Diego López interviewet i Real Madrid TV
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Diego López har haft en travl dag med rejsen til Madrid, lægeundersøgelse, kontrakt-underskrivning og træning.
Der blev også tid til et interview med Real Madrid TV, hvor han blandt andet sagde følgende om disse emner:
Hans tilbagevenden: Jeg er meget følelsesmæssigt berørt og glad. Det er sket meget hurtigt. Jeg er nødt til lige at fordøje det. At vende tilbage til min klub, klubben i mit hjerte, hvor jeg opvoksede og udviklede mig, er noget meget smukt og specielt. Jeg vil forsøge at udnytte muligheden, som jeg får og gøre de mennesker tilfredse, som gjorde mit skifte muligt.
Om minderne: Som modspiller var kampene mod Real Madrid altid specielle, især på Estadio Santiago Bernabéu. Jeg har været her i mange år. Jeg har fået mange oplevelser, næsten alle sammen positive og personligt og professionelt er det en fornøjelse.
Om nyheden om hans skifte: Jeg læste i medierne, at Real Madrid søgte en målmand og at jeg var blandt emnerne. I går var min agent i Sevilla til en snak med Del Nido (Sevillas præsident, red.) for at se om man kunne nå frem til en god løsning. I sidste øjeblik faldt det hele på plads. Det var mange timer uden søvn, sige farvel til mine kammerater i Sevilla, rejse til Madrid og være her. Jeg har ikke andre ord en taknemmelighed og følelser.
Hans erfaring: Det kostede mig meget at nå til førsteholdet. Det var en lang vej og jeg var nødt til at arbejde og styrketræne meget. Mit farvel var motiveret af en hård konkurrence med Iker og jeg mente, at jeg havde større muligheder på andre hold. I Villarreal havde jeg fem fantastisk år, bortset fra det sidste år, som slet ikke var godt, men jeg opnåede at spille Champions League, deltage i mange kampe i Europa og blive landsholdsspiller. De sidste seks måneder har været de værste. Jeg kommer hertil med en utrolig sult efter at hjælpe holdet, min klub, og opnå de stillede mål.
Manchester United: Champions League er en meget speciel turnering og især for Real Madrid, for vi er den klub, som har vundet turneringen flest gange og altid aspirerer til at vinde den. At deltage og spille for Villarreal mod andre store europæiske klubber, gav mig den nødvendige erfaring til at imødegå denne turnering.
Casillas og Adán: Jeg behøver ikke at sige så meget om Iker, for hele verden kender hans enorme værdi. Adán har været her siden han var helt lille og jeg erindrer at jeg selv har trænet ham, da han var 15 år og jeg selv deltog som træner for de unge spillere i min fritid. Han har udviklet sig meget, han er på et højt niveau og han viser den enorme styrke i ungdoms-målmænd, som denne klub har. Vi er tre Canteranos, som hver især kan forsvare målet rigtig godt og hjælpe holdet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen