CB's, der ikke kommer i problemer med MSN. Hvad er alternativet? Folk nævner Laporte, men ham tørrer de jo også...
Skal vi seriøst diskutere, om Nacho eller andre kan klare MSN? Seriøst? :D
Fordi MSN er gode behøver man jo ikke trække røde kort og straffespark hver gang man møder dem. At gøre det godt over for dem er jo ikke ensbetydende med at så må man også indregne at Ramos og Pepe bliver smidt ud eller begår dumheder. Der findes - hold nu fast - gode midterforsvarere der kan være koncentrerede en hel kamp uden at tabe hovedet. Alene det at Ramos har fået 20+ røde kørt er jo sindssygt. Se på Varane, han er meget yngre end Ramos og Pepe men han kan godt holde hovedet koldt. Dermed ikke sagt, at Varane ikke mangler noget i sit spil til tider, men det må simpelthen være muligt at finde nogle midterforsvarere på markedet, der er gode, men som ikke taber hovedet hver gang det brænder på.
Behøver jeg minde om at Ramos også begik et åndssvagt straffe ude mod Atletico, helt unødvendigt? Fordi han selv havde lagt en dum arrogant aflevering. Det er HVER ENESTE GANG vi møder gode hold så mister han hovedet. Hierro fik da også et par røde kort, men det her er jo uhørt.
31(!!!!!) røde kort, hvis jeg ikke tager fejl.
Jeg tror ikke, overhovedet, at Ramos er tæt på at blive solgt. Absolut ikke. Til trods for hasarderede pasninger, driblinger, tacklinger og evige fuck ups på kort-fronten, så har manden en kæmpe betydning for holdet og klubben, hvis man spørger mig. Manden har utvivlsomt verdensklasse evner som forsvarsspiller. om haters (mig inkluderet) vil det eller ej.
Zidane har fået holdet til at ligne et hold. Han har fået Ronaldo til at arbejde defensivt. Han har umiddelbart løftet Bales niveau. Kan han ikke for fanden da lære Ramos at tænke sig om også?!
Jeg tror, men håber ej, at vi næste år kommer til at se både Pepe, Ramos og Varane i klubben, suppleret op med en afløser for Nacho, som nok vil rejse efter fast spilletid. Jeg håber på, at Nachos afløser slår Pepe/Ramos af holdet i løbet af næste sæson, omend det nok også er tvivlsomt.
Il Duce skrev: Casemiro viste sit talent frem i går, og jeg kan sagtens se ham gøre en forskel fra bænken eller i startopstillingen i fremtiden, men ser du ham også god nok og "klar" til at træde ind på holdet allerede nu og etablere sig som holdets skraldemand fra nu og i fremtiden.
- Personlig tror jeg ikke, at han er god nok nu til at kunne etablere sig på Real Madrids startopstilling.
Er han ikke etableret i Real Madrids startopstilling nu? Det vil jeg da mene. Jeg håber han får lov til at spille resten af sæsonen som 6'er - han var glimrende igår.
Mon ikke Perez henter en dyr 8'er ind, som han forestiller sig kan spille 6'eren næste sæson.....
- Raúl 7
- Gæst
-
Det vil være rigtig fint at begynde at kigge efter to stærke CBs, for det er virkelig de mest udsatte positioner på holdet lige nu. Det virker som om, at BBC-maskinen igen er kommet i omdrejninger, og selv om jeg stadig er usikker på, om jeg ønsker Ronaldo i klubben fra næste sæson, så fornægter verdensklasse sig altså ikke. Og det, Bale og Ronaldo skabte i går, var fantastisk.
En stærk CB + en ung, fremadstormende CB, Hazard, en venstre back og en backup for Casemiro (eller måske endda niveauet over til 6'er positionen), så begynder det altså at ligne noget for mig.
Case viste hvert fald i går, at han har kvaliteterne til at spille på det her niveau, det var en udsøgt fornøjelse at følge ham som bølgebryder.
"Maybe they hate me because I'm too good."
De skal kunne klare det defensive på nærmest egen hånd, kunne agere playmakere og håndtere presset i Madrid.
Fint at være en god forsvarsspiller i Juventus, Chelsea, A. Madrid, men Godin, Terry, Chiellini og Co ville jo blive ødelagt hvis de skule stå højere end feltkanten.
Jeg er fuldstændig enig BBB, der hænger jo ikke på træerne og det er ikke Nacho, nej.
Pelle skrev: En stærk CB + en ung, fremadstormende CB [..]
Vi ejer et af spaniens allerstørste forsvars talenter, som pt. er på græs i Zaragoza, Jesus Vallejo. Om han er der i næste sæson også, er jeg i tvivl om. Men han ser i mine øjne meget spændende ud.
Hvad med Stones fra Everton? Ja... En englænder i La Liga - men stadig. Hold op han er god på bolden.
2:18 skrev: Hvem er det i tror der kan udfylde rollen som midtback i Real ?
De skal kunne klare det defensive på nærmest egen hånd, kunne agere playmakere og håndtere presset i Madrid.
Fint at være en god forsvarsspiller i Juventus, Chelsea, A. Madrid, men Godin, Terry, Chiellini og Co ville jo blive ødelagt hvis de skule stå højere end feltkanten.
Jeg er fuldstændig enig BBB, der hænger jo ikke på træerne og det er ikke Nacho, nej.
Hummels og så skal varane bare igang.
- Raúl 7
- Gæst
-
Synes du Ramos og Pepe er gode til at håndtere presset (?!) og agere playmakere? Vi har rigeligt playmakere på midtbanen. Vi behøver sgu ikke have Ramos til at lege Beckham og lægge sideskift, der så failer hver anden gang og sælger forsvaret.
Du nævner med vilje forssvarsspillere der selvfølgelig ikke passer til at stå højt i banen. Men der findes altså midterforsvarere der godt kan finde ud af det. Og det tror jeg godt du ved ;)
Ramos mistede helt kasketten i går og det er misforstået lederskab at sætte holdet i en sådan situation. Jeg er bare en fanboy, så har svært ved at være objektiv :)
Helt sikkert at midtbanen er spækket med kreative spillere, men den skal jo også derop..
Jeg har ikke selv svarene på hvem der eventuelt skulle være erstatningerne. Ser kun sparsomt bold fra alle de andre ligaer, så føler mig ikke scoutet nok.
Men det jeg har set til Hummels virker han lidt langsom, tror ikke helt på ham.
Stones synes jeg også er dygtig, men både dyr og meget risikobetonet investering
Kan godt lide Koscielny, Pique (ved han er tåbe) og en skadesfri Kompany, men som sagt, har ikke styr på markedet.
Raúl 7 skrev:
Synes du Ramos og Pepe er gode til at håndtere presset (?!) og agere playmakere? Vi har rigeligt playmakere på midtbanen. Vi behøver sgu ikke have Ramos til at lege Beckham og lægge sideskift, der så failer hver anden gang og sælger forsvaret.
Du nævner med vilje forssvarsspillere der selvfølgelig ikke passer til at stå højt i banen. Men der findes altså midterforsvarere der godt kan finde ud af det. Og det tror jeg godt du ved ;)
Eksempel:
Vi har 11 mand. Vores to CBs og vores målmand kan ikke noget med fødderne.
Så har vi 8 mand til at spille bolden rundt og skabe noget.
Modstanderne ved at vi har virkelig gode boldspillere, så de dækker vores 8 mand op, og så har de to i reserve til at ligge imellem. De presser aldrig vores CBs, fordi de alligevel ikke kan noget med bolden.
Når vi møder Atl. Madrid og de spiller på den måde, så vil du ærgre dig over at vi ikke har mindst én CB, som kan lidt med fødderne.
2:18 skrev: Kan godt lide Koscielny, Pique (ved han er tåbe) og en skadesfri Kompany, men som sagt, har ikke styr på markedet.
Kompany er fremragende i mand-mand. Han er bare dårlig til stort set alt andet :-D
- Raúl 7
- Gæst
-
Når vi spiller mod Atletico så laver de jo ikke mandsopdækning på vores forreste 8 mand. Det handler om at skrue tempoet op og kombinere hurtigt. Selvfølgelig er det et plus hvis ens midterforsvarere kan flere ting end bare forsvare. Det er da dejligt at Ramos scorer lidt hist og her. Men først og fremmest skal en forsvarer kunne forsvare. Og gerne ikke tabe hovedet hver gang han bliver presset.